Türklerin reçetesi Londra'da ders oldu
07 Haziran 2014

Vodafone CEO’su Vittorio Colao bir röportajında “Telekom dünyasının Unilever’i olmak istiyoruz” demişti. Dünya devi Unilever, başarı grafiği açısından gerçekten çarpıcı örnek. Ekonomik gelişmeleri çok iyi okuyan Colao’nun en önemli hamlelerinden biri, 2009’da Vodafone Türkiye’nin başına Serpil Timuray’ı getirmek oldu. Küresel çapta çok iyi bilinen, ancak o dönemde Türkiye’de yeterince tanınmayan Vodafone, Timuray’ın göreve gelmesiyle marka algısı, ürün ve hizmet kalitesiyle öne çıktı. 5 yılda Vodafone’un Türkiye’de yaşadığı bu köklü dönüşüm, dünyanın en prestijli okullarından London Business School’da ders olarak okutulacak. İşletme yüksek lisansını (MBA) London Business School’da yapan Vodafone yöneticisi Gökhan Ay’ın, Vodafone Türkiye’nin hızlı büyüme öyküsünü konu alan bilimsel çalışması üniversitenin müfredatında vaka incelemesi olarak ele alınacak. Vodafone Türkiye CEO’su Gökhan Öğüt, dün Londra’daki ilk derste üniversite öğrencilerine, başarının sırlarını anlattı. Türkiye’deki algısının güçlenmesinde Vodafone’un sadece teknolojik atılımları ve finansal performansının değil, sosyal sorumluluk projelerinin de ciddi rolü var. Vodafone dendiğinde kadına duyarlı, kadını ekonomiye çekmek için proje üreten şirket portresi akla geliyor. Teknolojideki gelişmeleri yakından izleyen tüketici olarak kendime “Telekomünikasyona odaklanmış iyi bir teknoloji şirketi nasıl olmalı?” diye sorduğumda şu yanıtları veriyorum: Kaliteli ürün/hizmet sunmak ve anlaşılması güç tarife seçenekleriyle müşterinin kafasını karıştırmamak... Elbette erişim, ileri teknoloji ve yenilikçilik olmazsa olmaz kriterler. Sert rekabet ortamında Vodafone’un Türkiye’de yüzde 18.6 olan gelir cinsinden pazar payı geçen yıl yüzde 30’a çıkmış.

[[HAFTAYA]]

***

Yabancı yatırımı çekebilmenin önemli şartı, ülkenin yetişmiş insan gücüdür. Türkiye’de yetişen genç kuşağın değişen durumlara kolay uyum sağlama ve hızlı harekete geçme gibi avantajları var. Bu yönüyle Vodafone Türkiye, uluslararası pazarlara en çok yönetici ihraç eden şirketlerin başında. Genç kuşağın en başarılı yöneticileri arasında gösterilen Gökhan Öğüt geçen yıl Vodafone Türkiye CEO’su oldu. 2009-2012 arasında Türkiye’de yöneticilik yapan Gökhan Ay da geçen yıl Vodafone Grubu Afrika, Ortadoğu ve Asya Pasifik Bölgesi Performans ve Operasyon Direktörü olarak atandı. Son dönemde Gökhan Ay gibi Türkiye’den 34 genç daha, farklı ülkelerde kritik görevlere atandı. Dijital dönüşüm hareketini anlamaya çalışan Türkiye’deki üniversiteler ve araştırma kuruluşları, Vodafone’un stratejisini mutlaka mercek altına almalı.