Ekonomi Yapay zeka e-ticarette

Yapay zeka e-ticarette

Paylaş
Yapay zeka e-ticarette

Özellikle son 3 yıldır perakende sektörünün gündemi dijital dönüşüm. Sürecin daha hızlı ilerlediği e-ticarette ise yapay zeka dönemi başladı.

GÜLTEN UĞURLU

Doğan Online ve Hepsiburada Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Hanzade Doğan Boyner, sektörün 15 yıldır lideri konumunda olan hepsiburada.com’da önemli bir teknolojik dönüşüm süreci içerisinde olduklarını söyledi.


İŞ MODELİNE ENTEGRASYON


Wyndham Grand İstanbul Otel’de dün yapılan ‘Webrazzi Summit’ zirvesinde konuşan Hanzade Doğan Boyner, “8 bin iş ortağımız, araştırma geliştirme ve bölgenin en büyüklerinden olan operasyon merkezimizle, bu yıl üzerinde çalıştığımız en önemli konu, yapay zeka. Yapay zekanın iş modelimiz içerisine iyice entegre olması ve kesintisiz teknoloji yatırımlarımız” dedi.


BÜYÜK VERİ ÖNEMLİ


Yapay zeka teknolojisinin temelinde büyük verinin (big data) bulunduğunu belirten Hanzade Doğan Boyner, “Bu, aynı zamanda datanın gerçek zamanlı işlenebilmesi, datanın farklı kanallardan gelmesi ve kendi kendine öğrenen teknolojilerle müşterinin ürüne daha iyi ulaşabilmesi demek. Kişiye yönelik hizmet segmentasyonu yapıyoruz” diye konuştu.


FİYAT VE TESLİMAT


Hanzade Doğan Boyner, şunları söyledi: “Bir iş ortağımızın bir ürününü bir müşterimiz için ön plana çıkartırken, diğer bir müşterimizin ihtiyacına göre belki aynı ürünü bir başka iş ortağımızdan müşterimize sunuyoruz. Çünkü burada teslimat süresi, uygun fiyat gibi birçok unsur devreye giriyor. Bunlara belki 10 farklı yerden data toplayarak bakıyoruz ve harmanlıyoruz.”


FİZİKSEL VE DİGİTAL DÜNYA İÇ İÇE


Hepsiburada, Dünya Ekonomik Forumu kapsamında yürütülen ‘geleceğin tüketim alışkanlıkları’ projesinde Türkiye’yi temsil ediyor ve yeni dünyada geleceğin iş modellerinin tanımlanması konusunda katkı sağlıyor. Beklenen önemli değişimlerden birinin fiziksel dünya ile dijital dünyanın artık iç içe geçmişliği olduğunu belirten Hanzade Doğan Boyner, şunları söyledi:


'ÇEKBUL' SERVİSİ


“Örneğin süt bittiğinde otomatik sipariş geçen buzdolabından, insanın çalışmadığı mağazaya uzanan bir dönüşümden bahsediyoruz. Bu dönüşümün ortasında da yapay zeka teknolojisi oturuyor. Bizim ÇekBul servisimiz buna güzel bir örnek. Bir mağazada gördüğünüz ürünün resmini çekip, Hepsiburada platformumuzda bulup inceleyebiliyorsunuz.”


'SATIŞ SÖYLENTİDEN İBARET'


Türkiye’de e-ticaretin kullanım oranının yüzde 3, dünyada ise yüzde 8 olduğunu belirten Hanzade Doğan Boyner, “Genç nüfus çok fazla. Kredi kartı oranımız Avrupa ortalamasının üzerinde. Bu kadar cazip bir pazara, uluslararası şirketlerin ilgisi doğal. Türk ekonomisine fayda sağlayacak hertürlü yeni girişimi olumlu karşılıyoruz” dedi. Hepsiburada’nın satışının söylentiden ibaret olduğunu vurgulayan Hanzade Doğan Boyner, “Biz işimizi yapıyoruz. Gündemimizde başka bir konu yok” diye konuştu.


'DEĞİŞİME UYMALISINIZ'


Dijitalleşmenin, işlerin ‘aracısızlaşması’ demek olduğunu belirten Türkiye İş Bankası Genel Müdürü Adnan Bali, “Yani hizmeti sunacak olanla son kullanıcı arasındaki mesafenin giderek daralması ve o ilişkinin daha etkin ve hızlı bir şekilde gerçekleşmesi. Trend başlayınca önünde durulmaz. İnsanoğlu kolaylık ister. Teknoloji de hizmette kolaylık sağlıyor. Değişime uymalısınız” dedi.

Adnan Bali, bankacılık gibi hizmet işi yapan sektörlerin de fintech (finansal teknoloji girişimcisi) ve startup’ları (genç girişimci) tehdit değil, fırsat olarak görmesi gerektiğini belirtti. İş Bankası’nın Amerika’da Silikon Vadisi’nde yenilik (inovasyon) merkezinin olduğunu belirten Adnan Bali, Çin ve Hindistan’da da yakında bu merkezden açacaklarını söyledi.


DIGITAL OPERATÖR


Sadece bağlantı şirketi değil, datayı işlemiş ve data olarak müşteriye sunan şirket olmak istediklerini belirten Turkcell Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı İsmail Bütün, “Sağlık Bakanlığı’ndan sonra en fazla müşteri kitlesine sahip şirketiz. 36 milyon müşterimiz var. Dijital operatör olmak istiyoruz. Bu yolda da ilerliyoruz” dedi.

Haberin Devamı