Hakan Çelik Toyota'nın hedefi liderlik
HABERİ PAYLAŞ

Toyota'nın hedefi liderlik

Toyota dünyanın en önemli ve güçlü otomotiv markaları listesinde daima en üst sıralarda. Türkiye’de yeniden Corolla üretimine başlayan Toyota’nın hedeflerini, yeni teknoloji ve ürün gamını Toyota Türkiye Pazarlama ve Satış CEO’su Ali Haydar Bozkurt ile konuştuk.

Ortadoğu’daki gelişmeler ekonomi üzerinde nasıl etkisi olabilir?

Turizm, sınır ticareti, ulaşım, taşımacılık gibi pek çok sektör bu gelişmelerden doğrudan etkilenirken, bazı sektörler dolaylı olarak etkilenir. Bunlar arasında otomotiv de var. Avrupa’da yaşanan ekonomik kriz de otomotivi doğrudan etkiliyor.

Haberin Devamı

Türkiye yeni otomobil yatırımı için cazip bir ülke olmaya devam ediyor mu?

Türkiye’de otomobil üretimi ve markalaşması adına altyapı yeterli. A’dan Z’ye bir Türk markası için sıfırdan başlanmayacak. Öncelikle, sektör dinlenerek teşvik sisteminde yapılan yeni düzenlemeler ile ülkemizde üretilen otomobillerdeki yerli içerik yüzdelerini artırmamızın önü açılmıştır.

[[HAFTAYA]]

Orta vadedeki hedefimiz yatırımları olmayanların yatırım yapmasını sağlamak olmalıdır. Yerli otomobil işini ise uzun vadeye oturtmak lazım. Erişilebilir fiyatlarda ve dünya tasarım standartlarında olan bir otomobil, yerli otomobil hedefinin başarı kriteridir.

Dövizdeki yükseliş otomobil talebini nasıl etkiler? Kredilerde bir daralma bekliyor musunuz? Pazar nasıl gelişir?

Değerlenen Japon Yeni ve euro maliyeti olumsuz etkiliyor. Bu olumsuzluğu yansıtmamak için elimizden geleni yapıyoruz. Yılın ilk yarısında hızlı büyüyen pazar ikinci yarısında yavaşlar. Hafif ticaride ise ise yılın ilk yarısındaki düşüş trendinin devam edeceğini görüyoruz. 2013’ün tamamında geçen yıla göre daha yüksek artış bekliyoruz.

Toyota’nın satış adetlerini nasıl öngörüyorsunuz?

Yeni Corolla ile birlikte hedefimiz rekorlara imza atmak. Orta vadede hedefimiz, 2014 ve 2015 yılları. Uzun vadedeki hedefimiz ise 2020’de Türkiye’de lider olmak.

Türkiye’de satılmayan yeni modelleri ithal etme hedefiniz var mı?

Toyota’nın sürprizleri olacak mı? 2013’te Yeni Auris, Yeni Verso, RAV4 ve son olarak Yeni Corolla’yı piyasaya sunduk. Bu yenilikler geçen yıl satışına başlanan Yaris Hybrid ve GT 86’nın devamı niteliğinde.

Haberin Devamı

Özellikle hibrit üzerine yoğunlaşan markamız bu konudaki teşvik ve vergi indirimleriyle mevcut modellerimizin hibrit versiyonlarının ülkemizde daha çok kişiye ulaştırılmasını sağlayabilir.

Yine ‘sorunsuz otomobil’ algısı üzerinde mi yoğunlaşacaksınız?

‘Sorunsuz otomobil’ algısından taviz vermiyoruz. Toyota bugün; mevcut otomotiv teknolojilerindeki iyileştirmelerin yanı sıra yeni teknolojilerin geliştirilmesi yönündeki çabalarıyla enerji tasarrufu, enerji verimliliği, yenilenebilir enerji ve karbon salınımlarının düşürülmesine katkı sağlayarak üstün eko-araç için de yoğun şekilde çalışıyor.

Toyota Corolla ile nasıl bir hedefiniz var?

1966’dan bu yana 40 milyon adet satılan (her 25 saniyede bir) Corolla’nın 11’inci nesli Sakarya’da üretiliyor. Dünya lideri bir markanın en çok satılan modeli için Türkiye’yi tercih etmesi sıradan bir durum değil, büyük bir başarıdır.

Haberin Devamı

İdeal koşullarda Türkiye’de segmentinde liderliğe oynaması için elimizden gelen çabayı sarfedeceğiz. Bu yıl 12-13 bin adet Corolla satmayı hedefliyoruz. 2014’te ise bu rakam 25 binlere çıkacak ki bu da toplam hedefimizin yarısı.

Tasarım ve sportif imaj konusunda farklı bir Toyota görmeye başlıyor muyuz?

Toyota yeniliklerin markası. Bizi başarıya götüren anlayış bu. Yani hiç kimsenin yapmadığını yapmak ve öncü olmak. Çevreci teknolojilerde olsun, yakıt verimliliği konularında olsun, aerodinamik özellikleri ile olsun bu durum ana felsefemizin temelini oluşturuyor.

Shell’in yakıt devrimi

Akaryakıttan alternatif teknolojilere kadar enerjinin her kolunda çözümler sunan Shell, etkisi günlük kullanımda hissedilebilecek bir dizi kritik yeniliğe imza attı. Shell, aracından en iyi performansı elde etmek isteyen sürücüler için yeni bir formulasyon geliştirdi.

Shell V-Power Nitro+ adı verilen ürün, motoru daha hızlı ve verimli temizleyen formülüyle yüksek performans sağlıyor. Yeni Shell V-Power Nitro+Diesel, enjeksiyon sistemlerinin daha hızlı ve verimli temizlenebilmesi için, daha güçlü bir deterjan teknolojisi içeriyor.

Bu teknoloji sürtünmeyi azaltarak verimliliği de artırıyor. Shell ve Ferrari’nin teknik ortaklığıyla geliştirilen Shell V-Power Nitro+Diesel ve Shell V-Power Nitro+Kurşunsuz 97, çok yakında Shell istasyonlarında satışa sunulacak.

Ürünün teknik özelliklerini tanıtmak üzere Hamburg’da düzenlenen etkinlikte konuşan Shell&Turcas Perakende Satışlar Pazarlama Müdürü Günden Yılmaz, Shell’in inovasyona yaptığı güçlü yatırımlar ile müşterilerine her zaman yenilikler sunduğunu ifade etti.

Formula 1 teknolojisi

Shell’in yeni ürünü, 60 yılı aşan bir geçmişe sahip olan Shell ve Ferrari teknik ortaklığıyla geliştirildi. Shell V-Power Nitro+, 2013 FIA Formula 1 Dünya Şampiyonası’nda Scuderia Ferrari’nin kullandığı Shell V-Power yarış yakıtı ile yüzde 99 oranında aynı bileşenleri içeriyor.

Sıradaki haber yükleniyor...
holder