Kırmızı tabanın ilhamı oje süren kızdan geldi

Marka Konferansı'nın ilk gününe, kadın ayakkabısında 'kırmızı taban' modasını yaratan tasarımcı Christian Louboutin damgasını vurdu

Kırmızı tabanın ilhamı oje süren kızdan geldi

ÇIRAĞAN PANAYIR YERİ

Bu yıl 10’uncu yaşını kutlayan ‘Marka Konferansı’ dün başladı. İçecekten bankaya birçok markanın stand açtığı, iş dünyasından ünlülere çok sayıda ismin katıldığı konferans, eğlencesi ve kalabalığı ile İstanbul Çırağan Sarayı’nı panayır alanına çevirdi. Konferansın ilk gününe ‘kırmızı taban’lı ayakkabıların yaratıcısı Christian Louboutin damgasını vurdu. Louboutin tıklım tıklım bir salona hitap etti.

ÇİZİMİN TABANINI BOYADI

Konferansın moderatörlüğünü bu yıl da Enlightened Tobacco, Death Cigarettes gibi markaların yaratıcısı BJ Cunningham üstlendi. Cunningham’ın sorularını yanıtlayan Louboutin, ‘kırmızı ilhamını’ şöyle anlattı: “Tasarladığım ayakkabıları denemesi için bir kızı işe almıştım. Karakalem çizim yapıyordum. Çok renksizdi. O anda kızın tırnaklarına kırmızı oje sürdüğünü gördüm. Ojeyi alıp çizimin tabanını boyadım.”

KALİTESİZSE CANIM ACIYOR

Kırmızı taban fikri, Louboutin’in 1992’de tek mağazayla kurduğu şirketini, bugün 19 mağaza ve 360 satış noktasına ulaştırdı. Louboutin, şirketin büyümesinden mutluluk duyduğunu ancak çok para kazanmayı değil, güzel ayakkabı tasarlamayı önemsediğini söyledi. Bu nedenle ünlü perakendeci H&M’in ortak üretim teklifini reddeden Louboutin, “Kötü yapılmış bir ayakkabıya bakmak canımı acıtıyor” dedi.

TASARIMIN SIRRI DİNLEMEK

Christian Louboutin, krizde kaliteye odaklanmış şirketlerin ayakta kaldığına dikkat çekerek, “İnsanlar kaliteye ve yaratıcılığa para harcamaktan kaçınmıyor” dedi. Louboutin, marka sırrını şöyle anlattı: “Kadınların ne istediğini anlamak için mağazalarda saatlerce vakit geçiriyorum. Müşterilerimle hep bağlantı halindeyim. Bazen müşteriler beni tasarımcı değil de satış temsilcisi sanıyor.”