Kültür - Sanat D'Art Galeri'de 'DARALAN'
Paylaş
D'Art Galeri'de 'DARALAN'

Türkiye'nin tek seremik galerisi olarak sanat hayatına devam eden D'Art Galeri, 24 Kasım'da yeni bir sergi ile karşınızda...

Küratörlüğünü önemli seramik sanatçılarından Duygu Bağlan'ın, organizatörlüğünü ise Elif Aydın'ın yaptığı D'Art Galeri,seramik ve cam sanatının geniş kitlelere yayılması için sergiler açmaya devam ediyor.

‘DARALAN’ SERAMİK SERGİSİ


Buket Acartürk, 2000’li yılların başından itibaren belirlediği konusal bağlamlar içerisinde
ürettiği seramik eserlerinde hem izleyiciye yeni öyküler anlatmayı, hem de malzemenin işlevsel
olanaklarını geliştirmeyi sürdürdü. Karınca imgesini önceki sanat üretimlerinde kavramların doğrudan
veya dolaylı anlatımlarında esas bağlayıcı unsur olarak kullanan Acartürk, “DARALAN” isimli bu yeni
sergisinde ise imge (karınca) özelinde devam eden başkalaşım ve dönüşüm olgusunun aldığı yeni
boyutun örneklerine yer veriyor. Sergi isminin ima ettiği sıkışmışlık/baskı duygusu ve form dilinin
evrildiği fasit daire biçimi, sanatçının yaşadığımız coğrafyada yaşanan sosyal ve politik sorunların
yarattığı kısır döngü duruma işaret etmektedir.

Fasit daire ile birlikte kullanılan karınca imgesi, yalnızca çemberin içerisinde dönüp dolaşıp
aynı noktaya gelmeyi değil aynı zamanda oradan çıkabilmenin yollarının da olduğuna işaret ediyor.
DARALAN’ da, fasit dairenin boğucu etkisini yaratıcılıklarıyla dağıtıp parçalayan varlıklar olarak
karıncalar birer esin abidesi oluyorlar. Tekinsiz bir ortamda ve tehlike karşısında “haydi değiş!” der
gibi üzerinde gezindiği formun kendisine dönüşen bu varlıklar baskılar ve sıkıntılardan dar/alan
insanlığa çok şey anlatıyorlar.

Plastik yapıt dilinin en güçlü aktarıcılarından olan seramik malzeme Acartürk’ün eserlerinde
elle biçimlendirilerek, kalıplara dökülerek veya tornada çekilerek konusal sınırlar içinde alabileceği
her türlü form çeşitliliğine ulaşabiliyor. Sergi kapsamında kullanılan renk, porselenin baskın beyazı ve
diğer kil çeşitlerinin kendi doğal renkleri, ifade edilen sıkışmışlık duygusuna vurgu yapıyor. Karınca
imgelemi bağlamında anlam ve içeriğin gereksindiği yön ve eksende seramik formun işlendiğini ve
zengin bir biçimselliğin yakalandığı görülüyor. Acartürk, hayvan/böcek dünyası üzerinden insanlığa
çağrı yapmaya ve önermeler sunmaya devam ederken, diğer yandan ise toplumsallığın bir parçası
olan bireyin değişen ruh halini bir barometre gibi ölçüyor.

24 Kasım Cuma Günü saat 18:00'da gerçekleşecek olan açılışa tüm sanatseverler davetlidir



Haberin Devamı