İstanbul'da "40 gün 40 gece alışveriş"

İstanbul'u bölgesinde bir alışveriş ve eğlence merkezi haline getirmeyi hedefleyen İstanbul Shopping Fest, "40 Gün 40 Gece Alışveriş ve Eğlence" sloganıyla 18 Mart-26 Nisan 2011 tarihleri arasında düzenlenecek

İstanbul'da

İstanbul Shopping Fest, Lütfi Kırdar Uluslararası Kongre ve Sergi Sarayı’nda düzenlenen tanıtım toplantısında Alışveriş Merkezleri ve Perakendeciler Derneği (AMPD) Başkanı Mehmet Nane, Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) Başkanı Yılmaz Yılmaz ve Alışveriş Merkezleri Yatırımcıları Derneği (AYD) Başkanı Hakan Kodal tarafından yapılan sunum ile tanıtıldı.

Sunumda yer verilen bilgilere göre, Kültür ve Turizm Bakanlığı ile İstanbul Valiliği himayesinde, İstanbul Büyükşehir Belediyesi, Türkiye İhracatçılar Meclisi, İstanbul Ticaret Odası, İstanbul Kalkınma Ajansı ve İstanbul Ticaret Odası’nın desteğiyle, AYD, AMPD ve BMD koordinasyonunda, THY işbirliğiyle Türkiye Seyahat Acentaları Birliği (TÜRSAB), Turistik Otelciler, İşletmeciler ve Yatırımcılar Derneği (TUROB), Tescilli Markalar Derneği (TMD), Turizm Restaurant Yatırımcıları ve İşletmecileri Derneği (TURYİD), Tepe Akfen Havalimanları (TAV) ve İstanbul Sabiha Gökçen Uluslararası Havalimanı’nın katkılarıyla bu yıl ilki düzenlenen İstanbul Shoppinng Fest, 50 milyon liralık bir yatırım ile gerçekleşecek.

Yerli-yabancı yüz binlerce kişiyi ağırlayacak İstanbul Shopping Fest’in geleneksel bir hale gelmesi ve İstanbul’u dünya alışverişinin merkezi haline getirmesi amaçlanıyor.

İstanbul Shopping Fest, 18 Mart 2011’de açılış etkinlikleriyle başlayacak ve 40 gün boyunca akşam 20.00’den sonra perakendeciler gün içerisinde yaptıkları indirime ek olarak yeni kampanyalar düzenleyecek. İstanbul’u 40 gün boyunca bir alışveriş ve eğlence merkezine dönüştürmeyi hedefleyen festivalde, AVM’ler ve cadde mağazaları gece saat 23.00’e kadar açık kalacak. Açılış ve kapanış gecelerinin yanı sıra her cumartesi Anadolu ve Avrupa yakasından 2 AVM gece yarısı 02.00’a kadar 9 Nisan’da ise tüm AVM’ler ve caddeler gece 24.00’e kadar açık olacak.

18-19 Martta İstinye ve Torium da 02.00’ye kadar açık olacak ve farklı sürprizlerle ziyaretçilerini ağırlayacak.
İstanbul Shopping Fest’in yapılacağı tarih olarak, turist ve tüketici akışının en etkin olduğu dönem seçildi. Bu dönem, çevre ülkelerde tatil olarak da değerlendirilen dini bayramlar olan nevruz, paskalya ve hamursuz bayramlarını da içerdiği için belirlendi. Mısır ve Tunus’ta yaşanan politik gelişmelerin Türkiye’ye pozitif etkisiyle bu dönemde İstanbul’daki yatak kapasitesi de doldu.

Potansiyel çevre ülkeler, Rusya, İran, Ukrayna, Azerbaycan, Suudi, Arabistan, Yunanistan, Romanya, Suriye ve Irak olarak belirlenirken, hedef kente gelen turist sayısını 2015’de 10 milyona çıkarmak olarak ortaya konuldu.

Festival kapsamında bir de vitrin tasarım yarışması düzenlenecek. Perakendeciler, İstanbul’u bir sanat eserine dönüştürmeyi hedefleyen vitrinleri kiralayıp, tasarlayacaklar. Taksim, Nişantaşı, Bakırköy, Eminönü ve Kadıköy’e yerleştirilecek olan vitrinler, üzerlerindeki kod ve markasıyla halkın beğenisine sunulacak. Kısa mesaj yoluyla oylanacak olan vitrinleri oylayanlar arasından yapılacak çekiliş sonucunda kazanana Sinpaş’tan bir daire verilecek. Ayrıca tasarım yarışmasını kazananlara da çeşitli ödüller sunulacak.

Etkinlik kapsamında Renault firması ile yapılan çalışma ile kredi kartına her 40 TL’lik alışveriş yapanlar arasından yapılacak çekilişte 20 tane araç verilecek.

Yüzlerce yerli ve yabancı markanın yanı sıra Kapalıçarşı, Mısır Çarşısı gibi geleneksel alışveriş noktalarında tüm yeni sezon ürünlerinde yüzde 30’lara varan indirimler ve kampanyaların yanı sıra festival havasını solutacak sokak şenlikleri, konserler, gösteriler, çocuklara özel oyunlar ve oyuncaklar, müzik etkinlikleri, partiler, yarışmalar, moda gösterileri, defileler ve çekilişler yapılacak.

Özellikle Rusya, İran, Ukrayna, Azerbaycan, Suudi Arabistan, Yunanistan, Romanya, Suriye ve Iraklı turistlerin, ziyaret için tercih ettiği şehirlerin ilk sırasına İstanbul’u yerleştirmeyi hedefleyen festival kapsamında, yabancı turistler, İstanbul’da indirim sezonunun dışında bir dönemde büyük avantajlarla alışveriş yapabilecek. Yabancı turistler, tax free avantajlarıyla ödedikleri verginin bir kısmını alışveriş merkezlerinde ve şehrin bazı noktalarında kurulan tax free stantlarından geri alabilecek.

-HEDEF 10 MİLYON TURİST-

AMPD Başkanı Mehmet Nane, İstanbul’un çok büyük bir şehir olduğunu ve bugüne kadar hep turizm ve tarih kısmının öne çıkarıldığını ve kente yılda yaklaşık 7,5 milyon turist geldiğini belirtti.

İstanbul’un sadece tarihi ve turistik kısmıyla değil, dünya başkentine yakışacak şekilde alışverişiyle, eğlencesiyle, gastronomisiyle nasıl bütünleştirebileceklerini ele almak istediklerini ifade eden Nane, Paris’e yılda 48 milyon turist gittiğini, bu noktada sadece sektörel dernekler olarak değil, tüm Türkiye olarak kenetlenerek 26 Kasım’da ilk lansmanı yaptıklarını ve bugüne kadar da 150 toplantıda bir araya gelen İstanbul Shopping Fest’in 46 kişiden oluşan İcra Kurulu’nun 75 gündür sadece festival için çalışarak hazırlıkların yüzde 90’ını tamamladığını bildirdi.
Nane, "Bu proje artık İstanbulluların, milyonların projesi oldu. Çünkü bu işten kestanecimiz de mağazamız da kokoreççimiz de taksicimiz de dolmuşçumuz da otobüsümüz de vapurumuz da hepimiz pozitif etkileneceğiz. Amaç İstanbul’u dünya başkenti olarak taçlandırmak. Sizinle bir hayal paylaşacağız. Bu hayalimizde sizlerden büyük beklentiler var. Bu turistler bir kere gelmeyecek, bir kere geldiği zaman yüzyıllarca kalacak bir şekilde gelmesi lazım. Almanya’da yapılan October Fest döneminde 2 milyon turist gidiyor. Ve yaklaşık 2 haftalık süreç... Bunu artırmak bizim elimizde" dedi.

Rusya’nın alışverişte harcama tutarının yüzde 11, Arap ülkelerinin yüzde 23, İran ve Azerbaycan gibi ülkelerde yüzde 10’a varan oranlarda olduğunu belirten Nane, şu bilgileri verdi:

"Bu dönemde hedef büyük. 10 milyon turiste çıkmak. Bundan sonraki hedefimiz, Paris’i, Londra’yı, Roma’yı geçmek. Bunun başlangıcı olan bu yıl önemli. Bütün bu operasyonları yaparken İstanbul’da konaklama ve gıda haricinde 420 dolar turistler para harcıyorlar. Bizim hedefimiz 2015 yılına kadar bin dolara çıkarmak. Biz 420 doları almak için geldik. Bunu ekstra almak sizin emeklerinize bağlı. Rakamsal hedeflerimiz var. 2010’da yabancı turistler 300 milyon dolar harcama yaptı. İlk hedefimiz 2015’de bunu 1,5 milyar dolara getirmek, daha sonra 2023’de Cumhuriyetin 100. yılında 4 milyar dolara çıkarmak. Yerli turisti kattığımızda da toplam 10 milyar dolara çıkarmak. İstanbul’daki bu hayali gerçekleştirmek tamamen bizlere bağlı, sizlerin heyecanına bağlı. Bunu nasıl sağlayacağız. Sezon açılışında tax free indirimleriyle yüzde 30’a varan oranlarda yeni sezon ürünlerini indirimli almalarını sağlayacağız. Bu projeye elektronikten gıdaya, yapı marketlerinden, restoranlara kadar tüm sektör hizmet edecek. 300 bin üyesi olan İTO yanımızda."

AYD Başkanı Hakan Kodal da, "Krizin ortasında nasıl yapacağız" derken, bugün tüm perakende sektörünün el ele kolkola girmesinin İstanbul’un ve Türkiye’nin başarısı olduğunu söyledi.

-BMD BAŞKANI YILMAZ-

BMD Başkanı Yılmaz Yılmaz da, 14 milyon nüfusu olan İstanbul’un birçok ülkeden daha büyük olduğunu ve mevcut 93 alışveriş merkezi sayısının 4 yıl içinde 140’a çıkacağını anlattı.

Bölge ülkelerinden alışveriş merkezi sayılarına işaret eden Yılmaz, Sofya’da 5, Tahran’da 4, Atina’da 4, Şam’da 2 tane olduğunu ve sadece İstanbul’un çevre ülkelerindekinin 7 katı alışveriş merkezine sahip olduğunu kaydetti.

Sadece alışveriş merkezleri değil, dünyanın en eski alışveriş merkezi olan ve bu yıl 550. yılını kutlayan Kapalıçarşı ve Bağdat, Nişantaşı, Fatih Caddesi, Bakırköy ile bölgenin de merkezi olabilecek bir şehir olduğunu belirten Yılmaz, "Hedefimiz İstanbul’u bir dünya markası olarak pazarlamak. İstanbul Shopping Fest bizim geleceğe bırakacağımız bir miras olacak, bu jenerasyon bunu becerirse bundan 100-200 yıl sonra da bu devam eder ve ekonomiye katkı yapar hale gelirse bu benim için hayatımda başardığım en güzel şey olacak" dedi.

Shopping Fest süresince ilave insan kaynağına da ihtiyaç duyulacağına işaret eden Yılmaz, perakendecilerin bu konuda hazırlıklarını hemen yapmaları gerektiğini, 40-50 bin kişilik yeni bir istihdam oluşacağını söyledi.

-AÇILIŞ TÖRENİ-

Verilen bilgiye göre açılış töreni 18 Mart’ta Sultanahmet Meydanı’nda yapılacak, İstiklal Caddesi’nde ise kortej geçişi olacak. Etkinlikte 600 müzisyen yer alacak.

Açılıştan sonra etkinlik İstanbul’un bütününe yayılacak. 19 Mart’ta ise Teşvikiye, Nişantası ve Bağdat Caddesi’nde resmi açılış töreni kapsamlı yapılacak. Nişantaşı’nda 19 Mart gecesi yapılacak etkinlikte Ozan Doğulu, Burhan Öcal, Hüsnü Şenlendirici ve Baba Zula, Taksim’de Anadolu Ateşi, Mercan Dede, Semazenler, DJ Hüseyin Karadayı olacak. Bağdat Caddesi’nde de, bütün cadde boyunca sokak çalgıcılarının da olduğu bir dizi etkinlik olacak.

Etkinlik boyunca otobüsler giydirilecek, 40 gün cadde ve alışveriş merkezlerinde ışıklandırmalar yapılacak. Boğaz Köprüsü ile bilboardlar tanıtım için kullanılacak. İstanbul Metrosu ile Aksaray-Havalimanı arasındaki hafif raylı sistem hattında 2 tren giydirilecek.

Yurt dışında tanıtım için 20 milyon dolarlık bir tanıtım bütçesi kullanılacak. Kültür ve Turizm Bakanlığı’nın Türkiye’nin tanıtımı için dünyanın her yerinde kiraladığı bilboard ve alanlardan yararlanılacak. İstinye Park ve Torium Alışveriş Merkezleri 250 bin dolar destek ile projeye katkıda bulundu.

Türk dizilerinin bölge ülkelerinde ilgiyle izlenmesi nedeniyle yapılan anlaşmayla Kıvanç Tatlıtuğ da etkinliklere katılacak.