Yeni Hyundai i10’u herkesten önce test ettik

Hyundai markası İzmit Fabrikasına yaptığı yatırımı tamamlayarak Avrupa’da ki üretim kapasitesini 500 bine taşıdı. 1997 yılında üretime başlayan Hyundai Assan İzmit Fabrikası, Hyundai’nin Kore sınırları dışında en uzun süreli üretim gerçekleştiren fabrikası olma ünvanına sahip. Fabrika 100 bin adetlik üretimle hizmet veriyordu. Yeni yapılan yatırım ve kapasite artırım işlemlerinden sonra 2014 yılı itibariyle 200 bin adedin üzerine çıkacak. Ayrıca Hyundai’nin küçük sınıftaki yeni oyuncusu olan i10’un üretimi de burada gerçekleştirilecek. Fabrika Eylül ayında i10 üretimine start veriyor. Bu yatırım ile i20 ve i10 aynı fabrikada üretilirken 2800’den fazla kişiye istihdam kapısı açılacak.

Yeni Hyundai i10’u herkesten önce test ettik

Hyundai markası İzmit Fabrikasına yaptığı yatırımı tamamlayarak Avrupa’da ki üretim kapasitesini 500 bine taşıdı. 1997 yılında üretime başlayan Hyundai Assan İzmit Fabrikası, Hyundai’nin Kore sınırları dışında en uzun süreli üretim gerçekleştiren fabrikası olma ünvanına sahip. Fabrika 100 bin adetlik üretimle hizmet veriyordu. Yeni yapılan yatırım ve kapasite artırım işlemlerinden sonra 2014 yılı itibariyle 200 bin adedin üzerine çıkacak. Ayrıca Hyundai’nin küçük sınıftaki yeni oyuncusu olan i10’un üretimi de burada gerçekleştirilecek. Fabrika Eylül ayında i10 üretimine start veriyor. Bu yatırım ile i20 ve i10 aynı fabrikada üretilirken 2800’den fazla kişiye istihdam kapısı açılacak.



 Hyundai Assan İzmit fabrikası 1 milyon m2’lik bir alana kurulu. Bu alanın 687.000 m2’si fabrika sahası, 123.000 m2’si ise kapalı alan olarak kullanılıyor. İlk günden günümüze 1 Milyar Euro yatırım alan fabrika 1997-2002 yılları arasında H100 ve Accent; 2002-2006 yılları arasında Starex, Accent ve H100 üretimini gerçekleştirmiştir. 2007 yılında Matrix, Accent ve Starex üretimi yapan fabrika 2008-2009 yılları arasında Matrix ve Accent üretimine devam etmiştir. 2010-2011 yılları arasında i20 ve Accent modelinin üretimini gerçekleştirirken, 2012 yılında i20 üretimi devam etmiştir. Bu güne kadar başarılı modeller üreten fabrika 2013 yılı ile i20 ve i10 modellerini üretecek. 

 

Hyundai Assan 2008 yılında 81.590 adetlik üretim gerçekleştirdi. Krizin etkisiyle 2009 yılında 48.652 adede düşen üretim, 2010 yılında tekrar artış göstererek 77.000 adede yükseldi. Hyundai için 2011 yılı da olumlu geçerek üretim 90.231 adede yükseldi. 2012 yılında da 84.006 adetlik üretime sahip olan Hyundai, 2013 yılının ilk altı ayında 43.826 adetlik üretim gerçekleştirdi.
 
Hyundai Assan’ın son 5 yıllık ihracat rakamlarına baktığımızda ise marka 2009 yılında 17.314 adetlik rakama imza atmış. 2010 yılında bu rakam 42.249 adede yükselirken 2011 yılında artış göstererek 64.000 adet seviyesine yükseldi. Parlak yükseliş 2012 yılında da etkisini göstererek 67.453 adetlik ihracat rakamına imza atılmış. 2013 yılı içinse ilk altı ayda bu rakam 36.869 adet olarak belirlenmiş. Markanın toplam ihracat ülke sayısı 30’dan fazla olduğu biliniyor. Bu güne kadar en çok ihracat yapılan ülke ise Almanya olarak kayıtlara geçmiş. Markanın 2015 yılında ki ihracat hedefi ise toplam üretimin %90’ı olarak belirlenmiş. 
 
Fabrika gezimiz sırasında Hyundai i10’u da test etme imkânı bulduk. Test sırasında kamuflajlı olan modeli fabrikanın özel bir bölümünde tamamen kamuflajsız olarak görme şansı da elde ettik. i10 tasarımın yanı sıra büyüyen boyutlarıyla da dikkat çekiyor. i10 bu boyutlar ile abisi i20’ye yetiştiğini görüyoruz. Tasarıma baktığımızda dinamik hatlar dikkat çekiyor. Önceki nesildeki oval hatlar yerini daha keskin tasarım çizgilerine bırakmış. Ön bölümde geniş ızgara ve kaput üzerinden buraya doğru inen keskin hatlar otomobilin agresif bakışlara kavuşmasını sağlamış. Yan bölümde yer alan çok kollu jant grubu otomobilin sportif ruhunu ön plana çıkarırken önden arkaya doğru uzanan çizgiler otomobilin dinamizm yönünü nitelemiş. Arka bölüme geldiğimizde sade tasarım göze çarpıyor. Arka cam, yan çıtalara konumlandırılan siyah detaylar ile bütünlük görseli kazanmış. Arka stop grupları kare olarak tasarlanmış. Küçük boyutlarına rağmen bagaj kapağının altında sizi şaşırtacak büyüklükte bir alanın bekliyor olması dikkat çekici. İç mekâna geldiğimizde ise malzeme kalitesi anlamında başarılı sayılacak bir iç mekân bizleri karşılıyor. Ön konsolda yer alan klima kumandalarına ve müzik sistemine erişimde herhangi bir sıkıntı yer almıyor. Küçük eşya gözü konusunda da cömert davranan model kapı kenarlarında ve iki koltuk arasında size yeterli alan sunmayı başarmış. Önde ve arkada oturanlara sunulan alan yeterli seviyede. Model olumsuz gördüğüm tek nokta ise arka kapı cam açma düğmelerinin fazla geri konumlandırılması oluyor. Bu konum arkadaki misafirlerin cam düğmesine erişiminde sıkıntı yaşamasına sebep oluyor. Hyundai i10’da 1,0 litre ve 1,2 litre olmak üzere iki farklı motor seçeneği sunmuş. İki motorunda performansı yeterli seviyede. Alt devirleri sevmeyen bu iki ünite üst devirlerde isteklerinize cevap vermeye başlıyor. Sürüşe geçtiğimizde ise hissettirdikleri tıpkı bir i20 gibi. Yüksek hızlarda motor ve yol sesi kabin içine yansıyor. Yumuşak direksiyon size hızlı virajlardan çok dar alanlarda kolay manevra yapmanıza katkı sağlayacak. İzmit Fabrikasında üretilecek olan i10 Hyundai markasının A segmentindeki satışlarına önemli etki etmesi bekleniyor. Markanın henüz gizli tutması sebebiyle yeni i10’un fotoğraflarını sizlerle paylaşamıyoruz. Ancak yeni modelin resmi lansmanı çok kısa süre içerisinde yapılacak.
 
Yazı: ALPER GÜLER
 

 

 

Bu modelin kampanyaları, ikinci el ilanları ve haberleri için Arabam.com sayfasına bakın...