Ekonomi Ortak ATM'de anında bilgi

Ortak ATM'de anında bilgi

Paylaş
Ortak ATM'de anında bilgi

Ortak ATM'de anında bilgi

İş Bankası Genel Müdür Yardımcısı Hakan Aran, ortak ATM paylaşımında tüketicinin doğru bilgiye sahip olması için işlem anında bilgilendirilmesinin en doğru yol olduğunu belirterek, bankanın buna ilişkin önerisinin kabul edildiğini ve hem Bankalararası Kart Merkezi (BKM) hem bankaların kendi sistemlerinde bu mesaj yapısının kurulacağını, yaklaşık 3 ay içinde bunun kurulabileceğinin öngörüldüğünü söyledi.

Haberin Devamı

Aran, bankamatiğin İş Bankası’nın bir markası olduğuna ve aslında sadece İş Bankası ATM’lerine bankamatik adı verildiğine dikkati çekerek, günümüzde bunun çok genel bir isim haline geldiğini vurguladı.
İş Bankası’nın sektörde en fazla sayıda ATM cihazı bulunduran banka olduğunun altını çizen Aran, "Sektörün attığı ortak ATM kullanımını İş Bankası olarak biz de desteklemek istedik. Eğer sektörün lideriyseniz bizim destekleyemediğimiz bir şey eksik kalırdı. O nedenle biz bunun içinde yer aldık" diye konuştu.

Ortak ATM kullanımında gündeme gelen tüketiciden alınan masraf konusuna da işaret eden Aran, "Paylaşımda olan, aslında bankaların bankamatikler konusundaki maliyetlerini bankalar arası takas komisyonuna benzer şekilde birbirleriyle paylaşmasıdır. Bir başka bankanın müşterisi para çekmek için benim bankamı kullandığında, ben karşı bankadan bu kullanım karşılığındaki ücreti alıyorum. Paylaşım komisyonunu, bankalar birbirinden alıyor. O müşteriden ne kadar ücret alınacağını, kartın sahibi olan banka belirliyor. Bankanın stratejisine bağlı olarak da ya yansıtıyor, ya da yansıtmıyor" şeklinde konuştu.
Türkiye’de diğer banka ATM’lerinden para çekme ortalamasının 150 lira olduğunu kaydeden Aran, masraflarda İş Bankası’nın uyguladığı tarifenin yüzde 1 artı 1,70 lira şeklinde belirlendiğini, yani 100 lira çeken bir kişinin 2,70 lira ödediğini anlattı.

Haberin Devamı

"100 BİN İŞLEM, 16,7 MİLYON LİRALIK TUTAR"

Hakan Aran, sözlerini şöyle sürdürdü:
"Bizim bankamatiklerimiz kullanıldığında maliyet avantajını sağlayan da biz değiliz, müşteriden komisyon alan da biz değiliz. Dolayısıyla tüketicinin doğru bilgiye sahip olması için işlem anında bilgilendirilmesi en doğru... Benim müşterim gidip de başka bankadan para çekerken o banka, işlemden önce ’bu müşteri buradan para çekiyor, bu işlemden ne kadar komisyon alacaksın’ diye bana sormalı. Ben de ona ne kadar alacağımın mesajını verdiğimde, müşterinin karşısına çıkaracağı mesaj ile çekeceği para karşılığında kendi bankasının ne kadar ücret alacağı bilgisini aktarmalı. Bunun için Bankalararası Kart Merkezi’ne (BKM) bunun böyle olması gerektiğini önerdik. BKM bünyesinde ortak ATM platformunda önerimiz tartışıldı, tüm bankalar da destekledi ve kabul gördü. BDDK’ya gidildi. İş Bankası’nın bu önerisi kabul edildi. Biz bu yapıyı kuracağız. Hem BKM’nin hem bankaların kendi sistemlerinde, yazılımlarında bu mesaj yapısı kurulacak. Yaklaşık 3 ay içinde bunun kurulabileceği öngörüldü. BDDK’ya bilgi verildi. ’Uygundur, tamam bu yapı kurulsun, ama siz bir ay içinde karşı bankayla bu mesajlaşma altyapısı devreye girmeden kendi sisteminizde her bankanın ne uyguladığı bilgisini tutun ve o mesajı müşterilere göstermeye başlayın’ dendi. Dolayısıyla ikili yapı tasarlandı. Bir tanesi hızlı, ama geçici..."

Haberin Devamı

Medine Taşdelen Yıldırım / AA