Gündem Türkler Irak'tan yurda kaçıyor

Türkler Irak'tan yurda kaçıyor

Paylaş

IŞİD'in Musul'daki Türk Konsolosluğu'na baskın yaparak içeridekileri rehin alması ve Irak geneline yayılan güvenlik sorunu nedeniyle Dışişleri Bakanlığı'nın yaptığı güvenlik uyarısının ardından bu ülkedeki Türklerin geri dönüşleri başladı

Dışişleri Bakanlığı'nın, son gelişmeler çerçevesinde Irak'ta bulunan veya Irak'a seyahat etmeyi öngören Türk vatandaşlarına yönelik seyahat ve güvenlik uyarısının ardından bu ülkedeki Türkler dönmeye başladı.

Bugün TK 803 sefer sayılı uçakla bir grup Türk, saat 14.00'te Bağdat'tan İstanbul'a geldi. Bir inşaat şirketinde çalışan Türk işçiler ve Bağdat'ta bulunan bir Türk bankasının çalışanları İstanbul'a ilk gelen kafile oldu. Bağdat Havalimanı'nın yol inşaatında çalışan Türk işçiler, şirketin Dışişleri Bakanlığı'nın çağrısına uyduğunu belirtirken ilk işleri de ailelerini telefonla arayıp geldiklerini bildirmek oldu.

‘BAĞDAT’TA PANİK VE KAÇIŞ VAR’

İnşaat proje müdürü Melih Durucan, “Dışişleri Bakanlığı'nın çağrısı üzerine bir toplantı yaptık ve dönmeye karar verdik. Böylesinin daha uygun olacağını düşündük. Çünkü Bağdat'ta ciddi bir panik ve kaçış var. Halk da neye uğradığını şaşırmış durumda, çünkü amacı belli olmayan bir hareketlenme başladı. Bu sizim savaşımız değil, Allah yardımcıları olsun. Bağdat'ta havaalanı yolu üzerinde bir inşaat işimiz vardı. Bir bakım dönemi söz konusuydu. Şu anlık ara verdik durum netleşip sakinleşinceye kadar. 40 kişiyiz. Dönüşte THY bugün büyük bir uçakla geldi. Uçağın bir kısmı da boştu. Şantiyemiz açık ama Türk olarak kimse yok yerel personel var” dedi.

‘KAFA KESMELER DUYUYORDUK’

Zeki Cüneydoğlu, yaşananlardan dolayı korkmaya başladıklarını söyleyerek, “Olmadık şeyler duyuyorduk, kafa kesmeler, rehin alınacaksınız gibi laflar yapılıyordu. Bu da bizi istim üzerinde tutuyordu. En nihayetinde dün akşam Dışişleri Bakanlığı'nın talimat gelince proje müdürümüz buradaki yetkililerle beraber karar alındı. Havaalanında çalıştığımız için 5 dakikada havaalanında olduk. Kafa kesmeleri televizyon ve yerel halktan duyuyorduk. Onların çok heyecanlanması ve korkmalarından biz daha fazla korkmaya başladık. Halk gerçekten çok tedirgin” diyerek Bağdat'ta ki durumu anlattı.

Peyzaj işinde çalışan Tokatlı işçi Mehmet Ali Erağca da, “Onlar da şaşkın. Onları yönlendirecek kimse yok. Şu anda Kerbela tarafından Bağdat'a ulaşamayan insanlar var Türkler olarak. Telefonlaşıyoruz onlarla. Yollar kapalı Bağdat'ın merkezi haricinde ulaşmak çok zor” ifadelerini kullandı.

‘CAN GÜVENLİĞİM OLMADIĞI İÇİN MEMLEKETİME GİDEMEDİM’

Güvenlik görevlisi Çanakkaleli Özer Karabulut ise kızını arayarak geldiğini haber verirken, “Haberler bizim orda yaşadığımız gibi değildi, biz orda bir şey görmedik. Televizyonlardan haberleri görünce çok merak etmişler" diye konuştu.

Bağdat'tan İstanbul'a gelen 40 işçi ile birlikte projede çalışan ve Kerkük'e ulaşamayan Türkmen çalışanlar da vardı. Kerküklü 6 Türkmen'de Türkiye 'ye gelmek zorunda kaldı. Ali Mehmet isimli Türkmen, “Kerküklüyüm, Bağdat'ta çalışıyoruz. Can güvenliğim olmadığı için kendi memleketime gidemedim. Proje müdürü bırakmadı beni Allah razı olsun. Beraber Türkiye'ye geldik “dedi.

THY IRAK'A UÇAN UÇAKLARINI BÜYÜTTÜ

Bu arada Türk Hava Yolları, Irak'ta ki gelişmeler üzerine Türk vatandaşlarının bu ülkeden Türkiye'ye ulaşımını sağlamak için uçak tiplerini büyütme kararı aldıklarını duyurdu. THY yaptığı yazılı açıklamada Irak'ta resmi tatil günü olmasına rağmen bürolarının çalıştığını da bildirdi. THY ayrıca ihtiyaç halinde ek seferler yapılacağını da duyurdu.

THY Basın Müşavirliği'nden yapılan açıklamada şöyle denildi;

"Son günlerde Irak'ta yaşanan olaylar nedeniyle, Irak'tan ayrılmak isteyen Türkiye Cumhuriyeti vatandaşlarının mağdur olmaması adına Türk Hava Yolları Irak Ofisleri, bölgede resmî tatil olan bugün de yolcularına hizmet vermektedir.

Türk Hava Yolları'nın Irak'ta sefer gerçekleştirdiği Bağdat Havalimanı, Basra Havalimanı, Necef Havalimanı, Süleymaniye Havalimanı, Erbil Havalimanı'ndan gerçekleştirilen tarifeli seferler normal düzenlerinde icra edilmeye devam edecektir.