İşte Mercedes'in yeni bombası

Mercedes'in sedan bir otomobilde 'first class' konforu ve coupe heyecanı yaşatan yeni CLS modeli Autoshow Fuarı'nda sergilendikten sonra Türkiye'de Ocak ayında satışa sunulacak

İşte Mercedes'in yeni bombası

Hakan ÇELİK
Dünyada bugüne kadar 170 bin müşteri tarafından satın alınan ve Mercedes’in şimdiye kadar ürettiği en sıra dışı tasarımlardan biri olarak otomobil tarihine geçen CLS modeli baştan sona yenilendi. Yeni CLS’yi, İtalya’nın Floransa şehrinde test eden ilk gazetecilerden biri oldum. CLS’yi tasarımından motor özelliklerine, yol tutuşundan konfor seviyesine kadar çok beğendiğimi itiraf etmeliyim.

İnsanlara ‘Rüya otomobilleriniz nedir?’ diye sorsanız ‘Jaguar, Bentley, Maserati, Ferrari, Porsche, Aston Martin...’ şeklinde markaları sıralayabilirler. Ancak Türkiye’de insanlar fiyat olarak biraz daha ulaşılabilir lüks otomobilleri akıllarından geçiriyor. Bu markalar arasında da önceliği Mercedes, BMW ve Audi alıyor.

İşte CLS bu anlamda hayal kurmaya çok uygun bir otomobil. Ortalama geliri olan birçok kişi için çok pahalı ama bu kategorideki diğer araçlarla mukayese edince aşırı yüksek de değil. Otomobilin Almanya’daki başlangıç fiyatı 60 bin euro. Aracın Türkiye’deki fiyatı ise yüksek vergi dilimleri nedeniyle yaklaşık 140 bin euro’yu bulacak.

Kendi tarzını yarattı

Dört kapılı bir sedan olmasına karşın sportif bir coupe formunda tasarlanan CLS bu kez en ileri teknolojik donanımlar ve güvenlik paketleriyle karşımıza çıkacak. CLS Autoshow’da sergilendikten sonra Ocak ayında bayilerdeki yerini alacak.

Türkiye’ye ilk etapta 6 silindirli 350 CDI dizel ve 350 benzinli modeller gelecek. Neredeyse benzinli ile aynı performansı vermesi nedeniyle Türkiye’deki satışların büyük bölümünün dizel olması bekleniyor. Üstelik bu dizel motor hem daha yüksek tork değeri sunuyor hem de oldukça düşük yakıt tüketimine sahip. Mercedes Benz önümüzdeki aylarda CLS’nin 8 silindirli CLS 500 modelini de ithal edecek.

CLS’nin standart donanımında patenti Mercedes’e ait olan ve yorgunluk hallerinde sürücüyü sesli ve görüntülü ikaz eden ‘Attention Assist’ donanımı bulunacak. Otomobilde ayrıca ‘Kör Nokta Asistanı’, ‘Pre-Safe Freni’, ‘Gece Görüş Asistanı’ ve ‘Şerit Takip Asistanı’ gibi paketler alınabilecek. Bütün bu donanımlarla CLS sınıfının en güvenli otomobillerinden biri haline geliyor.

İstanbul Autoshow’daki Mercedes standında yeni CLS’nin yanında SLS AMG ve gelecekteki C Serisi’nin yerini alması beklenen otomobilin konsepti F 800 sergilenecek.



TASARIM KONUŞUYOR: Avrupalı otomobilseverler arasında yapılan bir araştırmada tüketicilerin yüzde 64’ü için bir araçta en önemli özelliğin tasarım olduğu ortaya çıkmış. Yeni CLS geleceğin modellerinden ipuçları veren etkileyici dizayn özellikleriyle bu beklentiyi fazlasıyla karşılıyor. Bu büyüleyci otomobil Mercedes Benz Tasarım Bölümü Direktörü Prof. Gorden Wagener ve proje sorumlusu Hubert Lee’nin imzasını taşıyor.

KÜÇÜK MOTORLU YENİ SEDANLAR GELEBİLİR

Mercedes Benz Otomobil Ürün Direktörü Jens Israng, Türkiye’de düşük motorlu araçlara talep olması durumunda vergi avantajı sunabilecek özel üretim yapmayı düşüneceklerini söyledi. Jens Israng, Türkiye’nin en hızlı yükselen pazarlardan biri olduğu için Türkiye’deki talep ve beklentileri izlemek durumunda olduklarını ifade etti. Jens Israng’a Mercedes’in ürettiği bazı motorların 2 litrenin biraz üzerinde bir hacme sahip olduğunu ve bunun Türkiye’deki vergi düzenlemeleri çerçevesinde bir fiyat dezavantajı getirdiğini hatırlattım.

Örneğin Mercedes’in E Serisi’nde kullandığı 250 CDI dizel motor yüksek hacmi nedeniyle vergisi yüksek dilime giriyor. Oysa Mercedes BMW gibi 2.0 litrenin altında motorla ürünlerini pazara sunabilse Türkiye’deki satışlarını üçe dörde katlayabilir. Bunun en somut örneği 1.6 litrelik Mercedes C Serisi’nin satışa çıkmasıyla yaşanmıştı. Daha önce hep 2.0 litre ve üzerindeki motorlarla gelen C Serisi 1.6 litrelik 156 beygir gücünde motora kavuşunca vergi dilimi düşmüş ve neredeyse sınıfının Türkiye’de en çok satılan otomobili haline gelmişti.




Testler sırasında duvara çarpılmış bir otomobil ile birlikte poz veren Mercedes’in Kaza Araştırmaları Direktörü Dirk Ockel, CLS’nin dünyanın en güvenli araçlarından biri olduğunu söyledi. Ockel’e göre; bir otomobildeki en hayati üç güvenlik donanımı, emniyet kemeri, hava yastığı ve ESP, yani elektronik stabilite kontrolü. Cep telefonu kullanmak ise alkolden bile daha tehlikeli.

HEDİYELER DOKTORLARA

Otomobil kuruluşları uluslararası test sürüşü gibi büyük etkinliklerde gazetecilere genellikle meslekleriyle ilgili olarak kullanabilecekleri türden armağanlar verirler. Bu hediyeler kimi zaman bir kalem, kulaklık ya da taşınabilir hafıza çubuğu şeklinde olur. Mercedes bu etkinlikte sıra dışı bir uygulamaya imza atarak gazetecilere bir armağan vermek yerine bu iş için ayrılan bütçeyi ‘Dünyanın Doktorları’ isimli yardım örgütüne ulaştıracağını açıkladı.