Renault’nun ilk kez 2007 yılında tanıttığı SUV modeli Koleos, ilk neslinde yaşanan hayal kırıklığının ardından bu kez bambaşka bir formülle aramıza döndü. Grubun diğer üreticisi Nissan X-Trail genleri taşıyan araç görünümüyle tüketicilerin bu sınıftan beklediğini sunuyor. YAZI:TULU DARICAN Renault’nun, Talisman ile başlattığı tasarım çizgisi yeni Koleos modeline de yansımış. C şeklinde LED gündüz farları ön bölümün en dikkat çeken parçası. Ayrıca büyük bir radyatör ızgarası da kullanılmış. Yandan incelendiğinde Renault Koleos büyüklüğünü hissettiriyor. Araçta sunulan alaşım jantlar da şık görünüyor. Touch donanımda 17 inçlik jantlar sunulurken, Icon donanımlar birlikte jant boyutu 18 inçe çıkıyor. Arka bölümde yer alan stoplar ön farlar gibi büyük tasarlanmış. Stopların büyük bir kısmı bagaj kapağının üzerine taşmış. Arka bölümün altındaki krom detaylarsa kalite algısını artırıyor. Aracın iç mekanına geçildiğinde kalite düzeyinin Talisman seviyesinde olduğunu görüyoruz. Kalitenin haricinde tasarım da bu modelle birebir aynı. Orta konsolda yeni Renault modellerinde görmeye alışık olduğumuz 8.7 inç büyüklüğünde ekran yer alıyor. Alt donanımdaysa ekranın boyu 7 inçe düşüyor ve yatay hale geliyor. Ekranın dokunma hassasiyeti iyi fakat menü geçiş hızları yavaş kalıyor. Ara yüz olaraksa R-Link’in ikinci jenerasyonunu kullanıyor. Aracın gösterge gurubunun sadece orta bölümü dijital. Bu alan istenirse sunulan kısıtlı seçenekle özelleştirilebiliyor. Renault Koleos, 4672 mm uzunluğa, 1843 mm genişliğe, 1678 mm yüksekliğe ve 2705 mm aks mesafesine sahip. Bu sayede önde ve arkada geniş bir diz alanı sunuyor. Aracın bagaj hacmi de yeterli. 539 litrelik hacmin yanında iç mekanda vites kolu önünde ve kapı içlerinde bolca kullanışlı alan bulunuyor. Renault Koleos 1.6 litrelik turbo-dizel motor ile geliyor. Bu motor 4000 devirde 130 beygir güç üretiyor. 1750 devirde ise 320 Nm tork çıkışına sahip. Euro 6 emisyon normuna uygun motor 7 ileri CVT şanzıman ile kombine edilmiş. Normalde EDC; çift kavramalı otomatikleştirilmiş şanzıman kullanan Fransız üretici, Koleos’da şanzımanı Nissan’dan almış. Test ettiğim Koleos, 0-100 km/s hızlanmasını fabrika verilerine göre 12.9 saniyede tamamlıyor. CVT şanzıman konfor odaklı yapısıyla öne çıkıyor. Performans isteklerineyse teknolojisinin el verdiği ölçüde cevap veriyor. Araçla yakaladığım tüketim ortalaması ise 6.9 litre olarak gerçekleşti. Koleos, süspansiyon konforuyla öne çıkıyor. Hatta kompakt crossoverların sert yapısını bilen tüketiciler için Koleos tam bir konfor makinesi. Süspansiyon kısa darbeleri bile başarıyla sönümlüyor. Elbette konfor yol tutuşta sorunlara yol açabiliyor. Aracın gövde salınımları belirgin. Ayrıca ön bölümün ağır oluşu ıslak zeminde belirgin bir önden kaymayı beraberinde getiriyor. Burada en büyük yardımcı ve güvenliği artıran ESP sistemi oluyor. Bir önceki nesil Koleos’u kullanmış biri olarak söylemem gerekir ki; ikinci nesil araç bambaşka bir karaktere sahip. Elbette eskisinin 4x4 sistemini kaybetmiş ve daha şehirli bir kimliğe kavuşmuş. Ama artık bu tip araçlardan 4x4 sistemini bekleyen tüketici sayısı da çok azaldı. Diğer yandan daha modern ve konforlu bir yapıya kavuşmuş. Özellikle konforuyla kullanıcısını daha lüks SUV’lerdeymiş gibi hissettiriyor. Bu da satışta onun elini kuvvetlendirecektir.