Gebelikte kaliteli uyku önemli

Gebelik sevinci ve doğacak minicik bebeğin hayaliyle pek çok anne adayı uykusuzluk çeker. Aradan bir süre geçince de uyku, hamile için vazgeçilmez olur

Gebelikte kaliteli uyku önemli

Sabah-akşam sürekli uyuma isteği başlar. Hele bulantı ve kusma varsa, uykuda bu şikayetler azaldığı için hamileler sürekli uyumak ister. Ancak gebelik ilerledikçe uykuya dalmak sorun olabilir. Bunun ilk nedeni, bebeğin büyümesidir.

Bebek ve rahim büyüdükçe kadın uyumukta zorluk çeker. Kadın vücut ağırlığı arttıkça pozisyon değiştirmekte sıkıntı yaşar. Ne çare ki gebelikle kaliteli uyku sandığınızdan da önemlidir. Kadın Hastalıkları-Doğum ve Tüp Bebek Uzmanı Op. Dr. Numan Bayazıt bazı önerilerde bulundu:

- Gün içinde yeterli sıvı alın ama yatmadan 2-3 saat önce sıvı alımını azaltın. Yatmadan önce ağır yemekler de yemeyin. Sizi uyandıracak kadar bulantınız varsa yatmadan hemen önce kraker türü besinler yiyebilirsiniz.

- Özellikle öğleden sonra ve akşam kola, kahve, çay gibi kafeinli içecekleri diyetinizden uzak tutun.

- Uyku saatlerinizi belirleyin. Yatağa alışkın olduğunuz saatten daha geç gitmeyin.

 - Yatma saati yaklaşmadan düzenli egzersiz yapın.

- Yatağa gitmeden önce ılık bir duş yapın ya da bir bardak süt için.

Yatmadan önce iyice gerinin

Geceleri bacak krampları ile uyanıyorsanız yatmadan önce iyice gerinin. Yeterli miktarda kalsiyum almaya özen gösterin. Eğer gece uyanırsanız ya da uykuya dalamazsanız kendinizi zorlamayın. Kalkıp ev içinde biraz dolaşın ya da kitap okumak gibi uykunuzu dağıtmayacak bir şeyler yapın, müzik dinleyin, televizyon seyredin, internette dolaşın. İmkanınız varsa, gün içinde uyku açığınızı kapatmak için 30-60 dakikalık şekerlemeler yapın.