Projenin mucidi Kanuni

Karadeniz-Marmara kanal projesi Osmanlı döneminde 7 kez gündeme geldi

Projenin mucidi Kanuni

Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, 2 yıl önce TBMM Genel Kurulu’nda teknelere vergi kolaylığı getiren yasa görüşülürken İstanbul Boğazı’nın yükünü azaltmak için Karadeniz’den Marmara’ya yapay kanal açılmasının gündemde olduğunu söylemişti.

Ama o zaman sözedilen kanal, Karadeniz ile İzmit Körfezi’ni Sakarya Nehri ve Sapanca Gölü’ne kanalla birleştirecek bir su yoluydu. Görünen o ki zaman içine proje İzmit Körfezi'nden vazgeçildi ve Avrupa yakasına karar kılındı.

Başbakan güzergahı açıklamadı ama Karadeniz'in Marmara'yla birleştiği noktanın Silivri civarında olabileceği belirtiliyor. Karadeniz-Marmara kanal projesi Osmanlı döneminde 7 kez gündeme geldi.

MİMAR SİNAN GÖREVLENDİRİLDİ

Sakarya Nehri’ni Sapanca Gölü ve İzmit Körfezi’ne bağlama fikri ilk kez Kanuni Sultan Süleyman döneminde ortaya atıldı. Sadrazam Sokullu Mehmet Paşa, Sakarya’yı Sapanca Gölü yoluyla İzmit Körfezi’ne bağlamak istedi.

Proje için de Mimar Sinan’ı görevlendirdi. Kanal ve kazı yapılmaya başlandı, kazılar Körfez tarafından 15 kilometre ilerledikten sonra harplar dolayısıyla yarıda kaldı.