Eğitim - Kariyer LGS'de kazandıran 8 taktik

LGS'de kazandıran 8 taktik

Paylaş
LGS'de kazandıran 8 taktik

LGS kapsamında uygulanacak merkezi sınava hazırlanan öğrenciler heyecanla 2 Haziran’ı bekliyor. LGS sınavı öncesi bilinmesi gerekenler ve son 50 günün verimli geçirilmesi ile ilgili önerileri sizin için derledim.

ÇOKTAN SEÇMELİ 90 SORU

Haberin Devamı

Liselere Geçiş Sistemi (LGS) kapsamında yapılan merkezi sınav, iki oturum halinde yapılacak. Öğrencilere hepsi çoktan seçmeli toplam 90 soru sorulacak. Sınavda, 8’inci sınıf öğretim programlarında belirlenen kazanımlar esas alınacak. Sorular; öğrencinin okuduğunu anlama, yorumlama, sonuç çıkarma, problem çözme, analiz yapma, eleştirel düşünme, bilimsel süreç ve benzeri becerilerini ölçecek nitelikte olacak. Birinci oturumda öğrencilere Türkçe, T.C. inkılap tarihi ve Atatürkçülük, din kültürü ve ahlak bilgisi ile yabancı dil derslerinden toplam 50 soru sorulacak ve 75 dakika süre verilecek. İkinci oturumda ise öğrencilere matematik ve fen bilimleri derslerinden toplam 40 soru sorulacak ve 80 dakika süre tanınacak.

Haberin Devamı

KENDİ OKULLARINDA GİRMEYECEK

Sınava katılma zorunluluğu bulunmuyor. Fotoğraflı sınav giriş belgesi, 24 Mayıs’tan itibaren elektronik ortamdan okul müdürlükleri tarafından alınacak, mühürlenecek ve onaylandıktan sonra öğrencilere teslim edilecek. Öğrenciler sınava gelirken fotoğraflı onaylı giriş belgeleri ile geçerli kimlik belgelerini yanlarında bulunduracak. Öğrenciler, sınava kendi okullarında değil, belirlenen okullarda girecek. Sınav giriş belgesinde öğrencinin sınava gireceği sınav merkezi, bina, salon ve sıra bilgileri yer alacak. Sınav sonuçları, 28 Haziran’da www.meb.gov.tr internet adresinden ilan edilecek. Öğrencilere sınav sonuç belgeleri posta yoluyla gönderilmeyecek.

BAŞARI İÇİN BUNLARI YAPIN!

1- Konuları öncelik sırasına göre planlı bir şekilde çalışın. Zorlanacağınız konulara daha fazla zaman ayırın.

2- Her gün için dengeli bir şekilde konu tekrarları ve soru çözümleri yapın. Çalışma saatleriniz arasında en az 15 dakikalık molalar olsun.

3- Her hafta 2 ya da 3 deneme sınavı çözün. Bu süre kullanma alışkanlığı edinmenize yardımcı olacak.

4- Her test veya deneme sınavının çözümünde süre tutun, zaman yönetiminde sizi zorlayan anları görün ve buna yönelik beceriler geliştirin.

5- Milli Eğitim Bakanlığı’nın örnek sınav sorularının yanı sıra geçmiş yıllardaki sınav sorularını çözün.

Haberin Devamı

6- Her öğrenci kendini iyi tanımalı, sınav öncesinde hangi dersten başlayacağını netleştirmeli ve o stratejisini bu yönde geliştirmeli.

7- Sınava kadar olan sürede düzeninizi bozacak etkinliklerden uzak durun. Ancak kısa aralıklarla keyif aldığınız programları yapabilirsiniz.

8- Unutmayın! Düzenli ders tekrarı yapan, soru çözme alışkanlığı olan, bol bol kitap okuyan ve motivasyonu yüksek öğrencilerin başarı şansı çok fazla.

YETENEĞE EĞİTİM DESTEĞİ

Doğa Koleji, 20 Nisan’da ‘Yetenek Tarama ve Değerlendirme’si yapacak. Her öğrencinin bir yetenek alanında katılabileceği taramada, seçilen dalda tüm kriterleri başarıyla karşılayanlara yüzde 50’ye varan eğitim desteği sağlanacak. Beden eğitimi, müzik, görsel sanatlar, yaratıcı drama ve satranç alanlarında gerçekleşecek olan Yetenek Tarama’da, öğrenciler alanında uzman öğretmenlerden oluşan komisyonlar tarafından değerlendirilecek. 5+ yaştan 12’nci sınıfa kadar tüm öğrenciler, Yetenek Tarama ve Değerlendirme’ye katılabilecek. Doğa Koleji’nin web sitesinden yapılacak başvurular için son tarih 19 Nisan.

Haberin Devamı

EĞİTİMDE YAPAY ZEKÂ FORUMU 22-23 MAYIS’TA

Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) tarafından, eğitimde yapay zekânın kullanımına yönelik süreçleri değerlendirmek ve ulusal düzeyde yürütülecek çalışmaları belirlemek amacıyla ‘Eğitimde Yapay Zekâ Uygulamaları Uluslararası Forumu’ düzenlenecek. MEB Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü (YEĞİTEK) ve Teknopark İstanbul’un kuluçka merkezi Cube Incubation iş birliğiyle 22-23 Mayıs’ta İstanbul’da düzenlenecek foruma akademisyenler, girişimciler, politika yapıcılar, öğretmenler ve sektör temsilcileri ile diğer paydaşlar katılacak. Forumda girişimciler, akademisyenler, politika yapıcılar ve öğretmenlerin eğitimde yapay zekâ uygulamaları konusunda sorun alanlarını belirlemeleri öngörülüyor.