Yeni Yazısı > Volvo'nun ici acıldı - 04.06.2014

Volvo'nun ici acıldı
04 Haziran 2014

Ağustos ayında lansmanı yapılacak olan ve şimdiden ‘dünyanın en güvenli SUV aracı’ olarak kabul edilen Volvo XC 90’ın iç mekan fotoğrafları yayınlandı

Son yılların en çok beklenen modellerinden biri olan Volvo XC90’ın lansmanı başladı. Volvo Car Group aracın tamamını ilk kez Ağustos ayında gösterecek. Geçen süre içinde aracın farklı bölümlerinin fotoğrafları parça parça yayınlanacak. İsveçli üretici ilk etapta otomobilin kokpitini ve koltuklarının görüntülerini paylaştı.

[[HAFTAYA]]

Tablet gibi ekran

Deri ve ahşap kombinasyonunun yanı sıra aracın kristal görünümlü vites topuzu İsveçli cam üreticisi Orrefors tarafından geliştirilmiş. Volvo’nun SPA adını verdiği teknolojiyi ilk kez kullandığı XC 90 güvenlik alanında da devrim niteliğinde yenilikler getiriyor. ‘Contour koltuklar’ omuzlardan uyluklara kadar tüm vücuda mükemmel yan destek sağlamak üzere geliştirilmiş. Kokpitin tam ortasında yer alan, dikine yerleştirilmiş tablet görünümlü geniş ekran dokunmatik özellikte. Buradan internet tabanlı pek çok uygulamayı kullanmak mümkün olacak

En lüks Volvo

Yepyeni bir tasarım anlayışını yansıtan XC 90, Volvo’nun bugüne kadar ürettiği en lüks ve donanımlı araç olacak. Otomobil sadece İskandinav mühendislik ve mimarlık anlayışının geleneksel izlerini taşımakla kalmıyor bu kez çok daha heyecan verici özellikleri de bünyesinde barındırıyor. Volvo XC 90 bu yönüyle Çin’den Amerika’ya Almanya’dan Türkiye’ye kadar geniş bir coğrafyaya yayılan otomobil tutkunlarının gönlünü fethetmeye hazırlanıyor.

Peugeot’dan yeni konsept

Peugeot, EXALT adını verdiği yeni konsept otomobilini ilk kez Çin’de tanıttı. 1920 ve 1930’lu yıllardaki geleneklere uygun olarak ham çelikten imal edilmiş olan otomobilin gövdesi özel bir kaporta ustası tarafından şekillendirilmiş. Aracın sürtünme katsayısının artırılması için arka bölüme Shark Skin adı verilen özel tekstil malzeme yerleştirilmiş. Markanın daha önce tanıttığı Onyx isimli araca benzeyen EXALT yenilikçi ve rafine tasarım anlayışını yansıtıyor. Bu otomobile ilk etapta 340 beygir güç üreten çevreci Hybrid4 motor yerleştirilmiş. Aracın son halini alması ve seri üretim kararının verilmesiyle birlikte Peugeot’nun benzinli ve dizel motorları da ilave edilecek. Yeni EXALT’ın Peugeot’nun yakın gelecekte tanıtacağı hatchback, sedan ve MPV modellerinden izler taşıdığı görülüyor. Peugeot’nun yeni araçlarında bulunan i-cockpit özelliğine bu araçta ‘pure blue’ adı verilen kumanda panelleri ilave edilmiş.

Toyota’nın ödülü Eskişehir’e

Toyota’nın ‘çevreye saygı’ yaklaşımı ve Türkiye Çevre Eğitim Vakfı işbirliğiyle desteklediği ‘Eko-Okullar: Çevre ve Yenilikçi Fikirler Yarışması’nın ‘Sürdürülebilir Ulaşım’ temasıyla gerçekleştirdiği yarışmanın Türkiye birinciliğini Eskişehir 1’inci Hava İkmal Bakım Merkezi İlkokulu kazandı. Öğrencilerin Eskişehir Toyota Plaza Sarar işbirliğiyle geliştirdiği ‘Sürdürülebilir Ulaşımda Çocuk Güvenliği-Sabit, Gizli ve Katlanabilir Çocuk Koltuğu’ adlı proje, yarışmaya katılan 24 projeden fon almaya hak kazanan ve hayata geçirilen 19 proje arasında birinci oldu.

Skoda iyice gençleşti

Bu yıl 33’üncüsü düzenlenen ve Volkswagen modifiye etkinliği olarak da bilinen Avusturya’daki Wörthersee 2014, Skoda’nın da iki dikkat çekici konseptinin tanıtımına sahne oldu. Çek üretici Skoda, burada popüler SUV modeli Yeti’nin ralli araçlarından esinlenilen donanımlara sahip heyecan verici Yeti Xtreme konseptinin lansmanını gerçekleştirdi. 150 beygirlik 1.8 litre TSI motor ve 6 ileri DSG şanzımanla donatılan Yeti Xtreme’in kaslı çamurlukları dikkat çekiyor. Susturucusuz olarak kullanılan çift egzost çıkışı ise aracın dinamik görüntüsüne ‘sesli’ katkı sağlıyor. Etkinlikte Skoda’nın Citigo’dan geliştirdiği iki kişilik CitiJet konsepti de ziyaretçilerin beğenisine sunuldu.

Sportage en zor pazarda birinci

Güney Koreli Kia’nın büyük ilgi gören Sportage modelinin başarısı Avrupa’nın en rekabetçi pazarı Almanya’da da tescillendi. Müşteri memnuniyetleri ve kalite algıları üzerine yaptığı çalışmalarla tanınan J. D. Powers’ın araştırmasında Kia Sportage ‘En begenilen kompakt SUV’ seçildi. 18 bin kullanıcı arasında yapılan araştırmaya katılanlar Rio ve cee’d modellerine de yüksek puan vererek Kia’yı ilk kez en beğenilen 10 marka arasına taşıdılar. Araştırmaya katılan sürücüler araçlarını kalite, güvenilirlik, çekicilik ve kullanım maliyeti kategorilerinde derecelendirdi. 2013 yılında Avrupa’da 90 bin adetlik satış rakamlarına ulaşan Sportage Türkiye’de de Çelik Motor tarafından temsil edilen Kia’nın en çok satan modeli durumunda.