Yaşam Türk efsanesi rallide ikinci oldu

Türk efsanesi rallide ikinci oldu

Paylaş
Türk efsanesi rallide ikinci oldu

Pekin-Paris yarışında Türk ekibi, 1500 liraya alınıp yarışacak hale getirilen Anadol'la ikinci oldu, 250 öğrenci burs kazandı

Dünyanın en eski ve renkli otomobil yarışlarından Pekin-Paris Rallisi’nde bu yıl 1960’lı yıllarda üretilen klasik otomobiller klasmanında katılan Türk takımı, yarışı ikinci sırada tamamladı.

Ülker’in desteği ile yarışmaya katılan Ahmet Şefik Öngün ve Erdal Tokcan, bin 500 liraya bulup yarışacak hale getirdikleri Anadol marka otomobilleriyle Pekin’den Paris’e 37 günde, 14 bin 500 kilometre yol katederek gelmeyi başardı.

Ralliyi Toplum Gönüllüleri Vakfı (TOG) ile bir sosyal sorumluluk projesine çeviren Türk ekibi, topladığı geliri 250 üniversite öğrencisinin dört yıllık eğitimi için kullanacak.

Klasik kategoride ilk sırayı, "Holden EH" marka otomobilleriyle yarışan Matthew Bryson ve Gerald Crown kazandı.

startFlvPlayer_Posta("divFlvPlayer3379","3379","201010","3379-1.jpg");



Rallide, 1920, 1940 ve 1960’lı yıllarda üretilen araçlar, üç ayrı kategoride yarıştı. 37 günlük zorlu yarış, 10 Eylül 2010’da Pekin’in ünlü Tiananmen Meydanı’ndan start aldı. Dünyanın dört bir tarafından gelen 106 ekibin yarıştığı ralli, bugün Paris’in ünlü Place Vendôme meydanında son buldu.

YOLA BÖYLE ÇIKMIŞLARDI >> VİDEO


Klasik otomobil tutkunları, bu zorlu etapta sırasıyla Çin, Moğolistan, Gobi Çölü, Rusya, Kazakistan, Kırgızistan, Özbekistan, Türkmenistan ve İran’ı geçerek 7 Ekim 2010’da Türkiye’ye girdi. Ekipler Erzurum, Nevşehir, Bolu ve İstanbul rotalarını takip ederek 11 Ekim’de Türkiye’den ayrılarak Yunanistan ve İtalya üzerinden geçerek Fransa’da yarışı tamamladı.

1967 MODEL

Yerli üretim 1967 model Anadol A1 ile ralliye katılan Öngün ve Tokcan, "Bir sosyal sorumluluk projesine vesile olmaktan büyük mutluluk duyduklarını" belirttiler.

Öngün ve Tokcan tarafından yapılan açıklamada şu görüşlere yer verildi:

"Yarışmaya giriş ücretini ve Anadol’un hazırlanmasını biz üstlendik. Projeyi ise Toplum Gönüllüleri Vakfına hediye ettik. Kuru

ZORLU PARKUR

Ümraniye Belediye Otoparkı’nda bulunup, satın alındıktan sonra Ford Rally Spor Garajı’nda Serdar Bostancı ve ekibine emanet edilen Öngün ve Tokcan’ın Anadol A1’ model aracı, 14.500 km’lik oldukça zorlu Pekin-Paris parkurunu tamamlayacak şekilde elden geçirildi. 96 kapı numarası ile yarışan Türk ekibi, zorlu yarış hakkında şunları söyledi:



"Daha önce de böyle zorlu parkurlarda yarıştık. Her türlü tedbiri almaya çalıştık. Aracın ilk imalatı sırasında kullanılan teknolojiyi bozmadan motorunu 1200 cc’den 1600 cc’ye yükselttik, benzin deposu 120 litreye çıkarıldı. Günde 500-600 km yol yapacağımız için aracın içini tamamen değiştirdik. Yarış koltukları monte edildi. Yarışı dereceyle bitirebilmek için elimizdeki tüm imkânları seferber etti. Buna rağmen pek çok tehlike atlattık. Gobi çölünde kuma saplandık, Yunanistan’da yağış nedeniyle aracımız yoldan çıktı, ağaca çarptı. Tüm bu zorluklara rağmen yarışı tamamlamayı başardık ve birinci olduk. Bu kadar güzel bir hedef için yarışmak ve kazanmak bizi ayrıca mutlu etti."

GENÇLERİN VE ÇOCUKLARIN YANINDAYIZ

Ahmet Öngün ve Erdal Tokcan’dan oluşan Türk ekibine "Ülker" markası ile ana sponsor olarak destek verme nedenlerini anlatan Yıldız Holding Kuru dedi.

TOG’un, gençliğin enerjisini toplu dedi.

Pekin-Paris Rallisi’ni eğitim için bir sosyal sorumluluk projesine dönüştürerek gençliği destekleyen örnek bir model yarattıklarını belirten Betil, sponsorluk gelirlerinin tamamının üniversite öğrencilerine burs sağlamak üzere TOG’a aktarılacağını, rallinin tüm giderlerinin Ahmet Öngün ve Erdal Tokcan tarafından karşılandığını söyledi.

PEKİN-PARİS RALLİSİ

İlki 1907’de gerçekleşen "Pekin-Paris Rallisi", günümüzün en popüler yarışlarından biri durumunda. Çin’de başlayan, İpek Yolu üzerinden 36 gün süren yolculuktan sonra Paris’te sona eren ralli, dört yılda bir gerçekleşiyor. En fazla 1968 model araçların katılabildiği yarış, her aşamasında tam bir mücadele savaşı olarak geçiyor. Ralliye bu yıl başta İngiltere, ABD, Fransa, İtalya olmak üzere değişik ülkelerden 106 klasik otomobil katıldı.

AA

2

Haberin Devamı