Eğitim - Kariyer KOD Ödülleri'ni kazanan projeler açıklandı! Eğitimde yeni bir dönem başlıyor

KOD Ödülleri'ni kazanan projeler açıklandı! Eğitimde yeni bir dönem başlıyor

Paylaş
KOD Ödülleri'ni kazanan projeler açıklandı! Eğitimde yeni bir dönem başlıyor

Türkiye Bilişim Vakfı tarafından düzenlenen ve Türkiye’de bir ilk olan, matematik ve fen bilimleri alanlarındaki eğitim oyunlarının ödüllendirildiği KOD Ödülleri Eğitim Oyunu Yarışması’nda dereceye giren projeler ve fikirler açıklandı

27 Mart'ta düzenlenen ödül töreninde konuşan Faruk Eczacıbaşı, TBV olarak Türkiye’yi bilgi toplumuna dönüştürmek amacı doğrultusunda çalıştıklarını vurgulayarak “KOD ödülleri projemizi tasarlarken amacımız K12 denilen ilkokul, ortaokul, liseyi kapsayan 4+4+4 uygulamasında Milli Eğitim Bakanlığı müfredatına uygun bir çerçevede, öğrencilerimize matematik ve fen bilimlerinin “eğitim oyunu” olarak sunulmasını teşvik etmek, ödüllendirmekti. Bugün burada kazansın veya kazanmasın, eğitim oyunu ile öğretme konusunda aklını, fikrini, yaratıcılığını ortaya koyan bütün katılımcılarımız, bizim için “kazanandır” ve ülkemizin eğitimle kalkınması için gidilecek yolda çok önemli katkı vermişlerdir. Dolayısıyla, bütün başvuranların, finale kalanların, kazananların kattığı değere minnettarız” diye konuştu.

TOPLAM ÖDÜL 70 BİN TL

Toplam ödüllerin 70 bin TL’yi bulduğu yarışmaya, 250’si oyun, 350’si fikir kategorisinde olmak üzere toplam 600 başvuru yapıldı. Bunlar arasından 26 oyun, 12 fikir projesi finale kaldı. Kododulleri.com sitesi 60 bin ziyaretçi tarafından, 145 bin kez görüntülendi.

KOD Ödülleri Eğitim Oyunu Yarışması, ilkokul, ortaokul ve lise eğitim düzeylerinde, bilişim teknolojilerinin eğitimdeki önemini ve katkısını vurgulamak, bu alanda fikir üreten, uygulama geliştiren ve uyarlama yapan kişi ve kurumların çalışmalarına güç katmak ve yetişmekte olan kuşakları özendirmek amacıyla düzenlendi. Yarışmaya, matematik ve fen bilimlerinde öğrenmeye katkı sağlayacak dijital oyun ya da dijital oyun fikri üretenler katıldı.

OYUN KATEGORİSİNDE DERECEYE GİRENLER

Birincilik ödülü - Cellvivor

Oyundaki kahraman, bakteri hücresinden başlayarak sırasıyla hayvan ve bitki hücrelerinde bir maceraya çıkıyor. En önemli görevi ise, hücre ve organellerin yitirmekte olduğu bir takım işlevlerine yardımcı olarak hücreleri hayatta tutabilmek. (Biyoloji)

İkincilik ödülü - Isaac’i Anlamak

Newton Yasaları’nı; uyandığında etrafında kimseyi göremeyen Isaac’in gezegenler arası maceralarıyla, gizem ve merak seviyesini en üstte tutarak öğretmeyi amaçlayan bir oyun. (Fizik-Matematik)

Üçüncülük ödülü - Obsidian

Oyun, lise ve ortaokul çağındaki öğrencilerin optic ve ışığın kırılması konusunu kolay bir şekilde ve keyifli vakit geçirerek öğrenmeleri için tasarlandı. Karakterin asasından çıkan ışığın sınırlı sayıda ayna ve mercek yardımıyla kırılarak çıkış noksatına giden bir yol çizilmesi ve karakterin bu yolu izlemesini sağlamak üzere hazırlanmiş bir yol bulma oyunu. (Fizik)

FİKİR KATEGORİSİNDE DERECEYE GİRENLER

Birincilik ödülü - Çarpala

Özellikle ilkokul seviyesindeki öğrencilere çarpma işlemini öğretmek ve hız kazandırmak amacıyla, üzerinde farklı sayılar yazan pullarla matematik öğretmeyi öngören bir fikir.

İkincilik ödülü - Titanik’te Matematik

Temel oyunlaştırma öğeleri kullanarak düşünülmüş, Titanik gibi 7’den 70’e büyük bir kitlenin bildiği öğelerle hikayeleştirilen bu fikirde amaç; Titanik batarken karşılaşılan matematik problemlerini çözerek karakteri gemiden kurtarmak.

Üçüncülük ödülü - Gizemli Piramit

Gizemleri günümüzde dahi tam olarak çözülememiş Mısır Piramitleri’nde geçen, dışarı giden doğru yolu bulmak için karşılaşılan soruları doğru yanıtlamanın gerektiği bir oyun fikri.

Haberin Devamı