IE için "ayıp teklif!"

Ünlü blogger'a Internet Explorer'ı övmesi için yapılan teklifin kimden geldiği, gizemini koruyor!

IE için

Michael Arrington isimli ünlü bir blogger, geçen hafta aldığı bir teklifte, Microsoft'un Internet Explorer tarayıcısıyla yaşadığı deneyimlere dair metinler kaleme almasının istendiğini açıkladı. Arrington ayrıca blog yazılarında #IEbloggers hashtag'ini kullanma şartının yer aldığını da duyurdu. Ancak Arrington, teklifin doğrudan Microsoft'tan değil bir PR ajansından geldiğini, Microsoft'un bu tekliften haberdar olup olmadığını bilmediğini de vurguladı.

İnternet argosunda bu tür "gizli reklam" girişimlerine "Astroturfing" ismi veriliyor. Etik dışı bir ticari ayıp olarak kabul edilen gizli reklam Türkiye'de kanunen yasak. Ülkemizde ücretli makaleler veya benzer reklam çalışmalarında "bu bir reklamdır" ibaresi kullanılıyor. Ancak, internet kullanıcılarının güvendikleri, takip ettikleri yazarların kaleminden çıkan tavsiye niteliğindeki metinlere büyük önem verdiği bilindiğinden, dünya çapında önemli blogger'lara sık sık "bu bir reklamdır" ibaresi olmaksızın, gizli reklam yapmaları için teklifler gidebiliyor.

Ancak internet kullanıcılarının bilinçlenmesiyle gizli reklamlar giderek daha fazla dikkat çekiyor ve okuyucularını aldatmaya yönelik yayın yapan blogger'lar daha kolay ifşa oluyor.

Resimlerle: Geçmişe yolculuk: Internet Explorer ile 15 yıl

Kaynak: CHIP Online