Tamer Heper Kalem personeli sıkıntıda
HABERİ PAYLAŞ

Kalem personeli sıkıntıda

Günlerinin bir kısmını adliyede geçiren biri olarak mahkeme kalemlerinde bir hususa tanık oldum. Bu husus dışarıdan kalemlerin telefonla aranması hususu. Tanıklığımın nedeni ise işlemimi yapacak memurun çok uzun süre telefonla meşgul edilmesi. Telefonun ucundaki vatandaş bu memuru telefonda o kadar uzun tuttu ki, benim ve benim gibi işi olanların işi aksadığı gibi memurun yapması gereken işleri de aksadı. Telefonun ucundaki vatandaş davası ile ilgili çok kısa bir hususu sorması mümkün iken adeta davasını neticelendirecek mahiyette konuşmalar yaptı. Memur konuşmayı sonlandırmadı, nezaket gösterdi ama çalışmasına da engel olundu.

Haberin Devamı

* * * * *

Buna işaret etmemin nedeni şu: Bu durumun bir defaya mahsus olmadığını gördüm. Bu tür aramalar peşi peşine çok sık yapılıyor ve telefonu açan acil bir cümlelik soru sormuyor, adeta hayatını anlatıyor yani bu husus kalemlerin rahat çalışması önünde bir engele dönüşmüş vaziyette. Çalan telefonun açılmaması gibi bir tavsiye de yapılamıyor ancak arayanlar anlayışlı davranmıyor. Üstelik yirmi milyonu geçmiş İstanbul gibi bir şehirde de aramaların haddi hesabı yok. Bunun adeta bir problem haline gelmiş olduğunu görüyorum ve diyorum ki acaba adliyelerde telefonlar doğrudan kalemlere yönelmese de bir vatandaş başvuru sistemi kurulsa. Vatandaş kısaca bilgi almak istediği hususu bu birimden alsa. Bu birim sadece telefonlara baksa ve hukuken mümkün olan yanıtı bu birim verse de kalemler rahat çalışsa.

* * * * *

Dışarıdan bakıldığında kalemlerin böyle bir görevi varmış gibi bir husus uyansa da, bazı kalemlerin ikiye ayrılmış mahkemelere ve iki hakime karşı görev yaptığı, dosya sayılarının zirve yaptığı, hakimlerin günde kırkı aşkın dosya ile duruşmalara çıktığı düşünüldüğünde kalem personelinin bir de telefonlarla meşgul edilmesinin nasıl bir engel teşkil ettiğini bilmek gerekiyor. Acaba böyle bir vatandaş başvuru birimi kurulması düşünülmez mi?

Sıradaki haber yükleniyor...
holder