Havuç neye iyi geliyor? Havucun faydaları

İçerdiği vitaminlerle tam bir şifa deposu olan havucun faydalarını biliyor musunuz?
 

Uzman Diyetisyen Şebnem Kandıralı, sağlık için havuç tüketilmesini önerdi.

Uzman Diyetisyen Şebnem Kandıralı, sağlık için havuç tüketilmesini önerdi.

Şebnem Kandıralı, "1 orta boy havuç ya da ½ bardak doğranmış havuç 1 porsiyon olup 30 kaloridir. 6 gram karbonhidrat, 3 gram şeker ve 1 gram protein içerir.

Şebnem Kandıralı, "1 orta boy havuç ya da ½ bardak doğranmış havuç 1 porsiyon olup 30 kaloridir. 6 gram karbonhidrat, 3 gram şeker ve 1 gram protein içerir.

Mükemmel bir A vitamini kaynağıdır, 1 porsiyon havuç günlük ihtiyacının yüzde 210'unu karşılar.

Mükemmel bir A vitamini kaynağıdır, 1 porsiyon havuç günlük ihtiyacının yüzde 210'unu karşılar.



C vitamini ihtiyacının %6'sını, demir ve kalsiyum ihtiyacının ise %2'sini 1 porsiyonuyla karşılar.

C vitamini ihtiyacının %6'sını, demir ve kalsiyum ihtiyacının ise %2'sini 1 porsiyonuyla karşılar.

Havuca parlak turuncu rengini veren beta karoten adlı bir antioksidandır.

Havuca parlak turuncu rengini veren beta karoten adlı bir antioksidandır.

Beta karoten bağırsakta emilir ve sindirim sırasında A vitaminine dönüştürülür.

Beta karoten bağırsakta emilir ve sindirim sırasında A vitaminine dönüştürülür.



Havuç aynı zamanda lif, E ve K vitamini, potasyum, folat, manganez, fosfor, magnezyum ve çinko gibi birçok vitamin ve mineral içerir" dedi.

Havuç aynı zamanda lif, E ve K vitamini, potasyum, folat, manganez, fosfor, magnezyum ve çinko gibi birçok vitamin ve mineral içerir" dedi.

Uzman Diyetisyen Şebnem Kandıralı, havucun sağlık açısından yararlarını şöyle sıraladı:

Uzman Diyetisyen Şebnem Kandıralı, havucun sağlık açısından yararlarını şöyle sıraladı:

Havuç beta karotenden zengindir. Beta karoten karaciğerde A vitaminine çevrilir.

Havuç beta karotenden zengindir. Beta karoten karaciğerde A vitaminine çevrilir.



Retinada ise A vitamini rodopsine dönüşür. Rodopsin gece görüş için gerekli olan mor bir pigmenttir.

Retinada ise A vitamini rodopsine dönüşür. Rodopsin gece görüş için gerekli olan mor bir pigmenttir.

Beta karoten aynı zamanda makula dejenerasyonu ve katarakt oluşum riskini azaltır.

Beta karoten aynı zamanda makula dejenerasyonu ve katarakt oluşum riskini azaltır.

Yapılan bir çalışmada beta karotenden zengin beslenen bireylerde makula dejenerasyon oluşum riskinin %40 daha az olduğu saptanmıştır.

Yapılan bir çalışmada beta karotenden zengin beslenen bireylerde makula dejenerasyon oluşum riskinin %40 daha az olduğu saptanmıştır.



Yapılan çalışmalar havucun akciğer, meme, prostat ve kolon kanseri riskini azalttığını göstermektedir.

Yapılan çalışmalar havucun akciğer, meme, prostat ve kolon kanseri riskini azalttığını göstermektedir.

Havuç içerdiği falcarinol ve falcarindiol ile antikanser özelliktedir.

Havuç içerdiği falcarinol ve falcarindiol ile antikanser özelliktedir.

Falcarinol köklerini mantar hastalıklarından korumak için havuç tarafından üretilen doğal bir ilaçtır. Yapılan bir çalışma, havuç tüketen farelerde 1/3 oranında kanser riskinin azaldığı saptanmıştır.

Falcarinol köklerini mantar hastalıklarından korumak için havuç tarafından üretilen doğal bir ilaçtır. Yapılan bir çalışma, havuç tüketen farelerde 1/3 oranında kanser riskinin azaldığı saptanmıştır.



Sigara içen bireylerde yapılan bir çalışmada havuç tüketmeyen bireylerin, haftada 1 ve üzerinde havuç tüketenlerle karşılaştırıldıklarında akciğer kanserine yakalanma riskinin 3 kat daha fazla olduğu saptanmıştır.

Sigara içen bireylerde yapılan bir çalışmada havuç tüketmeyen bireylerin, haftada 1 ve üzerinde havuç tüketenlerle karşılaştırıldıklarında akciğer kanserine yakalanma riskinin 3 kat daha fazla olduğu saptanmıştır.

Genç erkekler üzerinde yapılan bir çalışma da beta karotenden zengin diyetle beslenmenin prostat kanserine karşı koruyucu rolü olduğunu göstermektedir.

Genç erkekler üzerinde yapılan bir çalışma da beta karotenden zengin diyetle beslenmenin prostat kanserine karşı koruyucu rolü olduğunu göstermektedir.

Çiğ havuç tüketen kadınlarda meme kanseri gelişme riski hiç tüketmeyenlere göre %5-8 arası daha azdır.

Çiğ havuç tüketen kadınlarda meme kanseri gelişme riski hiç tüketmeyenlere göre %5-8 arası daha azdır.



Lif zengini havuç tüketimi kolon kanseri riskini %24 oranında azaltır.

Lif zengini havuç tüketimi kolon kanseri riskini %24 oranında azaltır.

Yaşlanmayı yavaşlatır ve sağlıklı bir cilt oluşumunu destekler:

Yaşlanmayı yavaşlatır ve sağlıklı bir cilt oluşumunu destekler:

Yüksek oranda beta karoten içeriği ile hücre hasarına karşı bir antioksidan görevi görür, hücrelerin yaşlanmasını yavaşlatır.

Yüksek oranda beta karoten içeriği ile hücre hasarına karşı bir antioksidan görevi görür, hücrelerin yaşlanmasını yavaşlatır.



A vitamini ve antioksidanlar güneş hasarına karşı cildi korur.

A vitamini ve antioksidanlar güneş hasarına karşı cildi korur.

A vitamini eksikliğinde saç, cilt ve tırnaklarda kuruluk görülür.

A vitamini eksikliğinde saç, cilt ve tırnaklarda kuruluk görülür.

A vitamini erken kırışmayı, akne, kuru cilt, pigmentasyon, lekeler ve düzensiz cilt tonunu önler.

A vitamini erken kırışmayı, akne, kuru cilt, pigmentasyon, lekeler ve düzensiz cilt tonunu önler.



Yapılan çalışmalar karotenoidlerden yüksek diyetlerin kalp hastalık riskini azalttığı yönündedir.

Yapılan çalışmalar karotenoidlerden yüksek diyetlerin kalp hastalık riskini azalttığı yönündedir.

Havuç yalnızca beta karoten değil aynı zamanda alfa karoten ve lutein içerir.

yalnızca beta karoten değil aynı zamanda alfa karoten ve lutein içerir.

Havucun düzenli tüketimi kolesterol seviyelerini düşürür, bu da havucun içerdiği çözünür liflerin (pektin) safra asitleri ile bağlanmasından kaynaklıdır.

Havucun düzenli tüketimi kolesterol seviyelerini düşürür, bu da havucun içerdiği çözünür liflerin (pektin) safra asitleri ile bağlanmasından kaynaklıdır.



Yapılan bir çalışmaya göre haftada 6 ve üzerinde havuç tüketenlerin ayda 1 veya daha az havuç tüketenlerle karşılaştırıldığında inmeden zarar görme olasılıkları daha düşük olduğu görülmüştür.

Yapılan bir çalışmaya göre haftada 6 ve üzerinde havuç tüketenlerin ayda 1 veya daha az havuç tüketenlerle karşılaştırıldığında inmeden zarar görme olasılıkları daha düşük olduğu görülmüştür.

Günde 1 avuç inme riskini %68 oranında azaltır.

Günde 1 avuç inme riskini %68 oranında azaltır.

A vitamini vücuttan toksinlerin atılmasında karaciğere yardımcı olur.

A vitamini vücuttan toksinlerin atılmasında karaciğere yardımcı olur.



Karaciğerde safra ve yağı azaltır.

Karaciğerde safra ve yağı azaltır.

Havuçta bulunan liflerde kolonu temizler ve atık hareketini hızlandırır.

Havuçta bulunan liflerde kolonu temizler ve atık hareketini hızlandırır.

İyi bir lif kaynağı olması nedeniyle yavaş sindirilir ve tok tutar.

İyi bir lif kaynağı olması nedeniyle yavaş sindirilir ve tok tutar.



Havuç dişleri ve ağzı temizler, plak oluşumunu azaltır ve tükürük oluşumunu artırarak dengeli bir ortam sağlar.

DİŞ ETLERİNİ KORUR

Havuç dişleri ve ağzı temizler, plak oluşumunu azaltır ve tükürük oluşumunu artırarak dengeli bir ortam sağlar.

Asit oluşumunu ve çürüğe neden olan bakterilerin oluşumunu önler.

Asit oluşumunu ve çürüğe neden olan bakterilerin oluşumunu önler.

Bu lezzetli kök sebzesini alırken en koyu turuncu renkli olanlar seçilmelidir, beta karoten içerikleri daha yüksektir.

EN KOYU TURUNCU RENKLİ OLANI SEÇİN

Bu lezzetli kök sebzesini alırken en koyu turuncu renkli olanlar seçilmelidir, beta karoten içerikleri daha yüksektir.



Havuçları buharda pişirmek beta karotenin biyoyararlılığını artırır.

Havuçları buharda pişirmek beta karotenin biyoyararlılığını artırır.

Çok az da yağ ilavesi yapmak beta karotenin vücut tarafından en iyi şekilde kullanılmasını sağlar.

Çok az da yağ ilavesi yapmak beta karotenin vücut tarafından en iyi şekilde kullanılmasını sağlar.

Havucu bütün olarak pişirip sonra kesmek antioksidan besin öğeleri ve falcarinol kaybını önleyecektir

Havucu bütün olarak pişirip sonra kesmek antioksidan besin öğeleri ve falcarinol kaybını önleyecektir



Glisemik indeksi yüksek bir sebze olduğundan şeker hastaları havuç suyu ya da tek başına bir havuç salatası yememelidir.

Glisemik indeksi yüksek bir sebze olduğundan şeker hastaları havuç suyu ya da tek başına bir havuç salatası yememelidir.

Havuç işlem gördükçe glisemik indeksi artar.

Havuç işlem gördükçe glisemik indeksi artar.

Havuç içerdiği karotenoid ve A vitaminleri ile gözü diyabetik retinopati veya uzun dönem diyabetlilerde gözdeki kan damar hasarlarına karşı koruduğundan son derece faydalı bir sebzedir.

Havuç içerdiği karotenoid ve A vitaminleri ile gözü diyabetik retinopati veya uzun dönem diyabetlilerde gözdeki kan damar hasarlarına karşı koruduğundan son derece faydalı bir sebzedir.



Bu sebeple buharda pişmiş olarak limon, sirke ya da yoğurt ilavesi ile glisemik indeksi azaltılabilir.

Bu sebeple buharda pişmiş olarak limon, sirke ya da yoğurt ilavesi ile glisemik indeksi azaltılabilir.