Lübnanlı fotoğrafçı ve video editörü Eli Rezkallah özellikle 1950’ler ve 60’larda tüm dünyayı saran, kadını tek tipleştirerek toplumsal cinsiyet rolünün içine hapseden reklamları ele aldı. Bu vintage reklamlarda sadece evinin kadını, çocuklarının annesi ve eşinin hizmetinde olarak tasvir edilen ve gerçeklikten son derece uzak bir şekilde haksızca sadece cinsel bir obje olarak yansıtılan kadınların yerine erkekleri fotoşopla yerleştiren sanatçı hem bu eşitsizlik algısına hem de bu algıyla yaratılan kadın ve erkek rollerine dikkat çektiği çalışmasına “Paralel Bir Evrende” adını vermiş. Kışın giyilecek sıcacık rahat taytlar ya da kalın içlikleri tanıtmak için mutlaka kadın kalçası kavrayan bir erkek eline gerek var mı? Kadının yeri mutfak ama sakın yemeği yakmasın! Eğer yakarsa bu sefer de yemeği eşler pişirsin. Evinize aldığınız kahvenin taze ve lezzetli olmasının bu reklam fotoğrafıyla hiç ilgisi olmamalı. Bir de madalyonun diğer yüzünden bakın... Kadınlara özel günlerde verilecek bütün hediyeler neden hep ev işlerini kolaylaştıracak aletler olsun ki? Bir panton reklamında erkeğin ayakları altında duran kadın figürü kaf dağını aşacak bir gaf. Bulaşık deterjanları bir kere de erkeklerin hayatını kolaylaştırsın artıkç Hep kocalar mı yatakta kahvaltı beklesin? Kravatı bir kere de kadınlar taksın. Bir paspas reklamında kadını yerde paspas gibi göstermek kellimenin tam anlamıyla saçmalık! Kadınlar hep evde çocuklarla birlikte babaların eve dönmesini bekler diye düşünenler yanılsın artık. Fiziksel olarak erkeklerden daha güçlü değiliz sanıyorsunuz ama şişe kapaklarını açmakta çok maharetliyiz.