'Yumurtayı proteini için tüketin'

Yumurta Üreticileri Merkez Birliği Genel Sekreteri Hüseyin Sungur, tüketicilere "Omega 3" ve "selenyum"un başka gıdalarda daha yoğun miktarda bulunabildiğini kaydederek yumurtanın protein için tüketilmesini tavsiye etti

'Yumurtayı proteini için tüketin'

Yumurta Üreticileri Merkez Birliği Genel Sekreteri Hüseyin Sungur, Türkiye’de protein tüketiminin dünya standartlarının çok altında olduğunu, tüketicilerin sağlıklı yaşam için karbonhidrat ağırlıklı beslenme yerine daha fazla protein içeren eden gıdalara yönelmeleri gerektiğini söyledi. 

Tavuklara "Omega 3" ya da "selenyum" katkılı yem verilmesi halinde yumurtada "Omega 3" ya da "Selenyum" oranının artırılabildiğini ancak yumurtanın doğal ve sağlıklı bir protein kaynağı olarak görülmesi gerektiğini söyleyen Sungur, şunları kaydetti:

"Yumurta, üstün kaliteli protein kaynağıdır. Tüm besinler içinde en kaliteli proteine sahiptir. Yumurta proteini, amino asitlerin hepsini yeterli oranda içerir. Kolay sindirilir ve yüzde 100 vücut proteine dönüşebilir. Yumurtanın yumuşak ve lezzetli olması, bu değerli besine kolay çiğnenebilen ve sindirilebilir olmasını sağlar. Tüm besinler içinde en kaliteli proteine sahiptir. Yumurtada Omega 3 gibi vücuda faydalı yağ asitleri artırılabilmesine karşın başka gıdalarda daha yoğun miktarda bulunur. Dolayısıyla  yumurtanın Omega 3 ya da selenyum için değil, protein için tüketilmesini tavsiye ediyoruz."

1 YUMURTA = 6 GRAM PROTEİN

Sungur, bir büyük yumurtanın 6 gram protein içerdiğini ifade ederek yumurta proteininin yüzde 45’inin sarısında, kalan yüzde 55’inin ise beyazında olduğunu söyledi.

Yumurtanın proteinin yanı sıra 13 vitamin de içerdiğini kaydeden Sungur, yumurtanın besin kalitesi açısından anne sütünden sonra ikinci sırada olduğunu söyledi.

Hayvansal gıda olmasına rağmen yağ içeriğinin düşük olduğunu, özellikle spor yapanların mutlaka yumurta tüketmeleri gerektiğini aktaran Sungur "Büyük boy bir yumurtada 4,5 gram civarında yağ bulunur. Bunun 1,5 gramı doymuş yağ asitleri, diğer kısmı ise doymamış yağ asitleri şeklindedir. Yumurta, kalp damar hastalıkları için risk faktörü olan doymuş yağ asitlerini düşük oranda içerir ve toplam yağ miktarı düşüktür" diye konuştu.

'YUMURTAYI KULLANACAĞINIZ ZAMAN YIKAYIN'
    
YUM-BİR Genel Sekreteri Hüseyin Sungur, yumurtanın ev koşullarında buzdolabında saklanması gerektiğini ifade ederek şu bilgileri verdi:

"Yumurtanın çabuk bozulmasını önlemek için satın alınan orijinal karton kutusu içerisinde yıkamadan muhafaza edin. Yumurta yıkandığı takdirde doğal koruyucu tabakasını kaybeder ve çabuk bozulur. Bu nedenle kullanılacağı zaman yıkanmalıdır. Yumurtanın kabuğu gözenekli olduğundan kokuları emebilir.

Bunu önlemek için buzdolabında soğan, balık gibi güçlü kokusu olan besinlerin yanında saklanmamalıdır. Günlük taze yumurtalar iyi kaliteli olma özelliğini kaybetmeden, paketlenme tarihinden itibaren 4-5 hafta içerisinde veya satın alma tarihinden itibaren 3-4 hafta içinde tüketilmelidir. Katı pişirilmiş yumurta buzdolabında 1 hafta güvenli şekilde saklanabilir."

YUM-BİR’in verilerine göre, 1 yumurta şu besin değerlerine sahip:     

İçerik              Yüzde
---------          -------
Protein               20
Vitamin A           12
Vitamin B-12     16
Vitamin B-6        8
Vitamin D          12
Vitamin E            6
Folik Asit           12
Tiyamin               4
Fosfor               16
Riboflavin         30
Çinko                  8
Demir                 8

AA