Hangi cilt tipine hangi antioksidan

Güneş, sigara, stres, yorgunluk, sağlıksız beslenme... Tüm bunlar cildin hızlı yaşlanmasına, kırışıklıkların erken ortaya çıkmasına yol açıyor. Ancak uygun antioksidanlarla cildinizi bu etkilerden korumanız mümkün...

Hangi cilt tipine hangi antioksidan

HAZIRLAYAN: ÖZGÜR GÇKMEN ÇELENK

Dermatoloji Uzmanı Dr. Belma Bayraktar anlattı: Aldığımız besinlerin vücudumuzda yanarak enerjiye dönüşmesi sırasında serbest radikal diye adlandırılan toksinler açığa çıkıyor. Bu oksidan özellikli serbest radikaller sağlam hücrelere saldırarak onları yaşlandırıyor ve yıpranmasına neden oluyor. Ayrıca hücrelerimizin DNA’sını bozarak kanserojen özellik kazanmasına yol açıyor. Oksidanlar sigara, stres, yorgunluk, çevre kirliliği, röntgen ışınları sonucunda da oluşabiliyor. İşte tüm bu olumsuz etkileri en aza indirmek ve korunmak amacıyla antioksidanlar devreye giriyor. 9 önemli antioksidan Antioksidanlar vücuda zarar veren, yaşlanmaya sebep olan serbest radikallerin etkisini yok ediyor.

En önemli antioksidanlar şunlar:

- Selenyum,

- Yeşil çay,

  -Üzüm çekirdeği,

- Koenzim Q 10,

-E vitamini,

  -C vitamini,

- Likopen,

- Konjuge linoleik asit,

- Alfa lipoeik asit. Cildimizin yaşlanmaması ve cilt kanserlerinden korunmak için ilk yapacağımız güneşten korumadır. Ancak bu da tek başına yeterli olmaz. Cildimize, yaşadığımız koşullara, özelliklerimize uygun antioksidanları içeren kremler kullanmalıyız. Bunun yanı sıra antioksidan içeren gıdalar ve hekimlerin önerdiği takviyelerden de yararlanarak daha verimli bir sonuç alabilmemiz mümkün.

3 farklı cilt 3 farklı öneri

- Deri yaşlanmasına karşı koenzim Q 10: Belli bir yaştan sonra vücutta üretimi azalıyor, dışarıdan takviye olarak almak gerekiyor. Besinlerle alınması mümkün değildir. Kozmetiklerde kullanımı deri yaşlanmasını engelliyor ve güneş hasarına engel oluyor. Yaz ayları boyunca günde iki defa kullanılması uygundur.

- Lekeli ciltlere C vitamini: Lekeli ciltlerde antioksidan kullanımı yeni leke oluşmasını engellediği gibi mevcut lekeleri de azaltıyor. Özellikle C vitamini bu konuda çok başarılı. Antioksidan kremler tüm mevsim kullanılabiliyor, ama özellikle yaz aylarında güneş hasarına karşı koruyacağı için tercih edilmesi gerekiyor. A vitaminli olanların gece kullanılması doğrudur. C ve E vitaminli olanların gündüz alınması faydalıdır. A vitaminli olanları kış aylarında daha çok tercih etmek gerekiyor.

- Güneşi bol iklimde yaşayan, olgun cilde sahip kişiler: E vitamini içerikli kremlerden yararlanmalı.

Sizi yorgun düşüren 5 şey

Yrd. Doç. Dr. Gamze Şenbursa, yorgunluğun 5 temel nedeni anlattı:

SUSUZLUK: Kendinizi ağır hissetmenize ve konsantrasyon eksikliğine yol açar. Bir dahaki sefer kendinizi halsiz ve tembel düşmüş hissettiğinizde bir iki bardak su içmeyi deneyin.

CEP TELEFONLARI: Yatağa yatmadan cep telefonlarınızı kapattığınızdan emin olun. Sadece cep telefonları değil mavi ışık saçan tüm elektronik cihazlar uyku hormonu olan melatonini bastırır. Uyumadan önce telefonunuzu kapatın.

İLAÇ: Antidepresanlar, bazı alerji ilaçları, migren ve tansiyon ilaçları enerji düşürebilir. Yeni bir ilaca başlamadan önce normalden daha fazla uyuşuk olmamak için doktorunuzla alternatifler hakkında görüşün. Alternatifiniz yoksa ilacınızı yatmadan önce için.

FAZLA EGZERSİZ: Egzersiz yaptığınızda vücudunuz stres hormonu kortizolün etkisinden uzaklaşır. Ama aşırı egzersiz kortizol üretiminin hızını arttırır.

DEMİR EKSİKLİĞİ: Düşük demir seviyeniz kansızlığa yol açabilir. Eğer bitkin hissediyorsanız doktorunuzdan basit bir kan testi isteyin. Belki tamamlayıcı demir ilacı almanız gerekebilir.

(1 HAZİRAN 2014 TARİHLİ POSTA KARNAVAL EKİNDEN ALINMIŞTIR.)