'İçi hariç tam puan'

Markalar kompakt sınıfta yerlerini korumak için imaj tazeliyorlar. Toyota’da bu sınıftaki Auris modelinin imajını yenileyerek rekabete ortak oluyor. Geçtiğimiz günlerde benzinli otomatik modeliyle test köşemize konuk olan model şimdi ise ekonomik yönüyle ön planda olan 1,4 litre dizel versiyonuyla karşımızda.

'İçi hariç tam puan'

Markalar kompakt sınıfta yerlerini korumak için imaj tazeliyorlar. Toyota’da bu sınıftaki Auris modelinin imajını yenileyerek rekabete ortak oluyor. Geçtiğimiz günlerde benzinli otomatik modeliyle test köşemize konuk olan model şimdi ise ekonomik yönüyle ön planda olan 1,4 litre dizel versiyonuyla karşımızda.



Tasarım
Bu sınıfın otomobilleri giderek daha dinamik tasarımlara imza atıyor. Bu tasarım dilini Auris’de de görmek mümkün. Otomobilde agresif bakışlar, keskin çizgiler dikkat çekiyor. Özellikle ön bölümün şıklık çıtası krom detaylarla arttırılmış. Çoğu otomobilde gündüz farları sis farlarına yakın konumlandırılırken, Auris’de LED gündüz farları ön far grubunun hemen üzerinde yerini almış. Bir önceki nesilden hatırladığımız yuvarlak hatlar, yeni tasarım ile yerini daha keskin yapıya bırakmış. Yan bölümde ki sadelik teması arka bölüme de yansımış. Bagaj kapağı üzerine uzanan stop grubu bu bölüme bütünlük hissi sağlamış. Ayrıca bu bölümdeki difüzör ve krom egzoz borusu bu bölümün sportif ruhunu yansıtmış. Boyutlarına baktığımızda Auris, 4275 mm uzunluğa, 1760 mm genişliğe ve 1460 mm yüksekliğe sahip. Bu değerler ile rakipleri Golf’den 20 mm daha uzunken, Honda Civic HB’den 25 mm daha kısa. Genişlik disiplininde Golf’den 39 mm daha darken, Civic HB’den 10 mm daha geniş. Yükseklik disiplininde ise Golf’den 8 mm daha yüksekken, Civic HB’den 10 mm daha alçak.

 

 

 

 


İç Mekan
Otomobilin içerisine geçtiğimizde yeniliklerin ve ailedeki modellerin iç mekanlarını hatırlatacak detaylar bizleri karşılıyor. Özellikle orta konsoldaki dokunmatik ekranlı müzik sistemini ve havalandırma ızgaralarını GT86 hatırlıyoruz. Hacim anlamında otomobil size önde ve arkada yeterli alan sunuyor. Ancak eski model gibi yeni Auris’de sınıfının genişlik anlamında önderi değil. Bunun yanı sıra küçük eşya gözü konusunda bonkör olan otomobil size gerek kapı kenarlarında gerekse orta konsolda yerler sunmuş. Ön konsolun orta bölümünde dokunmatik özellikli müzik sisteminin olduğunu belirtmiştik. Bu sistem başarılı performansıyla beğenimizi kaandı. Ayrıca USB ve AUX bağlantılarıyla sistem zenginleştirilmiş. Gerektiğinde bu bölümden yakıt tüketimi ve benzeri konularda bilgiler alabiliyorsunuz. Hemen altında çift bölmeli klima göze çarpıyor. Çalışma performansı açısından bu sistem sıkıntı yaratmazken, görsel anlamda araç içi saati ile birlikte revizyona ihtiyacı var. Auris, 353 litrelik bagaj hacmine sahip. Ancak Golf ve Civic HB gibi rakiplerine baktığımızda bagaj hacmi konusunda Toyota Auris geride kalıyor.

 

 

 

 


Performans
Auris kalbinde ekonomik yönüyle öne çıkan 1ND-TV kodlu 1,4 litre dizel motoru barındırıyor.  Bu motor Auris’e 90 Ps güç ve 1800 ila 2800 d/d’lar arasında 205 Nm tork değeri sağlıyor. 6 ileri manuel şanzıman ile kombine edilmiş ünite 0-100 Km/s hızlanmasını 12,5 saniyede tamamlarken maksimum 180 Km/s’lik bir hız değerine sahip. Fabrika verilerine göre karma yakıt tüketim değeri ise 5 litre olarak belirlenmiş. 1.4 litrelik dizel ünite Auris’e ortalama bir performans sunmuş. Ekonomi odaklı bu motor dizel olmasına rağmen alt devirleri sevmiyor. Bu doğrultuda iyi bir grafik çizmek için üst devirlerde kullanmanız gerekecek. Belki bu kullanımda iki haneli rakamları yakalayarak yakıt tüketimi konusunda sıkıntı yaşayabilirim diye düşünebilirsiniz. Ancak korkmayın ne kadar zorlasak da test verimiz 6.2 litre olarak kayıtlara geçti.

 

 

 

 


Konfor ve Yol Tutuşu
Auris serte dönük bir süspansiyona sahip. Bu süspansiyon irili ufaklı birçok çukuru absorbe edebiliyor. Ancak kısa darbeler iç mekana yansıyor. Kabin içi ses konusunda Auris göz dolduran bir performans sergiliyor. Ne yol sesi ne de motor sesini kabin içine yansıtmıyor. Koltuklar orta sertlikte bir yapıya sahip. Bu sayede uzun yolculuklarda sürücü ve yolcuların çabuk yorulmasını geciktiriyor. Yol tutuşu konusunda da geliştirilen model bir önceki nesline göre daha iyi yol tutuyor diyebiliriz. Ancak limitleri zorlanan Auris size önden kaymalar yaşatabilir. ESP sistemi tüm versiyonlarda standart olarak sunuluyor. Direksiyon özellikle virajlarda hisli kalmayı başarıyor ancak üst limitlerde hissizleşebiliyor.

 

 

 


EuroNcap
Çarpışma sırasında kabini sağlam kalan Auris sürücüye sağ ayak kaval kemiği ve göğüs kafesi dışında maksimum koruma sağlarken, yolcuya ise sağ ayak kaval kemiği dışında maksimum koruma sağlamıştır. Yandan araç ile çarpmalarda maksimum koruma sağlayan Auris, sabit bariyer çarpmalarında ise göğüs kafesi haricindeki tüm uzuvlara maksimum koruma sağlamıştır. Arkadan çarpmalarda ise boyun bölgesine sağladığı maksimum performans ile Auris EuroNcap çarpışma testlerinden 5 yıldız almayı başardı.

 

 


Yorum – Tulu DARICAN
Toplam pakete bakıldığında Toyota Auris iyi bir otomobil. Ama tüketicinin satın alma kararını iptal etmesine sebep olabilecek sıkıntılara sahip. Dışı; özellikle ön bölümü çok şık görünüyor. Toyota’nın bu kısımdaki yeni tasarım anlayışını başarılı bulanlardanım. Ancak arka bölümde aynı karakteri hissetmek güç. Otomobilin en büyük sıkıntısı ise eski kalan iç mekanı. Toyota tasarımcıları bu kadar şık bir modele neden böyle bir iç mekan tasarlamışlar anlamak güç. Eski Auris’in iç mekanı bile bu modeldekinden daha yenilikçi görünüyordu. Bu hususu dikkate almazsanız kalan kısmıyla Auris sizi tatmin edecektir. Bugüne kadarki en iyi yol tutan Auris’in yeni jenerasyon olduğu tartışılmaz. Sürüş konforu ve hissi de başarılı. Toyota’nın yıllardır aradığı ‘kullanıcı ile bütünleşen kullanım hissi’ni en sonunda Auris ile bulduğunu düşünüyorum. Dizel motor bildiğimiz nitelikte. Performans tatminkar ama yüksek hızlarda hızlanma isteklerine karşı tepkisi düşük. Yakıt tüketimiyse özellikle uzun yolda düşük seyrediyor.

 

 

 

Teknik Özellikler
Motor: 1.4 D-4D  
Motor Hacmi: 1364 cc  
Silindir Adedi: 4  
Maksimum Güç: 90 PS  
Maksimum Tork:  205 Nm 1800-2800 d/d  
Şanzıman 6 İleri Manuel   
Performans    
  0-100 km/s Hızlanma 12,5 s
  Maksimum Hız: 180 km/s
     
Frenler    
  Ön: Hava Kanallı Disk
  Arka: Disk
     
Yakıt Türü   Dizel
Yakıt Tüketimi    
  Şehir İçi: 4,2 lt
  Şehir Dışı: 3,7 lt
  Karma: 5 lt
  Test: 6,2 lt
  CO2 Emisyonu 109 gr/km
Boyutlar    
  Uzunluk: 4275 mm
  Genişlik: 1760 mm
  Yükseklik: 1460 mm
  Dingil Mesafesi: 2600 mm
  Bagaj Hacmi: 353 lt
  Yakıt Depo Kapasitesi: 50 lt
  Boş Ağırlık: 1265 kg
  Lastik Boyutu: 205/55 R16

 


 

   Bu modelin kampanyaları, ikinci el ilanları ve haberleri için Arabam.com sayfasına bakın...