Yürümek iltihaplı romatizmadan koruyor

Düzenli olarak yürüyüş yapmak, eklemlerde şişme, kızarıklık ve hareket kısıtlılığına yol açan iltihaplı romatizmadan (artrit) korunmaya da yardımcı oluyor
 

Yürümek iltihaplı romatizmadan koruyor
Halk arasında iltihaplı romatizma olarak bilinen artrit hastalığı kronik bir hastalık grubu, 7'den 70'e her yaş grubunda görülebilen artrit, hastanın sosyal hayatını etkiliyor, hatta yaşam süresini dahi kısaltabiliyor. 

Artritin eklemlerin yanı sıra kaslar, kemikler ve iç organlar dahil olmak üzere vücudun diğer bölümlerini de etkileyebildiğini belirten Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Uzmanı Yrd. Doç. Dr. Mustafa Kısa hastalığa basit kan tetkikleri ve röntgenle tanı konulabildiğini söyledi.

Ancak bazen tanı için ileri tetkiklere de gereksinim duyulabildiğini aktaran Dr. Mustafa Kısa, “Artrit tedavisinde asıl amaç, hastanın yaşam kalitesini artırmaktır. Artrit ilaç tedavileri, yaşam şeklindeki değişikler ve kişiye uygun egzersiz uygulamaları ile kontrol altına alınmaya çalışılır. Doktor hasta iletişiminin kuvvetli olması tedavi sürecini olumlu etkileyen faktörlerden biridir" dedi.

SAĞLIKLI YAŞA, ARTRİTİ YEN

Dr. Mustafa Kısa, düzenli egzersiz, ideal vücut ağrılarının korunması, düzenli uyku, stres ve sigaradan uzak kalmanın hastalık şiddetinin azalmasına yardımcı olduğunu vurgulayarak şunları söyledi: 

“Düzenli olarak yürüyüş yapmak dahi kas kuvvetini, eklem ve kasların esnekliğini artırır. Fiziksel aktivite her yaş grubu için gereklidir. Normal kiloda olsak bile fiziksel aktivite yapmaya ihtiyacımız vardır. Adımlarımızı saymak ve yürüyüşümüzdeki artışları takip etmek için adım sayar kullanabiliriz. Bir yetişkin için önerilen günlük adım sayısı 13-15 bin arasıdır. Fiziksel aktiviteye yavaş bir şekilde başlanmalı. Yürüyüşe başlamak için farklı öneriler olmakla birlikte genellikle başlangıçta haftada üç gün 20'şer dakika yürüyüşe başlayıp, her hafta yürüyüş sayımızı ve mesafemizi arttırabiliriz. Yürüyüşten önce ve sonra esneme hareketleri yapmak kaslarımızı rahatlatıp, günlük hareketleri kolay yapmamızı sağlar. Yürüyüş için hafif, ayağımızı saran, taban desteği olan ayakkabılar tercih etmeliyiz."