Çıldırtan sorun çözüldü!

Bazı kullanıcıların 3 gün boyunca kullanamadığı bu dev Microsoft hizmeti bakın neden çökmüş...

Çıldırtan sorun çözüldü!

Microsoft, bazı outlook.com kullanıcılarını 3 gün boyunca hizmetten alıkoyan sorunu sonunda kabul etti. Şu an çalışır durumda olan e-posta hizmetinin 17 Ağustos'a kadar bir takım sorunlar çıkardığı söyleniyor.

Outlook.com'da ilk sorun 14 Ağustos'ta ortaya çıktı ve sorunlardan dolayı birçok kullanıcı, outlook.com, SkyDrive ve People hizmetlerini kullanamadı. Microsoft'un Live.com sayfasında hizmetlerin kısa sürede onarıldığı bilgisi verilse de bazı kullanıcılar sorun yaşamaya devam ettiler. Bazı kullanıcıların hizmetler birkaç saat bağlanamadığı, bazılarının ise 17 Ağustos'a kadar outlook.com'u kullanamadığı söyleniyor.

Sorunu gideren Microsoft, yaptığı açıklamada sistemi daha dirençli hale getirmek üzere iki değişiklik yaptığını söyledi. Buna göre sistemin sorun çıkaran bölümünün ağ bant genişliği artırılırken, Exchange ActiveSync kullanan cihazlar için hata yönetiminin şekli değiştirildi.

Şirket, sorunun birçok cepte kullanılan Exchange ActiveSync için sunulan önbellek hizmetinde yaşandığını söylüyor. Hata, bu hizmeti kullanan ceplerin hata almasına ve durmaksızın Microsoft'un sunucularına bağlanmaya çalışmasına neden olmuş, bu durum şirketin sunucularını zor durumda bırakmıştı. Bunun sonucu olarak bazı kullanıcılar hesaplarına erişememiş, Microsoft durumu çözmek üzere Exchange ActiveSync'i geçici olarak devre dışı bırakmak zorunda kalmıştı.

Resimlerle: Microsoft'un gizli kalan donanımları

Kaynak: CHIP Online