Yaşam Sözün bittiği fiyat

Sözün bittiği fiyat

Paylaş
Sözün bittiği fiyat

Elantra başarılı tasarımıyla markanın dikkat çekici modelleri arasında. i30’un sedan versiyonu olarak da lanse edilen model geçtiğimiz günlerde makyajlanarak Türkiye’de neredeyse olmazsa olmazlar arasına giren 1.6 litre dizel otomatik kombinasyonuna kavuştu. Model test köşemize dizel motorlu, manuel şanzımanlı ve baz donanımıyla konuk oluyor.

Model makyaj ile birlikte selefine göre daha iddialı bir yapıya kavuşmuş. Yeniden tasarlanan farlar ve LED aydınlatmalar modele agresif bakışlar katmış. Projeksiyon tipi farların baz donanımda bile standart sunulması dikkat çekici bir özellik oluyor. Makyajla birlikte sis farlarında da değişime gidilmiş. Selefindeki toplu yapı yerini bumerang şeklindeki tasarıma bırakmış. Arka bölümde ise karartılmış stoplar ve tampon bölümünde yapılan değişimler farklılık olarak göze çarpıyor. Siyah renkli difüzör, spoyler görünümlü yükselen bagaj kapağı makyajla gelen detaylar arasında. Boyut disiplininde model selefine göre sadece 20 mm daha uzatılmış. Diğer disiplinlerde ise selefi ile aynı ölçülere sahip.

Haberin Devamı

İçeriye geçtiğimizde selefindeki gibi alışık olduğumuz bir tasarım bizleri karşılıyor. İç mekânda makyaj ile birlikte değişimler mevcut fakat ayrıntılara gizlenmiş. Bunlardan biri ön konsolun orta bölümündeki havalandırma ızgaralarının yukarıya taşınmış olması. Ufak bir detay fakat ergonomi anlamında katkı sağlamış. Diğer bir değişim ise gelişmiş multimedya ünitesi oluyor. Son derece fonksiyonel ünite sadece en üst donanımda sunuluyor. Test aracımızda sunulan müzik sistemi sadece bluetooth bağlantı özelliğine sahipti. Ses kalitesi ise tatminkâr seviyede. İçeride küçük eşyalarınız için bolca yer var. En çok kullanılan vites önündeki bölümde ise kapaklı bir göz sunulmuş. Önde ve arkada oturanlar bol hacim sunan model kullanıcısını üzmüyor. 485 litrelik kapasitesi ile rakibi Jetta’dan 25 litre Fluence’dan ise 45 litre daha küçük bir bagaj hacmine sahip.

Haberin Devamı

Model makyaj ile dizel motora kavuştu. 6 ileri otomatik ve manuel olarak da satın alınabilen Hyundai Elantra, manuel şanzımanlı seçeneği ile test konuğumuz. 1.6 litre dizel motor 4000 d/d’de 128 Bg güç, 2750 d/d’de ise 260 Nm tork değeri sunuyor. Otomatik şanzımanlı modelde ise tork 280Nm olarak sunulmuş. Bu değerler ile Elantra, 0-100 km/s hızlanmasını 10.5 saniyede tamamlarken maksimum 190 Km/s hız değerine sahip. Modelin fabrika tüketim değeri ise 4.9 litre olarak belirlenmiş. Biz testimiz sırasında sakin kullanımlarda 5.2 litre performanslı kullanımlarda ise 6.4 litrelik değerler elde ettik.

Modelde orta sertlikte süspansiyonlara yer verilmiş. Konfor anlamında sıkıntı yaşatmayan süspansiyonlar sessiz çalışmasıyla da beğeni kazanıyor. Ses yalıtımı demişken selefine göre yol kat eden Elantra motor, yol ve rüzgâr sesi konusunda da iyileştirilmiş. Orta sertlikteki süspansiyon yol tutuş konusunda avantaj sağlamış. Bunun yanı sıra “Comfort”, “Normal” ve “Spor” olmak üzere 3 farklı direksiyon seçeneği sunan sistem en büyük destekçiniz. Fazla zorlanan model ilk kaymayı önden gerçekleştiriyor. Standart olarak sunulan ESP ise sizi çizgide tutmayı başarıyor.

Haberin Devamı
Motor: 1.6 CRDi
Motor Hacmi: 1582 cc
Silindir Adedi: 4
Maksimum Güç: 128 Bg 4000 d/d
Maksimum Tork: 260 Nm 2750 d/d
Performans
0-100 km/s Hızlanma 10,5 s
Maksimum Hız: 190 km/s
Frenler
Ön: Hava Kanallı Disk
Arka: Disk
Yakıt Türü Dizel
Yakıt Tüketimi
Şehir İçi: 6,4 lt
Şehir Dışı: 4 lt
Karma: 4,9 lt
Test: 5,2 lt
CO2 Emisyonu 128 gr/km
Boyutlar
Uzunluk: 4550 mm
Genişlik: 1775 mm
Yükseklik: 1445 mm
Dingil Mesafesi: 2700 mm
Bagaj Hacmi: 485 lt
Yakıt Depo Kapasitesi: 50 lt
Boş Ağırlık: 1343 kg
Lastik Boyutu: 205/55 R 16