Kilo vermek isteyenlerin son gözdesi: Paleo diyeti

Yaz gelmeden önce herkesin peşine düştüğü yeni bir diyet var: Paleo diyeti. İşte kilo vermek istiyorsanız mutlaka öğrenmeniz gereken bu diyet hakkında her şey...
 

Yaz gelmeden önce herkesin peşine düştüğü yeni bir diyet var: Paleo diyeti…  

Yaz gelmeden önce herkesin peşine düştüğü yeni bir diyet var: Paleo diyeti
 

Peki, "Taş devri diyeti" olarak da bilinen paleo diyette ana fikir; kendinizi taş devrinde yaşayan bir mağara adamı ya da kadını yerine koyarak beslenmenizi ve yaşama tarzınızı buna göre düzenlemek!  

Peki, "Taş devri diyeti" olarak da bilinen paleo diyette ana fikir; kendinizi taş devrinde yaşayan bir mağara adamı ya da kadını yerine koyarak beslenmenizi ve yaşama tarzınızı buna göre düzenlemek!
 

Bu diyette, işlenmemiş olarak elde edilebilecek ürünleri tüketmek uygundur. Mevsiminde yenen taze sebze ve meyveler beslenmenin en önemli parçalarından biridir. Bu sebze ve meyveleri yerken çiğ ya da buharda az pişmiş olarak tüketmeye özen gösterin. Havuç, bezelye ve patates şeker içerdiği için bu sebzeleri çok fazla tüketmeyin. Yüksek lif içerdiği için kereviz yiyebilirsiniz.    

PALEO DİYETİNDE HANGİ BESİNLER TÜKETİLEBİLİR?

Bu diyette, işlenmemiş olarak elde edilebilecek ürünleri tüketmek uygundur. Mevsiminde yenen taze sebze ve meyveler beslenmenin en önemli parçalarından biridir. Bu sebze ve meyveleri yerken çiğ ya da buharda az pişmiş olarak tüketmeye özen gösterin. Havuç, bezelye ve patates şeker içerdiği için bu sebzeleri çok fazla tüketmeyin. Yüksek lif içerdiği için kereviz yiyebilirsiniz.  
 



Et tüketimi bu diyet için uygundur. Ancak, eti işlenmiş bir yağda değil, kendi yağında pişirin ve pişirme süresini çok kısa tutun.  

Et tüketimi bu diyet için uygundur. Ancak, eti işlenmiş bir yağda değil, kendi yağında pişirin ve pişirme süresini çok kısa tutun.
 

Eti yenen hayvanın doğal olarak beslenmiş olması da önemlidir. Izgara ya da buğulama olmak kaydıyla balık, ciğer, dil, beyin gibi sakatatlar da yemenizde sorun olmayan besinler arasında.  

Eti yenen hayvanın doğal olarak beslenmiş olması da önemlidir. Izgara ya da buğulama olmak kaydıyla balık, ciğer, dil, beyin gibi sakatatlar da yemenizde sorun olmayan besinler arasında.
 

Bunlara ek olarak; yumurta (kayısı kıvamında), haftada iki defayı aşmamak şartıyla baklagil, tereyağı gibi hayvansal yağlar, keten tohumu, hindistan cevizi, zeytinyağı, soğan ve sarımsak, işlenmemiş fındık, badem, ceviz gibi kabuklu kuruyemişler bu diyete uygun besinlerdendir. Ancak sınırlı miktarda tüketilmelidir.  

Bunlara ek olarak; yumurta (kayısı kıvamında), haftada iki defayı aşmamak şartıyla baklagil, tereyağı gibi hayvansal yağlar, keten tohumu, hindistan cevizi, zeytinyağı, soğan ve sarımsak, işlenmemiş fındık, badem, ceviz gibi kabuklu kuruyemişler bu diyete uygun besinlerdendir. Ancak sınırlı miktarda tüketilmelidir.
 



Tam tahıllı ürünler, buğday içeren mamüller, çok şekerli meyveler (muz, şeftali gibi), işlenmemiş bakliyat, ekmek, enerji içeceği, ayçiçek ya da mısır özü gibi sıvı yağlar, süt ürünleri (yoğurt, peynir gibi), işlenmiş etler (sosis, salam, sucuk gibi), kahve, alkol, şeker, un ve tuz bu diyette yasaklı ürünler arasında.  

PALEO DİYETİNDE HANGİ BESİNLERDEN UZAK DURMAK GEREKİYOR?

Tam tahıllı ürünler, buğday içeren mamüller, çok şekerli meyveler (muz, şeftali gibi), işlenmemiş bakliyat, ekmek, enerji içeceği, ayçiçek ya da mısır özü gibi sıvı yağlar, süt ürünleri (yoğurt, peynir gibi), işlenmiş etler (sosis, salam, sucuk gibi), kahve, alkol, şeker, un ve tuz bu diyette yasaklı ürünler arasında.
 

Özellikle işlenmiş ve katkı maddesi içeren ürünler, diyetin felsefesine de ters düştüğü için tüketilmemeli.  

Özellikle işlenmiş ve katkı maddesi içeren ürünler, diyetin felsefesine de ters düştüğü için tüketilmemeli.
 

Paleo diyetini uygularken, yaşam tarzınızda da bazı değişiklikler yapmalısınız. Düzenli olarak güneşlenmek ve bu yolla vücuda D vitamini almak bunların başında geliyor.  

BESLENME DIŞINDA NELERE DİKKAT EDİLMELİ?

Paleo diyetini uygularken, yaşam tarzınızda da bazı değişiklikler yapmalısınız. Düzenli olarak güneşlenmek ve bu yolla vücuda D vitamini almak bunların başında geliyor.
 



Buna ek olarak, gün içerisinde en az 6 saat uyumaya özen gösterin. Hareketli yaşayın ve düzenli spor yapmayı ihmal etmeyin.    

Buna ek olarak, gün içerisinde en az 6 saat uyumaya özen gösterin. Hareketli yaşayın ve düzenli spor yapmayı ihmal etmeyin.