Yeni Nissan X-Trail Türkiye’de. İşte ilk sürüş izlenimimiz…

Yeni Nissan X-Trail, 3 nesli ile Ağustos ayında Türk tüketicisi ile buluşacak. Dalaman’da gerçekleştirilen lansman ile basına tanıtılan model Nissan’ın 4x4 mirasının temellerini taşıyor. YAZI: ALPER GÜLER

Yeni Nissan X-Trail Türkiye’de. İşte ilk sürüş izlenimimiz…

 Ağustos ayında Türkiye’de satışa sunulacak olan model sınıfında ilk kez sunulan gelişmiş teknolojiler; yeni nesil Nissan X-Tronic Otomatik Şanzıman ve 1.6 Dizel Motor ile SUV segmentini yeniden tanımlayacak. Nissan, global pazarlarda ve Türkiye’de kanıtlamış olduğu segment liderliklerini, yeniden tasarlanmış olan X-Trail ile kuvvetlendiriyor. Baştan sona yeniden tasarlanan X-Trail pratik kullanım sunan özellikleri ile öne çıkıyor. Aracın fiyatı ise 98 bin 900 TL’den başlayacak.

Gösterişli ve stil sahibi çizgilerin birleşiminden ortaya çıkan güçlü görünümü ile yeni X-Trail sıradan SUV araçların bulunduğu bu segmente yeni standartlar getirerek tasarımda çıtayı yükseltiyor. Bir önceki X-TRAIL modelinde bulunan köşeli yapıdan ayrılarak daha yumuşak bir tasarımın da arazi kabiliyetlerinden ödün vermeden sunulabileceğini kanıtlayan araç yeni nesil SUV tasarımında öncü olmayı hedefliyor.
Eski nesle göre yeni X-Trail boy olarak 17mm ve aks aralığı olarak 76mm daha uzun tasarlanmış. Böylece iç mekanda daha fazla yaşam alanı sunuyor. Ayrıca yeni model 300 mm daha geniş ve 5 mm daha alçak yapıda tasarlanmasına rağmen zemin yüksekliğinden ödün verilmeden 210 mm olan ölçü korunabilmiş.  Yeni X-Trail eskisine kıyasla 90 kg daha hafif. Fakat ana yapısında yüzde 50 yüksek dayanımlı çelik malzeme kullanımına yer verilmiş.


X-Trail’de yeni teknolojiler sunulacak. Araç; Akıllı Park Sistemi ve Çevre Görüş Sistemi ile park alanının uygunluğunu otomatik olarak ölçerek direksiyona müdahalesine gerek kalmadan otomatik olarak park ediyor. Çevre Görüş Sistemi, gelişmiş resim işleme teknolojisi ile sürücüye ‘kuşbakışı’ bir görünüm sunuyor. Yeni X-Trail’de Nissan Güvenlik Kalkanı sıfır kaza vizyonuna paralel olarak sürücü ve yolcuların güvenliğini artırmak için dizayn edilen bir dizi özellik içeriyor. Bunlar arasında; Hareketli Nesne Algılama Sistemi, Şerit Takip Uyarı Sistemi, Kör Nokta Uyarı Sistemi, Otomatik Çarpışma Önleyici Sistem, Yorgunluk Algılama Sistemi, Trafik İşareti Tanıma Sistemi, Otomatik Uzun Far Asistanı, Akıllı Park Asistanı bulunuyor.
Araç gücünü yeni nesil 1.6 litre 130 PS’lik güçlü ancak tutumlu olan dizel motordan alıyor. Bu güç aynı şekilde Nissan’ın yeni nesil All Mode 4x4-i teknolojisi ile yere aktarılacak. Yeni X-Trail’de 6 ileri manuel düz vites ve yeni X-tronic otomatik vites şanzıman seçeneği bulunuyor.

O bir 4x4
Yeni X-Trail modelinde, gelişmiş dört çekerli sürüş sistemi All Mode 4x4-i yer alıyor. Orta konsoldaki döner bir düğmeyle kontrol edilen sistem, iki çekiş, Auto veya sürekli dört çekiş sunan Lock modlarını sunuyor. ‘Varsayılan’ Auto modunda sistem, teker dönüşünü ve saatte 80 km’ye kadar hızlarda gerektiğinde çekişi ön ve arka akslara dağıtmak için sürekli olarak gaz açıklığını, motor hızını ve çekişi takip ediyor.
Nissan’ın motor boyutlarını küçültme yaklaşımına paralel olarak yeni X-Trail’de yer alan 320 Nm çekiş üreten dört silindirli dCi 130 motor hem daha verimli hem de daha çevre dostu. Manuel vites seçeneğinde CO2 emisyonu 129g/km iken Nissan’ın gelişmiş X-tronic otomatik vitesli versiyonunda 135g/km. Nissan'ın All Mode 4x4-i şanzımanıyla donatılmış versiyonlarda ise emisyon değeri 139g/km.

 

Yorum – Alper Güler


Modeli çok kısa bir parkurda kullanma şansı bulduk. Tasarım anlamında model kardeşi Qashqai’ye çok benziyor. Farklar ise detaylarda saklı. Selefine göre daha keskin hatlara kavuşan model dinamizm kazanmış. Far grubu inceltilerek LED gündüz farlarıyla bezenmiş. Bu detayların da keskin çizgiler ile belirlenmesi otomobile agresif bir bakış kazandırmış. Arka bölümde far üzerindeki krom çıtalar göze çarpıyor. Şık bir hava katan bu detaya plaka üzerindeki bölümde de rastlıyoruz. İçeriye geçtiğimizde ise Qashqai ile neredeyse birebir benzer bir iç mekan sunulmuş. En ince ayrıntısına kadar benzeyen bu iç mekan özgünlük konusunda kafada soru işaretleri bırakıyor. Çift bölmeli cam tavan içeriye ferah bir hava katmış. Arka bölümde ise kaydırılabilir koltuklar dikkat çekiyor. Bu sayede bagaj alanı veya diz mesafesi konusunda ayarlama yapmak mümkün. Arka bölümde iki sıra koltuk sayesinde 7 kişi seyahat edilebiliyor. Ek olarak arkaya doğru artan koltuk yüksekliği ile en arkadaki yolcuların görüş mesafesi maksimum tutulmuş. Ancak yetişkin bireylerin bu koltukta seyahat etmesi zor. Ek olarak X-Trail en baz versiyondan itibaren 7 koltuklu olarak satılacak. Tabi bu doğrultuda Qahsqai +2 gibi bir model üretilmeyecek.  Burada dikkat çeken bir diğer ayrıntı ise arka kapıların 77 derece açılabilir olması. Bu özellik ile araca biniş ve inişler oldukça rahat kılınmış. Model sadece Renault’un yeni nesil dizel motoru olan 1.6 litre 130 PS ünite ile satışa sunulacak. Modeli otomatik isterseniz X-Tronic şanzıman ile satın alabileceksiniz. CVT özellikli olan bu şanzımanın manuel modu da bulunuyor. Bu modda iken modelin şanzıman geçişleri kademeli olarak hissediliyor. Manuel kullanım hissi veren şanzıman bu modda 7 oranlı olarak ayarlanmış. Manuel şanzımanlı seçeneği ve dört tekerden çekiş sistemi beraber sunuluyor. Modelin başlangıç fiyatı makul görünüyor. Ancak tam donanımlı ve dizel otomatik kombinasyonuna sahip bir X-Trail satın almak isterseniz 132 Bin TL seviyesini geçkin bir bedel ödemeniz gerekecek. Ülkemizde benzer otomobiller genellikle asfaltta kullanılıyor. Arazide ise 4x2 modeller fazlasıyla iş görüyor. Model başarılı ancak Qashqai’ye olan benzerliği ve 4x4’ün sadece manuel olarak alınabilmesi satış rakamları konusunda fazla soru işareti bırakıyor. Sadece fiyatının Qashqai ile çok yakın olması ona avantaj kazandırıyor. Tabii bu bize acaba Qashqai’nin fiyatlarının olması gerekenden daha yüksek olup olmadığı sorusu getiriyor.