Volvo'da büyük dönüşüm

Güvenlik, konfor ve ekonomik kullanım algısına yoğunlaşan Volvo, altı modelini aynı anda yenileyerek otomobil tarihinde eşine az rastlanır bir hamle gerçekleştirdi

Volvo'da büyük dönüşüm

OTOMOBİL PROFESÖRÜ- HAKAN ÇELİK
[email protected]

İsveçli Volvo Car Group, 2014 fabrika model yılı için şirket tarihinin mevcut modellere uygulanan en kapsamlı geliştirme çalışmasına imza attı. S60’tan XC70’e kadar bütün modeller yenilenirken, kısa bir süre önce pazara sunulmuş olan yeni ürün Volvo V40 ile birlikte tüm ürün yelpazesi güncellendi. V40’a eklenen 1.6 dizel motor ve otomatik şanzıman seçeneği de dikkat çeken özellikler arasında. Volvo Car Türkiye, yenilenen bu altı model ve V40 D2 otomatik ile birlikte premium segmentte iddiasını artıracak.

Düşük yakıt tüketimi

Volvo Car Türkiye en önemli kozlarından birini çok iddialı bir fiyatla pazara sunuyor. Volvo V40 D2 Powershift’in (1.6 litre dizel otomatik) fiyatı 74 bin 600 TL’den başlayacak. Volvo, benzinli otomatik ve dizel otomatik versiyonlarını premium segmentte aynı fiyat seviyesinde konumlandırarak bir ilke imza atıyor. Türkiye pazarı için oldukça önemli olan bu kombinasyon ile birlikte V40 ürün ailesi gücünü pekiştirmiş olacak. Bu kombinasyon, Volvo V40 Cross Country ve V40 R-Design için de sunulacak. 115 beygirlik Volvo V40 D2 Powershift, 100 km’de ortalama 3.9 litre yakıt tüketimiyle dikkat çekecek.

Zengin donanım

Volvo Car Group, yeni S60, V60 ve XC60’ta da birçok geliştirmeye imza attı. Sensus Connected Touch, uyarlanabilir dijital ekran, tüm motor seçeneklerinde düşürülmüş yakıt tüketimi, direksiyon üstünden vites değiştirme olanağı, sürekli adaptif uzun farlar, viraj aydınlatması ve IntelliSafe sürücü destek sistemleri, bu yeniliklerden bazıları. Volvo V40 ile tanıtılan uyarlanabilen dijital ekran, artık yeni S60, V60 ve XC60’ta da mevcut. Yeni Volvo S80 ve XC70 in geliştirilen özellikleri de markanın 85 yıldan fazla bir süredir odağında olan insan merkezli bir yaklaşıma dayanıyor. Volvo’nun yeni 60 serisi, S60 D2 ile birlikte 87 bin TL’den başlayan fiyatlarla satışa sunuldu. Yeni S80 T4 ise 119 bin 460 TL ile üst orta sınıfa giriş modeli olarak dikkat çekiyor.

Ferrari krize meydan okudu

Dünyada süper performanslı, lüks spor otomobil dendiğinde akla gelen ilk markalardan biri olan Ferrari, başta Avrupa olmak üzere bütün küresel pazarlarda etkili olan ekonomik krize meydan okumayı başardı. Ferrari’nin, 2013’ün ilk yarısındaki ticari kârı 176 milyon euro’ya, net kârı ise 116.2 milyon euro’ya ulaştı. Ferrari Yönetim Kurulu Başkanı Luca di Montezemolo; bu yılın ilk altı ayında 3767 adet Ferrari satışı yapıldığını açıkladı. İtalyan Fiat Group bünyesindeki Ferrari’nin en büyük pazarı Kuzey Amerika. Avrupa’da ise İngiltere ve Almanya en büyük pazarlar konumunda.

Jeep Compass yenilendi

Tofaş çatısı altında temsil edilen Jeep markasının kompakt SUV segmentindeki başarılı temsilcisi Jeep Compass, yenilenen dış ve iç tasarımıyla satışa sunuldu. 83 bin 750 TL’den başlayan fiyatıyla dikkatleri üzerine çeken yeni Jeep Compass, 2.0 litre 156 beygirlik 6 ileri Power Tech otomatik şanzımanla donatılan versiyonu ile Jeep tutkunlarının beğenisine sunuluyor.


Jeep’in en önemli modelleri arasında yer alan Jeep Compass, zengin donanım paketiyle göz dolduruyor.

Jeep markasının model yelpazesindeki en önemli modelleri arasında yer alan yeni Jeep Compass, zengin standart donanım paketiyle de göz dolduruyor. 6 havayastığı, ESP, ABS, BAS (Fren Destek Sistemi), Geri Görüş Kamerası, Uconnect hands free/ Bluetooth, 6.5 inç dokunmatik ekran, hız sabitleyici, elektronik devrilme önleyici, MP3 çalarlı müzik sistemi, AUX girişi, otomatik klima, deri döşeme, ısıtmalı ön koltuklar, 18 inçlik alaşım jantlar, ön ve arka sis farları ve koyu renk arka camlar gibi ekipmanlar yenilenen Jeep Compass’da standart olarak yer alıyor.

Elektrikli araçlar en iyi alternatif


Benzinli bir aracın yakıt maliyeti 100 kilometrede ortalama 39 lira iken elektrikli bir hafif ticari araç 3.20 liralık elektrik harcıyor

Hızla yükselen yakıt fiyatları araç kullanıcılarını farklı alternatiflere yönelmeye zorluyor. Elektrikli modeller bu anlamda konvansiyonel yakıtlı araçlara en iyi alternatiflerden biri durumunda. Yüzde 100 elektrik enerjisi ile çalışması yakıt maliyeti konusunda yüzde 92 gibi bir tasarruf sağlarken, aynı zamanda fosil yakıtların çıkardığı karbondioksit de ortadan kalkıyor. Hem ekonomik hem de çevreci olan bu araçları tercih eden filolar, ekonomik olarak giderlerini hafifletirken çevreyi de kirletmiyor.

Büyük tasarruf sağlıyor

Benzinli bir araç 100 kilometrede ortalama 8 litre yakıt tüketiyor, yani bugünkü benzin fiyatıyla 39 lira. Oysa elektrikli bir hafif ticari araç 100 kilometrede 3.20 liralık elektrik harcayarak 35.80 lira tasarruf sağlıyor. Günlük ortalama 100 km yol kat eden bir araç bir yılda (36 bin km) 14 bin liralık yakıt harcarken elektrikli araç 1152 lira harcıyor. Bu rakamlar bir de filo bazında düşünülünce ciddi kazanımlar söz konusu oluyor. BD Otomotiv, elektrikli otomobiller konusundaki potansiyeli analiz edip yıllar önce Türkiye’de bu sektöre adım atan ilk bağımsız marka oldu.


Osman Boyner

“Filo maliyeti düşüyor”

Türkiye’de filo ve hizmet sektörünün gelişimini değerlendiren BD Otomotiv Yönetim Kurulu Başkanı Osman Boyner, “Sunmuş olduğumuz hizmet kapsamında elektrik de dahil, servis maliyeti gibi maliyetlerin tamamını bizim üstleniyor olmamız, müşteri tarafında filo maliyetlerinin büyük ölçüde düşürülmesine olanak sağlıyor” açıklamasını yaptı. BD Otomotiv’in müşterileri arasında TNT Express, Aras Kargo, PTT, Sürat Kargo, Borusan Lojistik, g2m, Ülker, Diaverum Diyaliz, MNG Kargo, Kühne&Nagel, Oto İsmail gibi farklı sektörlerden firmalar yer alıyor. BD Otomotiv, Çin ve Amerika Birleşik Devletleri’nin elektrikli araç üretiminde öncü kuruluşların Türkiye temsilciliğini de yapıyor.