Tecavüz sahnelerine tam not

“72. Koğuş”u izleyen eleştirmenler, dört yıl sonra sinema filminde rol alan Hülya Avşar'ın performansına övgüler yağdırdı...

Tecavüz sahnelerine tam not

Hülya Avşar’ı dört yıl sonra sinemaya döndüren Orhan Kemal’in “72. Koğuş” adlı eserinden aynı adla çekilen filmin basın gösterimi dün Maçka G-mall’da yapıldı. Avşar’ın başrolünü Kerem Alışık, Songül Öden ve Yavuz Bingöl’le paylaştığı film, tecavüz ve erkek oyuncuların çıplak işkence sahneleriyle çok konuşulmuştu. Filmi izleyenler arasında Milliyet yazarı Can Dündar da vardı. Atilla Dorsay’ın filmi kopyasından dolayı karanlık bulduğunu söylemesi ve fikrini sorması üzerine Dündar da  “40’lı yılların filmi olduğu için karanlık olmuştur” diyerek espri yaptı. Film 4 Mart’ta gösterime girecek. 

ELEŞTİRMENLER ‘72. KOĞUŞ’ İÇİN NE DEDİ?


NİL KURAL: Film, zaman zaman sinema duygusundan uzaklaşıp tiyatroyu anımsatıyor, dış ses kullanımı zaten anladığımız duyguları tasvir ediyor. Avşar’ın serinkanlı performansı filmin gücünü artırıyor. 

ATİLLA DORSAY: Romanın temel öğeleri yerli yerinde ve çok saygın bir çalışma. Oyunculuklar mükemmele yakın. Özellikle Avşar’ı çok beğendim. Beklentilerin üstünde bir performans.

ÖMÜR GEDİK: İyi bir edebiyat uyarlaması diyebilirim. Oyunculukları çok iyi buldum. Yavuz Bingöl’ü ve Hülya Avşar’ı çok beğendim. Çok başarılılardı ama gişe için zor bir film.

ALPER TURGUT: Film, 7.2 şiddetindeki deprem gibi felaket olmasa da ben kendi adıma sevemedim. Antipatik karakterlerin olduğu bir film. Hele Kerem Alışık’ın aktörlükle alakası yok. Başarısız bir uyarlama.

UĞUR VARDAN: Yapım, daha çok TV filmi tadında olmuş. Özünde bir sistem ve insanoğlunun doğası üzerine eleştiriler içeren romanın uyarlaması, ne yazık ki metnin kendisi kadar seyirci zihnimizde derin izler bırakamıyor.  

SERDAR AKBIYIK: Son dönemde seyrettiğim en etkileyici filmlerden biriydi. Hülya Avşar zaten mükemmel. Bu filmin çok gişe yapacağını düşünmüyorum.