Klasik zarafet ve müthiş güç; Audi RS5 Coupe!

Yüksek devirli 4.2 lt V8 motoruyla, 450 hp üretmesine karşın düşük yakıt tüketimi değerlerine sahip RS5 Coupe'de, quattro teknolojisinin geliştirilen yeni aşaması ilk kez kullanılıyor

Klasik zarafet ve müthiş güç; Audi RS5 Coupe!

Audi’nin performans otomobillerinde klasikleşmiş zerafet ve yine bir Audi geleneği haline gelen sıra dışı güç ve performans özelliklerinin birleşimi olan RS5 Coupe, 148.999 Euro’dan başlayan fiyatlarla Türkiye’de satışa sunuluyor.

R8 yüksek performanslı spor otomobile gücünü veren V10 ile bağlantılı, yüksek devirli, normal emmeli bir V8 motorla donatılan Audi RS5 Coupe’deki 4.2 lt’lik FSI motor, 8250 d/dk’da 450 hp güç üretiyor. 430 Nm’lik zirve tork değerinin 4000 ila 6000 d/dk arasında temin edildiği V8, iki kapılı modeli 0’dan 100 km/s’e 4,6 saniyede çıkarırken, elektronik olarak 250 km/s ile sınırlandırılan azami hıza ulaştırıyor. (istek üzerine 280 km/s’e çıkarabiliyor).

Enerji yeniden kazanım sistemini de içeren Audi modüler verimlilik platformundan alınmış bir dizi teknolojinin kullanılmasının sonucunda RS Coupe, 100 kilometrede sadece 10,8 litrelik yakıt tüketimiyle rakiplerine göre çok daha önde yer alıyor. Yüksek verimliliği ve uzun en yüksek vitesi sayesinde, standart olarak verilen yedi ileri S tronic – aynı zamanda iyi bir yakıt ekonomisinin elde edilmesine katkıda da bulunuyor.

Quattro’da yeni sistem ilk kez kullanılıyor
Tüm RS modelleri gibi gücünü yola, quattro sürekli dört tekerlekten çekiş sistemi aracılığıyla aktaran RS5 Coupe’de yer alan quattro sistemi, merkezî diferansiyelin geliştirilmiş yeni bir aşamasını kullanıyor. Çok kompakt ve hafif olan sistem, torku ön ve arka akslar arasında geniş bir aralık dâhilinde dağıtabiliyor. Torkun yüzde 70’i öne ya da gerektiğinde yüzde 85’e varan oranı arkaya yönlendirilebiliyor. Arka ağırlıklı varsayılan 40:60 oranındaki kurulum, sportif kullanımı garanti ediyor. Ayna dişli merkezî diferansiyel, dört tekerleğin tamamına etki eden ve aynı şekilde yeni olan tork yönlendirme sistemiyle birlikte çalışıyor. Araç dinamik bir şekilde sürülürken iç taraftaki tekerlek üzerindeki yük çok fazla azaldığı takdirde, o tekerlek kaymaya başlamadan hafifçe fren uygulanıyor. Audi, spor diferansiyeli, arka tekerlekler arasında gücü aktif bir şekilde dağıtan tamamlayıcı bir seçenek olarak sunuyor.

Oldukça dikkatle ayarlanmış olan RS5 Coupe’nin şasisi, Audi A5’e göre 20 milimetre alçaltılmış. Yüksek performanslı Coupe, standart olarak, 265/35 serisi lastiklerin takıldığı 19 inç alaşım jantlarla veriliyor, 275-30 serisi lastiklerin takıldığı 20 inç jantlar ise opsiyonel olarak temin ediliyor. Audi, yıl sonuna doğru DRC Dinamik Sürüş Kontrolü adı verilen, tamamen mekanik, dinamik bir sönümleme teknolojisini de sunacak.

Fren sisteminde büyük, içten soğutmalı disklerin kullanıldığı RS5 Coupe’de diskler delikli ve pimler aracılığıyla alüminyum fren kaliperlerine tutturulmuş durumda yer alıyor. Yüksek parlaklığa sahip siyah renkli kaliperlerin önde yer alanlarında sekiz piston bulunuyor. Audi, ayrıca isteğe bağlı olarak, önde karbon fiber seramik diskler de sunabiliyor. ESP dengeleme sistemi, Spor modu içeriyor ve sistem tamamen devre dışı bırakılabiliyor.

Daha da fazla seçenek: Audi sürüş seçimi
Audi sürüş seçimi sürüş dinamikleri sistemi, RS5 Coupe’de standart olarak sunuluyor. Bu sistem, sürücünün, servotronic direksiyon, yedi ileri S tronic, gaz pedalı ve egzoz sisteminin özelliklerini ayarlamak için üç mod arasından seçim yapmasına imkân veriyor: Konfor, oto ve dinamik. Eğer otomobil Audi navigasyon sistemi ile donatılmış ise, sürücü dördüncü bir modu yapılandırabiliyor: Spor diferansiyel ile birlikte dinamik direksiyon, Audi sürüş seçimi sisteminin bir başka opsiyonel bileşenini oluşturuyor.