Elektrikli Opel Ampera ile Frankfurt'ta piste çıktım

Gelecek yıl Avrupa'da satışa sunulacak olan karizmatik elektrikli otomobil Opel Ampera'yı kullanan ilk Türk gazeteci oldum

Elektrikli Opel Ampera ile Frankfurt'ta piste çıktım

HAKAN ÇELİK

Geleceğin teknolojileriyle donatılan Opel modellerini Almanya’nın Frankfurt şehri yakınlarında toplu halde test etme imkanı buldum. Özel yarış pistinde hem hidrojenli araçları hem de Opel’in ilk elektrikli otomobili Ampera’yı kullandım. Bazı otomobillerle de normal şehir trafiğine girdim. Yıllardır geliştirme aşamasında olan Opel Ampera nihayet üretimden önceki son şeklini aldı ve dünya basınının karşısına çıktı.

Almanya’nın Frankfurt şehri yakınlarındaki özel pistte bu sıra dışı otomobili kullanan ilk Türk gazeteci oldum. Sessiz ve sarsıntısız bir sürüş imkanı sunan Ampera önden çok şık ve etkileyici görünüyor. Beş kapılı ve dört koltuklu, büyük bir otomobil olan Ampera bu yılın sonunda başta Almanya olmak üzere Avrupa pazarlarında satışa sunulacak. Ampera’nın fiyatı bütün pazarlarda 42 bin 900 euro olacak. Avrupa’daki çeşitli ülkelerde elektrikli otomobillere yönelik teşvik politikası yürürlükte olduğu için bu tip araçları satın alanlar ekonomik paketlerle desteklenecek.

Menzil sorununa çözüm

Opel mühendisleri bu aracı, sadece batarya gücüne dayalı sınırlı menzil sorununu ortadan kaldırmak üzere tasarladı. Otomobilin içinde Bose hoparlörlerden dokunmatik ekranlara kadar kaliteli donanımlar mevcut. Aracın aküsü, 230 voltluk standart bir elektrik prizine bağlanmak suretiyle yaklaşık 4 saatte şarj edilebiliyor.

 

Ampera, bir kez şarj edildiğinde 40 ila 80 km gidebiliyor. İlk etapta bu mesafe çok yetersiz görünebilir ancak Avrupa’da yapılan araştırmalar sürücülerin günde ortalama 50 kilometreden az yol kat ettiklerini gösteriyor. Elektrik enerjisinin tükenmesine karşı buldukları çözüm de şöyle:

Eğer pilin şarjı minimum seviyeye gelirse, güçlü yan ünite -jeneratörlü küçük yakıt motoru- otomatik olarak çalışmaya başlayarak Ampera’ya 500 km ekstra yol kat etme mesafesi sağlıyor. Opel Ampera Amerikalı köklerinden izler taşıyan görkemli tasarımıyla elektrikli araçlar sınıfının en iddialı modellerinden biri olacak.

VESPA 65 YAŞINDA

İlk tescilli ürününü piyasaya sürdüğü 1946 yılından beri tüm dünyada yaklaşık 17 milyon adet scooter üreten Vespa, özgürlüğün, müziğin ve Dolce Vita yıllarının temsilcisi olmaya yenilenen PX 150 modeli ile devam ediyor. Otuz üç yılı aşkın süredir efsane olma özelliğini kaybetmeyen ve dünya genelinde 3 milyondan fazla satış rakamına ulaşan Vespa PX 150, yenilenen tasarımı ile tekrar yollara çıkıyor.

 

Mevcut scooter modelleri içerisinde gidona bağlı manuel 4 ileri vites sistemine sahip tek motor olan PX 150, çelik kaportası ve yıllara meydan okuyan sağlamlığı ile dikkatleri üzerine çekiyor. 150 CC’lik motorla donatılan PX 150 modelinin boş ağırlığı 97 kilo, yakıt deposu ise 8 litre.

BOYNER ELEKTRİKTE ÖNCÜ OLDU

Amerikan Fisker ile Çinli BYD’nin temsilciliğini yapan Osman Boyner, elektrikli ticari araçları da Türkiye pazarına sunuyor.

Elektrikli araçların üretimi, ithal edilmesi ve şarj istasyonları gibi gerekli altyapının kurulması konusunda çalışmalar yapan BD Otomotiv, Türkiye’de alanında öncü olmayı hedefliyor. İstanbul Koşuyolu’ndaki şirket merkezinde basın mensuplarıyla bir araya gelen BD Otomotiv Yönetim Kurulu Başkanı Osman F. Boyner elektrikli otomobil dünyasını bütün boyutlarıyla kapsayan tek marka olarak bilgi ve deneyimlerini Türkiye ile paylaşmaya hazır olduklarını açıkladı.

Osman Boyner, elektrikli ticari araç segmentinde 100-160 kilometre arasında menzile sahip olan elektrikli Fiorino, Kangoo, Scudo, Trafic ve Ducato modellerini çeşitli kuruluşların hizmetine sunacaklarını ifade etti. Araçların modellerinin elektrikli anlamına gelen ‘e’ harfiyle başladığının altını çizen Boyner bu nedenle örneğin Fiat Fiorino’yu ‘eFiorino’ olarak isimlendirdiklerini söyledi.

 

Amerikan elektrikli spor otomobil üreticisi Fisker’in Türkiye ve bölge ülkeleri temsilciliğini yapan Osman Boyner, elektrikli otomobil altyapısı kurulması işinden elektrikli ticari araç üretimine kadar birçok alanda faaliyet gösteriyor.

Halen Avrupa pazarında satışta bulunan bu araçlar İskoçya’dan İtalya ve Danimarka’ya kadar farklı yol ve iklim koşullarında başarıyla kullanılıyor. Avrupa’da son iki sene içinde satılmış bulunan 250 adet elektrikli ticari araç herhangi bir zorlukla karşılaşmadan toplam 10 milyon kilometre yol kat etmiş.

Cihangir ve İçerenköy’de

Elektrikli ticari araçlar normal yolla 8 saatte, hızlı teknoloji kullanılarak ise 30 dakikada şarj edilebiliyor. BD tarafından kurulan ilk şarj istasyonu İçerenköy’deki Carrefour’un önünde bulunuyor. İkinci istasyon ise Cihangir’deki İSPARK katlı otoparkında. BD Otomotiv, karayollarında enerji verimliliğini sağlama projesi kapsamında bu yıl içinde şehir içi alçak tabanlı otobüs segmentinde 250 km menzilli BYD K9 modelini, binek araç sınıfında ise yine BYD’nin e6 modelini Türkiye’de satışa sunacak. Bu iki araç da özellikle taksi ve şirket filolarının beklentilerini karşılayacak nitelikte.

3