Ekonomi Şehirli ve otomatik

Şehirli ve otomatik

Paylaş
Şehirli ve otomatik

Şehirli ve otomatik

Peugeot’nun 205 ruhu geri dönüyor. 1972 yılında 104 modeliyle küçük otomobil sınıfına giren Peugeot, ardından 205 modeliyle bu alanda bir efsaneye dönüştü. Dönemin belki de en çok konuşulan B segmenti otomobili olan 205, tarihe geçti. Şimdi ise Peugeot bu efsaneyi 208 modeli ile geri getirmeyi hedefliyor.



Tasarım

Haberin Devamı

Peugeot 208, bu yeni tasarım ile tamamen farkını ortaya koyuyor. Modelde U şeklinde geniş ızgara grubu ve büyük marka logosu dikkat çekiyor. Büyük marka logosu gücü simgelerken hemen alt bölümünde “Peugeot” yazısı yer alıyor. Gerek far tasarımı gerekse kaput üstündeki keskin hatlar otomobile dinamizm kazandırırken, farların üzerine yerleştirilmiş LED gündüz farları 208’in yeni karakterini ortaya koymuş. Allure donanıma sahip olan test aracımızda ön panjur, sis farı ve cam kenarlarında kullanılan alüminyum çıtalar tasarıma hoş bir hava katmış. Yan bölümde sade bir tasarım gözlemlenirken, alaşımlı jantlar dikkat çekiyor.

İç Mekân

Peugeot 208 içeride size tamamen kendine özgü bir iç mekânla merhaba diyor. Malzeme kalitesi ve işçilik başarılı. Ancak Allure donanımda hissettiğimiz bu başarı baz donanımlı versiyonlarda görülmüyor. Burada en dikkat çekici detay orta konsola konumlandırılmış 7” dokunmatik ekran ve küçük direksiyon simidi. Orta konsoldaki bu ekrandan otomobilin birçok özelliğini ve multimedya sistemlerinin hepsini kontrol etme imkânını 208 size sunmuş. Direksiyon ise tam yuvarlak değil ve elips şeklini andırır nitelikte. İlk etapta buna alışmak biraz zaman alsa da, bu evre tamamlandığında son derece pratik kullanımının olduğunu göreceksiniz. Burada tek eleştirebileceğimiz nokta direksiyonun gösterge panelini kapatması oluyor. Küçük eşya gözü konusunda Peugeot 208 size gerek vites önünde gerekse kapı kenarlarında birçok alan sunmuş. 208, önde ve arkada oturanlara yeteri kadar hacim sunarken bagaj alanı olarak ancak 286 litreye sahip. Birçok rakibi 300 litreye yakın bagaj hacmiyle dikkat çekerken, 208 rakiplerinin gerisinde yer alıyor.

Haberin Devamı

Motor

Peugeot 208 gücünü 1,6 litre benzinli ve değişken supap zamanlamalı VTi üniteden alıyor. Bu ünite 6000 d/d’de 120 Hp güç, 4250 d/d’de 160 Nm tork değeri üretiyor. Bu değerler ile test aracımız 0-100 Km/s hızlanmasını 11,9 saniyede tamamlarken maksimum 190 Km/s’lik bir hız değerine sahip. Fabrika verilerine göre karma yakıt tüketim değeri ise 6,7 litre. Biz testimiz sırasında 7,4 litrelik değer elde ettik. 4 ileri otomatik şanzıman ile kombine edilmiş ünite eski teknoloji şanzıman sebebiyle performans anlamında vasat. Bunun yerine VTi motor manuel şanzıman ile daha başarılı işler çıkarabilirdi.

Haberin Devamı

Konfor ve Yol Tutuşu

Peugeot 208’de sert süspansiyonlara yer verilmiş. Konfor anlamında sıkıntı yaratan bu durum performans anlamında otomobile birçok şey katmış. Viraj limitleri zorlandığında ilk kayma eğilimi önden gelirken, ESP sistemi sayesinde bu durum engelleniyor. Ancak burada ESP sisteminin standart olmaması rakipleri karşısında bir eksiklik. İçerideki yolculara deri koltuklar ile son derece konforlu bir alan sağlanmış. Baş ve diz mesafesi konusunda herhangi bir sıkıntı yer almıyor. Ön koltukların başarılı düzeyde yan desteğinin olması son derece olumlu. Küçük çaplı direksiyon simidi 208’in çok rahat bir şekilde yönlendirilmesine yardımcı oluyor. Düşük dönüş çapı sayesinde şehir içinde çok kıvrak olan 208, iyi dozlanan frenleri ile de beğeni topluyor.

Haberin Devamı

Güvenlik

Peugeot’nun 207 modelinin yerini alan 208, girdiği EuroNcap çarpışma testinden 5 yıldız aldı. Önden çarpışma testinde 208’in kabini tamamen sağlam kaldı. Mankenlerin vücudunun tamamına yakını iyi şekilde korundu. Peugeot, benzer korumayı değişik oturma pozisyonları ve farklı boydaki mankenlerde de tekrarladı. Yan bariyer çarpışma testinde göğüs bölgesi yeterli şekilde korunurken vücudun diğer kısımlarında mükemmel koruma görüldü. Tekrarlı yan direk çarpışma testinde ise mankenin göğüs bölgesi sınır değerlerde korunabildi. 208’in koltukları arkadan çarpışmalarda etkili olan kamçı etkisine karşı mankenin boyun bölgesini sınır değerlerde korudu.

Yorum Alper GÜLER

Peugeot, 208 ile otomobil severlerin beğenisini kazanmayı başardı. Model alışılmışın dışında tasarım öğeleriyle göz doldururken, sportif hatlarıyla içindeki dinamizm ruhunu sürücülere yansıtıyor. Geçtiğimiz aylarda “Uzun Dönem” köşemizin test konuğu olan 1,4 litrelik dizel üniteye sahip 208, hem ekonomi hem de performans konusunda tatminkâr seviyede bir grafik çizdi. Test konuğumuz olan 1,6 litrelik benzinli otomatik model ise şanzıman sebebiyle sizi hayal kırıklığına uğratabilir. 4 ileri ve sarsıntılı geçişlere sahip olan bu şanzıman otomobilin performansını iyiden iyiye etkiliyor. Ayrıca yüksek hızlarda üst devirlerde kalarak yakıt tüketiminde de ciddi sarfiyatlara sebep oluyor. Test aracımız Allure donanıma sahip ve fiyat etiketi 46 bin TL’yi buluyor. Fazla yol yapmayanlar ve sadece şehir içi kullanacaklar için iyi bir tercih olabilir. Fakat aynı ücrete bir alt donanımlı ve dizel otomatik seçeneğini tercih etmek her açıdan daha avantajlı olacaktır.

Haberin Devamı
Teknik Özellikler
Motor: 1.6 Vti
Motor Hacmi: 1598 cc
Silindir Adedi: 4
Maksimum Güç: 130 bg 6000 d/d
Maksimum Tork: 160 nm 4250 d/d
Performans
0-100 km/s Hızlanma 11,9 s
Maksimum Hız: 190 km/s
Frenler
Ön: Hava Kanallı Disk
Arka: Disk
Yakıt Türü Benzinli
Yakıt Tüketimi
Şehir İçi: 9,8 lt
Şehir Dışı: 4,9 lt
Karma: 6,7 lt
Test: 7,4 lt
CO2 Emisyonu 154 gr/km
Boyutlar
Uzunluk: 3962 mm
Genişlik: 1829 mm
Yükseklik: 1460 mm
Dingil Mesafesi: 2538 mm
Bagaj Hacmi: 286 lt
Yakıt Depo Kapasitesi: 50 lt
Boş Ağırlık: 1150 kg
Lastik Boyutu: 205/55 R 16