Selülitle savaşmanın 10 basit kuralı

Selülit özellikle yaz ayları yaklaşırken her kadının kabusu oluyor. Peki, bu portakal görünümünden kurtulmanın yolu yok mu? İşte selülitle savaşmanın 10 basit kuralı
 

Selülit, yaz aylarının ve kadınların en büyük düşmanlarından.  

Selülit, yaz aylarının ve kadınların en büyük düşmanlarından.
 

Eğer yaz yaklaşırken siz de selülitlerinin endişesi içine girdiyseniz, kormayın; yalnız değilsin. Birçok kadın aynı sorunu yaşıyor, hem de zayıf ya da fazla kilolu fark etmeden….  

Eğer yaz yaklaşırken siz de selülitlerinin endişesi içine girdiyseniz, kormayın; yalnız değilsin. Birçok kadın aynı sorunu yaşıyor, hem de zayıf ya da fazla kilolu fark etmeden….
 

Her ne kadar da selülit, kalıtım, hormonal değişiklik, dolaşım yetersizliği ve toksinlerin temizlenmemesi gibi sebeplerle ortaya çıkabilen bir cilt problem olsa da tamamen yok etmeye yarayan mucizevi bir tedavi ya da besin olduğunu söylemek imkansız. Ama oluşumunu engellemek ve görünümünü azaltmak elbette mümkün…  

Her ne kadar da selülit, kalıtım, hormonal değişiklik, dolaşım yetersizliği ve toksinlerin temizlenmemesi gibi sebeplerle ortaya çıkabilen bir cilt problem olsa da tamamen yok etmeye yarayan mucizevi bir tedavi ya da besin olduğunu söylemek imkansız. Ama oluşumunu engellemek ve görünümünü azaltmak elbette mümkün…
 



İşte selülitle savaşmanın 10 basit kuralı:  

İşte selülitle savaşmanın 10 basit kuralı:
 

Basit şekerden ve basit şeker içeren besinlerden uzak dur.  

Basit şekerden ve basit şeker içeren besinlerden uzak dur.
 

Günde en az 2-2.5 litre su içmeye özen göster.  

Günde en az 2-2.5 litre su içmeye özen göster.
 



Yağlı besinlerden uzak durmaya çalış.  

Yağlı besinlerden uzak durmaya çalış.
 

Tuzu mümkün olduğunca az tüket.

Tuzu mümkün olduğunca az tüket.

Günde 5 porsiyon mevsiminde taze sebze ve meyve tüketerek antioksidan alımını destekle.  

Günde 5 porsiyon mevsiminde taze sebze ve meyve tüketerek antioksidan alımını destekle.
 



Haftada 2-3 kez inflamasyonu azaltmaya yardımcı, omega 3 bakımından zengin balık tüket.  

Haftada 2-3 kez inflamasyonu azaltmaya yardımcı, omega 3 bakımından zengin balık tüket.
 

Günlük beslenmende  yağ yakımını destekleyen süt / yoğurt ürünlerine yer ver.  

Günlük beslenmende  yağ yakımını destekleyen süt / yoğurt ürünlerine yer ver.
 

Tam buğday / tam çavdar ve lifli besinler tüketmeye özen göster.  

Tam buğday / tam çavdar ve lifli besinler tüketmeye özen göster.
 



Egzersiz bu oyunun en önemli kuralı, unutma! Özellikle selülitli bölgeleri çalıştıran egzersizi ihmal etme.  

Egzersiz bu oyunun en önemli kuralı, unutma! Özellikle selülitli bölgeleri çalıştıran egzersizi ihmal etme.
 

Malzemeler:  ½ demet maydanoz 1 yeşil elma 2 salatalık 2 dilim ananas Taze nane yaprakları Yeşil çay Yapılışı:  Maydanozu, yeşil elmayı, salatalığı ve ananası katı meyve sıkacağından geçirin. Yeşil çayı, 1 su bardağı ılık suyla demleyin ve katı meyve sıkacağından elde edilen karışım ile karıştırın. Taze nane yaprakları ile süsleyerek, dilerseniz ılık dilerseniz de buzdolabında beklettikten sonra soğuk şekilde tüketebilirsiniz.    

Yeşil selülit detoksu

Malzemeler: 

½ demet maydanoz
1 yeşil elma
2 salatalık
2 dilim ananas
Taze nane yaprakları
Yeşil çay

Yapılışı: 
Maydanozu, yeşil elmayı, salatalığı ve ananası katı meyve sıkacağından geçirin. Yeşil çayı, 1 su bardağı ılık suyla demleyin ve katı meyve sıkacağından elde edilen karışım ile karıştırın. Taze nane yaprakları ile süsleyerek, dilerseniz ılık dilerseniz de buzdolabında beklettikten sonra soğuk şekilde tüketebilirsiniz.