Sonbahar yorgunluğuna altın öneriler

Şu aralar herkes yataktan çıkmamayı istiyor. Dışarıdaki puslu ve yağışlı hava, kısalan günler sonbahar depresyonunun habercisi. Siz de elimi kaldıracak halim yok diyorsanız, depresiflikten kaynaklanan sonbahar yorgunluğundan mustaripsiniz demektir. İşte bu konuda uzamanlardan altın değerinde öneriler...

Sonbahar yorgunluğuna altın öneriler

(Bu yazı 17.10.2010 tarihli Pazar Postası'ndan alınmıştır)

-Sabah uyandığınızda 10-15 dakika bekledikten sonra esneme hareketleri yapın. Bu en önemli şeydir. Esneyen ve hareket eden vücudunuz yorgunluk hissini en aza indirecektir... 
- Açık havada yarım saat tempolu bir yürüyüşü (yüzme, aletli jimnastik vs. de olur) gündelik rutininizin bir parçası haline getirin. Yağışlı günlerde yürüme bandında yürümek de çare ama yine de olabildiğince açık havayı tercih edin.
-Açık havada düzenli spor yapamıyorsanız bile mutlaka hafta sonları doğayla iç içe olabileceğiniz yerlere gidin, bol oksijen alın.
-Nefes terapisinin önemi bu günlerde maksimumda! Basit nefes egzersizlerini bilmiyorsanız da öğrenin ve hemen uygulamaya başlayın. 
- Sigara içiyorsanız hiç değilse şu günlerde azaltın, yerine bol bol meyva yiyin.
 -Şimdi balık mevsimi. Balığı sofranızdan eksik etmeyin. Balık yorgunluğa birebirdir... 
- Ağır kızartma, hamur işi gıdalara kesinlikle yaklaşmayın. - Bol sıvı almaya çalışın.
-Alkol seviyorsanız da şu günlerde mümkün olduğunca azaltın.
-Stresli ortamlardan kaçmaya çalışın.
 -Uykunuzu mutlaka almaya gayret edin. Gerekiyorsa iyi uyku uyumanıza yardımcı olacak yöntemlere başvurun.
-Uzun saatler oturarak çalışıyorsanız mutlaka saat başı kalkıp gezinin. 
- Size keyif veren ne varsa, onlara gündelik yaşamınızda yer vermeye çalışın.