Yaşam Renault'nun elektrikli aracı Twizy'nin ilk sürüş izlenimi

Renault'nun elektrikli aracı Twizy'nin ilk sürüş izlenimi

Paylaş
Renault'nun elektrikli aracı Twizy'nin ilk sürüş izlenimi

Sıkışık trafikleri ile İstanbul gibi büyük metropoller otomotiv üreticilerinin de çözüm aradığı noktalar arasında. Kimi üretici bildiğimiz otomobilleri ufaltıp çözüm üretirken, kimileriyse Renault gibi farklı iki ürünü birleştirme yoluna gidiyor. Bunun sonucu olarak karşımıza uluslararası platformda quadricycle olarak isimlendirilen 4 tekerlekli araç; Twizy çıktı.YAZI: TULU DARICAN

Türkiye’de geçtiğimiz günlerde satışa sunulan Twizy, 13.200 Euro’luk bir fiyat etiketine sahip.

Haberin Devamı

Motosikletin oturma düzeni ile otomobilin 4 tekerleğini ve güvenliğini birleştiren araç elektrikli olması yanı sıra, sürücü ön hava yastığı ve dört noktalı ön emniyet kemeri ve arka yolcu için de üç noktalı arka emniyet kemeri gibi önemli güvenlik ekipmanlarını da sunuyor. Twizy kullanıcıları, aracın içinde ve dışında kendi istedikleri kişiselleştirmeyi yapabiliyorlar. Tavan ve kapılardan, alüminyum jantlara, ve hatta torpido gözü kapakları ve koltuk döşemelerine kadar bir çok alan kullanıcının isteğine göre farklı renklerde kişiselleştirilebiliyor. Martı kanadını andıran kapıları ve çekici şehirli görüntüsü ile Twizy benzersiz bir model.

Twizy şehirde yaşayanlara eşsiz bir şehir içi ulaşım çözümü sunuyor. 2.34 metre uzunluğu ve 1.24 metre genişliğe sahip olan ultra kompakt Twizy, çok küçük alanlara bile sığabiliyor ve küçücük bir alana bile park edebiliyor. Sıfırdan saatte 45 km’ye çıkmak sadece altı saniye alıyor. Twizy sıradan bir şehir içi yolculukta, sürücüye yüzde 25 oranında zaman kazandırıyor ve bir damla bile yakıt harcamıyor. Sunduğu panoramik görüş açısı, ince ön cam sütunları, açık mimarisi ve 3.4 metre dönüş yarı çapı sayesinde pratikliği de elden bırakmıyor.

Haberin Devamı

Motosikletlerden daha güvenli
Twizy de Renault’nun araç güvenliği alanındaki uzmanlığından yararlanıyor. Twizy, eşsiz görünümü ve çevreciliğinin yanı sıra iki tekerlekli araç çevikliği ile konvansiyonel bir otomobilin güvenlik ve konfor özelliklerini bir arada sunuyor. Twizy, disk frenlere sahip. Twizy’nin kapıları hem dış etkenlere hem de hava akımına karşı ek koruma sağlıyor.

Twizy’de tek bir motor seçeneği bulunuyor: Twizy’nin elektrik motoru 13kW (17bg) gücünde. Maksimum tork değeri 57Nm, maksimum hızı ise 80 km/s.

Twizy, Life isminde tek donanım seçeneği ile satılacak. Kişiselleştirme seçenekleri, 13 inç alüminyum jantlar (farklı renklerde), Bluetooth müzik sistemi ve metalik boya opsiyon olarak bulunuyor.

Araç, 100 km şehir içi menziline sahip. 6.1 kW/sa lityum-iyon bataryası ve fren/hız düşürme sırasında enerji geri kazanım sistemi sayesinde Twizy kullanıcısı, günlük hayatta ekonomik sürüş ilkelerini gözeterek ortalama 80 km’lik menzile ulaşabiliyor. Araç sürekli yüksek hızlarda kullanıldığında bile 55 km’lik menzile sahip. Twizy’nin şarjı 3.5 saatten daha az sürüyor. Twizy’yi farklı kılan en önemli özelliklerinden biri de 220V’luk herhangi bir elektrik prizinden şarj olabilmesi. Twizy, 220V ev prizi uyumlu entegre üç metre uzunluğunda batarya şarj kablosu ile satılıyor.

Haberin Devamı

Twizy’de müzik dinlemek de mümkün. Opsiyon olarak sunulan iki hoparlörlü taşınabilir cihazlar için ses sistemi; Bluetooth veya USB’den müzik dinlemeye olanak veriyor. Aksesuar olarak satılan fermuarlı kapı camları ise yağmurlu ve rüzgârlı havalardaki son derece işlevsel…

Peki; sürüşü nasıl?
Renault Twizy’yi İstanbul’da motorlu araçların girişine yasak olan Burgazada’da deneme fırsatı yakaladım. Adanın ufak yollarında kendi evindeymiş gibi davranan Twizy şaşırtıcı kıvraklığı ve pratikliği ile dikkat çekiyor. Üstelik hiçbir motor sesinin ve kirletici olmadan ilerliyor olması özellikle çevre için olumlu. Twizy sert bir direksiyona sahip ve özellikle düşük hızlarda biraz efor harcamak gerekiyor. Fren pedalı da çok hisli değil. Aracın sıra dışı tasarımı sebebiyle süspansiyonu da aşırı sert tutulmuş. Bu sebeple belinde sorunu olanlar dikkat! Test parkurumuzda araç ile yüksek hızlara ulaşmadık. Ancak 80 km/s son hızı şehir etrafındaki otoyollar için uygun. Fakat bu hızlarda ve yollarda yaşanacak deneyim korkutucu olabilir. Aracın bagajı yok mu derseniz; karşımıza arkadaki 31 litrelik alan geliyor. Bir de kokpitte 3.5 ve 5 litrelik gözler bulunuyor. Bunlardan birisi kilitlenebilme özelliğine sahip. Araç 13.500 Euro gibi yüksek bir fiyat etiketine sahip. Ancak bu kez Renault araçtaki pilleri kiralamak yerine fiyatı içinde araç sahibine satıyor. Özellikle tatil merkezleri ve şehir içinde peynir ekmek gibi satabilecek bir araç bu yüksek fiyat etiketi sebebiyle ancak çok özel taliplerini bekleyecek.

Haberin Devamı