En bilinen otomobil modellerinden birisi hiç kuşkusuz VW Golf olmalı. 1974 yılından bu yana satılan araç hem segmentinin en iddialısı olarak niteleniyor hem de Toyota Corolla’dan sonra dünya genelinde en çok satılan otomobil olma özelliğini taşıyor. YAZI: TULU DARICAN 7. nesliyle 2013 yılından bu yana satışta olan VW Golf, geçtiğimiz yıl sonunda makyajlanarak güncel görünümüne kavuştu. Araç halk arasında Golf 7.5 olarak isimlendiriliyor. VW’nin Golf modelinde tasarım olarak uyguladığı strateji yıllardır risk ve büyük bir değişim içermez. Bu durum makyajlı konuğumuzda da göze çarpıyor. Araç ön görünümünde yeni nesil farlarıyla dikkat çekiyor. Bu farlar çift parçalı ve “L” şeklini anımsatan gündüz aydınlatmalarıyla öne çıkıyor. Bu gündüz aydınlatmaları radyatör ızgarasıyla da görsel bir bütünlük oluşturuyor. Radyatör ızgarasının ortasında büyük marka logosuna yer verilmiş. Krom kaplamalar şerit halinde ızgara ve sis farları seviyelerinde kullanılmış. Sis farları demişken, bu öğelerin de tasarımı makyajla güncellenmiş. Aracın yan tasarımı klasik ama şık görünüyor. Özellikle çok kollu alaşım jantlar dikkatlerden kaçmıyor. Yan aynalarda LED sinyallere yer verilmiş. Test aracımız gibi Highline donanımla birlikte sunulan yüzde 65 karartılmış aracı sportif gösteriyor. LED kullanımıyla arka bölümde de karşılaşıyoruz. Stopların bir kısmı bagaj kapağının üzerine konumlanmış. Bu arada stopların içindeki sinyaller devreye girdiğinde Audi modellerini andıran bir akan görünüm sunuyor. Makyajlanan VW Golf, 4.258 mm uzunluğa, 1.799 mm genişliğe, 1.452 mm yüksekliğe ve 2.637 mm aks mesafesine sahip. Uzunluktaki yeni tamponlar sebebiyle yaşanan ufak artış dışında ölçüler makyaj öncesi modelle aynı. İç mekanda gerçek bir farklılaşma görüyoruz. En azında bu makyajlı Golf’ü düşünenler için olumlu olmuş. En dikkat çeken parça hiç kuşkusuz halk arasında hayalet gösterge olarak bilinen dijital gösterge paneli oluyor. En üst donanımla birlikte sunulan bu ekran daha önce test ettiğim Tiguan modelindeki gibi navigasyon sistemine sahip olmadığından gerçek şovunu gösteremiyor. Orta konsolda 8 inç büyüklüğünde yeni bir ekran yer alıyor. Bu ekranın hem dokunma hassasiyeti çok başarılı hem de çözünürlüğü şu anda segmenti için rakipsiz kabul edilebilir. Ancak daha önce de belirttiğim gibi sistem navigasyon yazılımına sahip değil. Bunun için opsiyonel olan Discover Media sistemini satın almak gerekiyor. Piyano siyahı ayrıntılar kokpitte bolca kullanılmış. Bu şık göstermiş. Ancak tozları daha fazla gösterdiğiniz de söylemeliyim. Kapı içlerinde, vitesin önünde ve arkasında bolca alan sunuluyor. Buna ek olarak yolcu koltuğu altında yer alan çekmece sayesinde eşya gözü konusunda sıkıntı yaşanmıyor. Önde ve arkada sunulan baş ve diz mesafesi yeterli seviyede. VW Golf’ün bagaj hacmi ise 380 litre. Makyajlı VW Golf, Türkiye’de 1.0 litre 110 beygir, 1.4 litre 125 beygir, 1.4 litre 150 beygir turbo benzinli ve 1.6 litre 90 ve 115 beygir dizel motorlarla satılıyor. Test ettiğim Golf modelinde benzinli motorların orta güç seviyesine sahip versiyonu kullanılıyordu. Bu motor 5000 devirde 125 beygir güç, 1400 devirden itibarense 200 Nm tork üretiyor. Araçta markanın çift kavramalı, otomatik şanzımanı DSG’nin 7 kademeli versiyonu görev yapıyordu. Bu şanzıman motorun gücünü kesintisiz olarak ön tekerleklere aktarıyor. Sadece dur kalk trafikte ufak bocalamalar gösteriyor. Araç fabrika verilerine göre 0-100 km/s hızlanmasını 9.1 saniyede tamamlıyor. Aracın fabrika tüketim ortalaması 5.2 litre. Ancak gerçek hayatta bu değerleri yakalamak çok zor. Hatta araç zorlandığında tüketim 9 litreyi buluyor. Ancak benim test tüketim ortalamak 7.2 litre olarak gerçekleşti. VW Golf’ün konfor seviyesi tam Türkiye yolları için. Bunu sağlayansa sertliği çok iyi ayarlanmış süspansiyonları. Torsiyon çubuklu süspansiyonlar yol tutuş konusunda da sorunsuz iş yapıyor. Araç bu alanda sınıf lideri değil ancak virajlarda güven veriyor. VW fanatikleri yeni nesil bir Golf beklerken karşılarında makyajlı versiyonu buldular. Eskisine göre dış tasarımda ufak değişimler olsa da araç daha modern görünüyor. İç mekan teknolojileri ise etkileyici. Orta konsoldaki ekran evdeki LED TV’lerimiz çözünürlük anlamında aratmıyor. Ancak Golf yine pahalı. Bazı rakipleri ondan daha geniş ve ucuz. Premium modellerse ondan daha donanımlı. Yine de çok satacağına eminiz.