Kadınlara örtünme baskısı söz konusu olamaz
03 Şubat 2011

Sanayi ve Ticaret Bakanı Nihat Ergün 12 Haziran’daki seçimlerin sonuçlarının daha şimdiden piyasa tarafından satın alındığı görüşünde. Bakana göre ekonomi çevreleri hükümetin geleceği ve istikrarın devamlılığı yönünde tereddüt taşımıyor. Ergün “12 Haziran’dan sonra AK Parti iktidarı üçüncü dönemine de devam edecek. Satın alınan tablo budur” değerlendirmesini yaptı.

AK Parti’nin gizli bir gündemi olmadığına dair görüşlerini tekrarlayan Bakan Nihat Ergün “Türkiye’nin İran gibi bir ülke olmayacağını, kadınları örtünmeye zorlamanın da asla kabul edilemeyeceğini” ifade etti. Ergün, İran örneğini hatırlatarak “Örtünme konusunda devlet eliyle baskı olursa kadınlar tepki gösterip saçlarını açmanın bir yolunu buluyor” değerlendirmesini yaptı.

[[HAFTAYA]]

“Devletin, insanlarla dini inançları arasına giremeyeceğini, herkesin yaşam tarzını dilediği gibi sürdürmesinden yana olduğunu” söyledi. Mısır, Tunus ve halk hareketlerinin yaşandığı diğer ülkelerdeki gelişmeleri yakından izlediklerini anlatan Bakan Ergün, “yatırımcılarımızın ve Türk vatandaşlarının durumdan olumsuz etkilenmemesi için gerekli tedbirlerin alınmakta olduğunu” belirtti. Ergün’e göre Türkiye, bölgesinde model ülke olarak görülüyor. Bu nedenle hem Batı dünyasındaki hem de Ortadoğu’daki etkinliği ve konumu çok önemli...

Sanayi ve Ticaret Bakanı Nihat Ergün’le gündemdeki siyasi ve ekonomik gelişmeleri konuştuk. Bakan özellikle yerli otomobil üretimi konusundaki sorularıma çarpıcı yanıtlar verdi.

Türk milleti yerli otomobil üretimini gerçekleştirecek yatırımcının heykelini diker” sözüyle dikkati çeken Nihat Ergün’ün bu konuyla ilgili açıklamaları şöyle:

- Türkiye’de üretilen otomobillerdeki yerlilik oranı yüzde 80’lerde. Bunu yüzde 100’e taşımak pekâlâ mümkün.

- Türk otomotiv sektörü yerli otomobil üretimi için gerekli olan sermaye birikimi, girişimci, teknik eleman, teknoloji ve yan sanayiye sahip. Birileri yeni bir markayı tasarlama, oluşturma, bu topraklara, bu millete ait otomobili iç pazara ve dış pazara satma cesaretini göstermeli.

- Türkiye’de otomobil pazarı giderek 1 milyonluk satış adedine yaklaşıyor. Ben eminim ki, yerli otomobil bu pazardan, iyi bir dizaynla rekabetçi bir fiyatla ilk çıkışta yüzde 20 pay alır.

- Biz, Çin ve Hindistan’a göre bir otomobili markalaştırma konusunda daha avantajlıyız, çünkü iyi pazarların içindeyiz. Biz, ilk etapta bir aracı Avrupa pazarlarına sadece Avrupa’daki vatandaşlarımız vasıtasıyla bile sokma imkânına sahibiz. Yakın komşu pazarlara bu araçları sokma imkânına sahibiz.

- Toyota ve Hyundai bugün itibarıyla 100 bin civarında olan araç üretimini 250 bine çıkarmayı planlıyor. Ford da Gölcük’teki tesislerinde 650 milyon dolarlık yeni bir yatırımla üretim planlaması içinde.

- Otomotiv Sanayicileri Derneği OSD’nin bir rapor hazırladığını biliyorum; ancak bunun yerli otomobil konusunda “neden olmaz”ın bir hazırlığı olmasını istemem, “nasıl olabilir”in izahı olmalı.

- Üretilecek yerli otomobili teşvik etmek için uluslararası anlaşmaları ihlal etmeyecek şekilde elimizden ne gelirse maksimum seviyede yaparız.

- Elektrikli araçların vergilendirilmesi konusu bu yıl içinde tamamlanacak. Maliye Bakanlığı ve ilgili bakanlıklardaki arkadaşlarımız uzun zamandır bunun üzerinde çalışıyorlar. Çalışmalara son şeklini vermek üzereyiz. Zaten temmuz-ağustos gibi, özellikle Renault Fluence satışına başlanmış olacak. Sözümüz var, kamu olarak ilk alanlardan biri biz olacağız. Teşvik olarak ilk alanlardan biri biz olacağız. Mevzuatımızı o zamana kadar bitirmek istiyoruz.

- Elektrikli otomobillerin şarj istasyonlarının kurulumu ve geliştirilmesi konusunda da otomobil firmalarıyla belediyeler anlaşmalar yapıyor. Evlerde ve iş yerlerinde şarj istasyonlarının olabilmesi için - hükümet olarak- bazı destekler verebiliriz.

Nihat Ergün’ün açıklama yapmasına neden olan yerli otomobil üretimi konusu Başbakan Recep Tayyip Erdoğan’ın TÜSİAD Genel Kurulu’ndaki konuşmasından sonra gündeme gelmişti. Başbakan Erdoğan, Koç Ailesi başta olmak üzere otomotiv konusunda deneyimi olan sanayici ve yatırımcıları “yüzde 100 yerli otomobil üretmeye” davet etmişti. Toplantıya katılan iş adamları ise “bugünkü koşullarda tamamen yerli otomobil üretip dünya pazarlarına satmanın çok zor olduğunu; ancak bir rapor hazırlaması için Otomotiv Sanayicileri Derneği’ni (OSD) görevlendireceklerini” duyurmuştu.