Oruç zayıflama yöntemi değil!

Sıcaklara denk gelen ramazan ayında, sağlık problemlerinin yaşanmaması için bol su ve doğru besin tüketimi önem taşırken kan şekerinin düşmemesi, metabolizmanın, zihinsel ve bedensel performansın yavaşlamaması için "sahur" öğününün atlanmaması gerekiyor

Oruç zayıflama yöntemi değil!

 Uzman Diyetisyen Nesrin Eriş, Ramazan’da sağlıklı beslenmeyle ilgili önerilerde bulundu. Orucun zayıflama yöntemi olmadığını vurgulayan Eriş, "Ramazan’da zayıflamak isteyen kişiler kesinlikle sahura kalkmalı. Sahurda da ekmek, süt-yoğurt ve et gruplarını tüketmesi tatlı ürünlerinden de uzak durması gerekir. Çünkü bunlar kan şekerinin ani yükselmesini düşürdüğü için kişi sabah kalktığında ciddi şekilde açlık hissinin artacağını hissedecektir. 16.00 ve 17.00’den sonra da uyku hali ve konsantrasyon eksikliğine neden olacaktır" dedi.

Çok yemeyi engellemek adına besin tüketmeden önce kişinin bir bardak su tüketmesini öneren Eriş, ancak boş mideye aşırı su birikimi yapılmaması gerekildiğini, bu yüzden bir bardaktan fazla suyla doldurulmaması gerektiğini söyledi.

Su sonrası bir kase çorba içildiği takdirde yemek yeme isteğinin azalacağını söyleyen Eriş "30 ya da 40 dakika sonra ana yemeğe başlanmalı ve yavaş yavaş yemek yenilmeli.  Ekmek, et, süt yoğurt ve tatlı grubunu kontrollü bir şekilde yersek gün içerisinde almamız gereken enerjiyi dağıtabiliriz. Yemek yedikten sonra da 1 ya da 1,5 saat sonra kahve ve çay içilebilir. Ancak su ve çay gibi çok fazla vitamini ve minareli olmayan sıvılar öncesi su tüketilirse kişide susama hissi artacak ve sahura kadar susama hissi oluşacaktır" diye konuştu.

'RAMAZAN DİYE DİYETİ BIRAKMAYIN'

Diyet programlarına devam eden ancak Ramazan dolayısıyla diyetlerini bırakmak zorunda hisseden kişilere de tavsiyelerde bulunan Eriş, kilo almadan oruç tutmanın mümkün olduğunu belirterek "Ramazan’da diyet yapan bazı kişilerin, günlük planı değişiyor. Bu nedenle Ramazan’ın ilk 1 haftası metabolik değişikliğe bağlı olarak kişide kilo kaybı olabilir. Bu kilo kaybını devam ettirmek için diyetisyeninin vermiş olduğu programa uyulması gerekir. Yani kilo almadan bu dönemi atlatabilirsiniz. Ramazan diye diyeti bırakmayınız" şeklinde konuştu.

Düzenli ilaç kullanması gereken ve psikolojik sorunları olan bireylerin, yaşlı kişilerin sağlıkları için oruç tutmaması gerektiğini söyleyen Nesrin Eriş, oruç tutmaya şimdiden alışmak için aç kalınmaması gerekildiğini de sözlerine ekledi.

İHA