Yeni Volvo XC90, araç içi sürüş deneyimini değiştirmek üzere

Volvo'nun bu yıl tanıtılacak yeni XC90'ının ardındaki tasarımcı ve mühendisler; normal buton dizisinden vazgeçip, onları tablet benzeri geniş bir dokunmatik ekran, bir head-up display (ön cam bilgi ekranı) ve direksiyon simidi üzerindeki başparmak kontrolleri ile değiştirerek sürücülerin otomobillerini yönetme şekillerini tamamen yeniden tasarladı.

Yeni Volvo XC90, araç içi sürüş deneyimini değiştirmek üzere

 Sonuçta, sürücülerin sistemi kullanırken ya da sistem üzerinde ayarlamalar yaparken mümkün olduğunca yola odaklanmalarını sağlayacak şekilde kullanımı son derece kolay olan pazardaki en modern araç içi kontrol sistemi ortaya çıktı. 

 

Sistem aynı zamanda otomobilin iç mekânını çok daha verimli bir şekilde kullanıyor ve müzik akışının yanı sıra dünyanın ilk entegre park et ve öde uygulaması ile dokunmatik ekran üzerinden Apple iOS cihazlarını yansıtma ve kullanma kabiliyeti gibi diğer servisler için entegre cloud-tabanlı uygulamaların da dahil olduğu bir dizi ek avantaj sağlıyor. Volvo Car Group Elektrik/Elektronik & Elektrikli Tahrik Mühendisliği Başkan Yardımcısı Dr Thomas M. Müller; “Otomobiller giderek internete daha bağlanabilir hale geldikçe ve çok daha geniş bir yelpazede fonksiyon ve eğlence servisi sunabildikçe, sürücünün otomobilin sistemleriyle etkileşime girme yolu giderek daha önemli hale geliyor. Bu hizmetlerin güvenlik seviyelerini azaltmayan, kolay anlaşılabilir ve  sürüş işlemi için optimize edilmiş bir şekilde sunulması şart,” diyor. 

 

Pazardaki diğer pek çok premium otomobilde mevcut tipik sürücü kontrol sistemi bir panoya yayılmış 30 veya daha fazla düğme içerebiliyor ki, bu da sürücülerin düğmeleri konumlandırmasını ve kullanmasını zorlaştırıyor ve dikkatlerini dağıtmak için tehdit oluşturuyor.

Sensus - içgüdüsel anlayış 

Volvo’nun yeni arayüzü (‘Sensus’un bir parçası), sürücülerin sistemin çalışma şekline, kontrollerin konumuna ve nasıl kullanılacaklarına dair içgüdüsel bir anlayış geliştirmelerini sağlamak için en yeni dokunmatik ekran donanımına ve yazılımına sahip. Volvo Car Group Tasarım Bölümü Kıdemli Başkan Yardımcısı Thomas Ingenlath; “Karışıklıktan uzak, akıcı etkileşim, tasarımcı ve mühendislerimiz için daima yol gösterici olmuştur. Araç içi kontrol sistemi, mümkün olduğunca gözleri yolda ve elleri direksiyonda tutmak üzere tasarlandı,” diyor. Yeni araç içi kontrol sistemi, XC90'ın onu kullanacak insanların ihtiyaçları etrafında tasarlandığına dair pek çok örnekten sadece biri. 

 

Yeni araç içi kontrol sistemi nasıl çalışıyor?

Dokunmatik ekran, derli toplu tek bir kontrol paneli ile orta konsoldaki geleneksel buton ve kontrollerin yerini alıyor. Bu merkezi panel, sürücünün önündeki uyarlanabilir dijital gösterge paneli ile etkileşime girerken; hayati bilgiler ön camın alt kısmındaki ekrana yansıtılıyor. Kullanıcı arayüzü de direksiyon simidi üzerinde başparmakla ulaşılabilen kontroller ve son teknoloji ürünü ses kontrolü içeriyor. 

 

Volvo Car Group Ar-Ge Bölümü Kıdemli Başkan Yardımcısı Dr Peter Mertens; “Ekranın kullanımı o kadar mantıklı ki, çok kısa sürede kas hafızanızın bir parçası olacak,” diyor. “Bilgi, navigasyon ve medya üst seviyede ve kontrol edilmeleri çok kolay. Telefon kontrolleri, aplikasyon ikonları ve klima ayarları alçakta konumlandığı için erişmek ve dokunmak kolay. Tüm bu mantık, kapsamlı kullanılabilirlik ve kullanıcı deneyimine yönelik araştırmalara ve son teknolojiye dayanıyor.” Orta konsolda yer alan dikey ekranın üzerindeki düzenleme, her biri temel bir fonksiyonu gösteren esnek bir 'karo' grubu olarak tarif edilebilir. Navigasyon en üstte, onu medya ve telefon takip ediyor. Karoların üstünde ince bir bilgilendirme bandı yer alıyor, dijital klima ayarları ise grubun 'temelini' oluşturuyor. 

 

Dokunmatik ekrandaki karolardan biri etkileşimle genişlediğinde, diğerleri sıkışıyor ama halen görülebilir ve kolayca erişilebilir konumda oluyor. Bu, fonksiyonlar arasında geçiş yaparken ana menü üzerinden gitmeye gerek olmaksızın, dokunmatik ekranı son derece kullanıcı dostu yapıyor.  Ingenlath, “Uyarlanabilir dijital gösterge paneli ve head-up display geçerli bilgilerin sürücünün ihtiyaç duyduğu her an kullanılabilir olmasını garantiliyor,” diyor. 

 

Tam bağlantılı deneyim

Yeni XC90, Ericsson-tabanlı cloud çözümü ve içeriği uzaktan güncelleme ve tüm araç deneyimini sadeleştirme imkânı sağlayan HERE navigasyon sistemi sayesinde müşterilere tam bağlantılı bir deneyim sunuyor. Sensus, tanınmış markalara ait cloud-tabanlı uygulamalardan oluşan geniş bir seçki içeriyor. Pazara göre değişebilen cloud-temelli hizmetler seçkisi, internet radyosu, online navigasyon, park yeri bulma ve ödeme yapma, rota üzerinde yeni restoranlar keşfetme, favori müziklerin kesintisiz akışı ve çok daha fazlasını kapsıyor.

 

Dr Müller, “XC90 size sadece bakıma girme zamanının geldiğini söylemekle kalmayacak, aynı zamanda tercih ettiğiniz Volvo servisinde sizin için bir randevu önerecek. Connected Service Booking uygulaması, yetkili satıcıyı bağlantılı eko-sisteme tamamen entegre hale getirmek için atılmış ilk adım,” diyor. 

 

Kusursuz akıllı telefon entegrasyonu

XC90 aynı zamanda Apple CarPlay (iPad, iPhone ve iPod kullanıcılarının aşina olduğu belli özellik ve hizmetleri orta konsoldaki geniş dokunmatik ekran üzerinden doğrudan otomobile taşıyor) sunan ilk Volvo otomobili olacak. Kullanıcılar; telefon, mesajlaşma ve navigasyon gibi temel Apple uygulamalarına ait bu bilindik ikonları hemen tanıyacaklardır.  “Apple’ın açık ve sezgisel kullanıcı arayüzü, Volvo'nun İskandinav tasarım yaklaşımı ve odak noktamız olan akıcı fonksiyonellik ile mükemmel bir şekilde uyuşuyor,” diye ekliyor Thomas Ingenlath.