Ekonomik sportmen

Geçtiğimiz yıllarda dört kapılı versiyonu ile uzun dönem test konuğumuz olan Kia Cee’d ile 10 Bin km’nin üzerinde başarılı bir test geçirmiştik. Model tasarımıyla rakiplerine göre fazlasıyla iddialı. Markanın daha sportif bir tasarım arayan kişilere sunduğu model ise Pro Cee’d oluyor. Tasarımının yanında ekonomide isteyenlere test aracımızda olduğu gibi dizel seçeneği de sunuyor.

Ekonomik sportmen

 Model standart versiyonundan ilk bakışta uzun ve tek kapılı yapısıyla ayrılıyor. Ancak detaylara inerseniz aracın tasarımsal anlamda ki farklılıklarını görebilirsiniz. Bunlardan ilki ızgara grubu. Dört kapılı modeldeki geniş ızgara daraltılarak sunulmuş. Ayrıca ızgara ile farlar arasında da nikelaj ayrıntılar bulunuyor. Tampon bölümündeki hatlar keskinleştirilmiş ve sis farları yatay bir konumda tamponun alt tarafına yerleştirilmiş. Yan bölümde 17 inç alaşımlı jantlar göze çarpıyor. Sportif bir hava katan bu detay önden arkaya doğru uzanan keskin hatlarla birleşerek otomobile dinamizm ruhu katmış. Arkaya doğru yükselen omuz çizgisi arkadaki misafirlere klostrofobik bir ortam sunacağını düşündürtse de açılır cam tavan bunu yok ediyor. Arka bölümde model yana doğru uzatılmış far gurubu, cam üstü spoyler ve büyük krom egzoz ile standart versiyonundan ayırt ediliyor. Ek olarak tampon üzerindeki siyah detaylar ve diğer aydınlatma gruplarıyla da dört kapılı versiyonundan daha farklı. Pro Cee’d ’in tasarımına baktığımızda model; 4310 mm uzunluğa, 1780 mm genişliğe, 1430 mm yüksekliğe ve 2650 mm aks mesafesine sahip. Bu değerler ile model dört kapılı versiyonundan sadece 40 mm daha alçak yapısıyla öne çıkıyor.

 Modelin iç mekanı dört kapılı versiyonuyla aynı görsele sahip. Burada Pro Cee’d ‘i farklı kılan tek detay ise dokunmatik ekranlı radyo sistemi. Buranın dokunmatik olma özelliği otomobile artı katıyor ancak ekranın boyutunun küçük olması kullanımı zorlaştırıyor. Buranın hemen altında klima kumandaları bulunuyor. Sistemin çalışma performansı başarılı. Eşya gözü konusunda da model sıkıntısız. Direksiyon üzerindeki kontrol kumandaları ergonomik. Koltuklar yan destekler konusunda özellikle virajlar da sizi koltukta tutmak için elinden geleni yapıyor. Model önde ve arkada sınıf ortalamalarında bir alan sunuyor. Cam tavan ise ferah bir kabin oluşturmuş. Bagaj hacmi olarak ise model 4 kapılı versiyonundan hiçbir şey kaybetmeden 380 litrelik alanı kullanımınıza sunmuş.

 

 Modelde 1.6 litre dizel üniteye yer verilmiş. Bu motor 4000 d/d’de 128 Bg güç, 1900 ila 2750 devir bandı aralığında 260 Nm tork sağlıyor. Bu değerler ile 0-100 Km/s hızlanmasını 11.7 saniyede tamamlarken maksimum 190 Km/s hız değerine sahip. Fabrika tüketim verilerine göre karma tüketim değeri ise 5.5 litre. Bu ünite 6 ileri klasik otomatik şanzıman ile kombine edilmiş. Şanzıman otomobilin performansını önemli ölçüde törpülüyor. Vites üzerinden ve kulakçıklardan da değiştirilebilen şanzıman, geçişler konusunda da çok hızlı değil. Testimiz boyunca model ile sakin kullanımlarda 7.6, performanslı kullanımlarda da 9.2 litrelik tüketim ortalaması elde ettik.

 Modelde orta sertlikte süspansiyonlara yer verilmiş. İnce yanaklı lastiklerle bu kombinasyon konfor konusunda başarılı değil. Ancak daha kalın yanaklı lastiklerle sorun bir nebzede olsa hafifletilebilir. 3 farklı direksiyon modu sportif veya şehir içi sürüşlerde size fazlasıyla yardımcı oluyor. Tabiî ki sportif olan bu model size virajlarda göründüğü kadar destek olamıyor. Zorlandığında önden kayan model hissiz direksiyonuyla da virajlara temkinli girmeniz konusunda sizi uyarıyor. Model yalıtım konusunda çok üst hızlarda rüzgâr ve motor sesini iç mekâna yansıtıyor. Test aracımızda bulunan kış lastiklerinden dolayı da fazlasıyla yol ve lastik sesini iç mekâna yansıttığını söyleyebiliriz. Ancak yaz lastiği ile bu sorunun ortadan kalkacağı bir gerçek.

 

 

 Cee’d 4 kapılı karoseriyle 2012 yılında katıldığı çarpışma testlerinden 5 yıldız almayı başardı. Model çarpışma esnasında sürücünün göğüs kafesi, yolcunun sol kaval kemiği ve göğüs bölgesi dışında her uzva tam koruma sağlamıştır. yandan araçla çarpmalarda tüm uzuvlara tam koruma sağlarken sabit bariyer çarpmalarında ise göğüs bölgesine zayıf, bel bölgesine ise sınırda koruma sağlanmıştır. Arkadan çarpmalarda ise boyun bölgesine sağladığı tam koruma ile çarpışma testlerinden 5 yıldız almayı başardı

 

 

Motor: 1.6 CRDI VGT  
Motor Hacmi: 1582 cc  
Silindir Adedi: 4  
Maksimum Güç: 128 Bg 4000 d/d  
Maksimum Tork:  320 Nm 1900-2750 d/d  
Performans    
  0-100 km/s Hızlanma 11,7 s
  Maksimum Hız: 190 km/s
     
Frenler    
  Ön: Hava Kanallı Disk
  Arka: Disk
     
Yakıt Türü   Dizel
Yakıt Tüketimi    
  Şehir İçi: 7,2 lt
  Şehir Dışı: 4,5 lt
  Karma: 5,5 lt
  Test: 7,6 lt
  CO2 Emisyonu 145 gr/km
Boyutlar    
  Uzunluk: 4310 mm
  Genişlik: 1780 mm
  Yükseklik: 1430 mm
  Dingil Mesafesi: 2650 mm
  Bagaj Hacmi: 380 lt
  Yakıt Depo Kapasitesi: 53 lt
  Boş Ağırlık: 1310 kg
  Lastik Boyutu: 225/45 R 17