Eğitim - Kariyer Çapa Bilim Koleji TEOG sınavının ikinci gününü değerlendirdi

Çapa Bilim Koleji TEOG sınavının ikinci gününü değerlendirdi

Paylaş
Çapa Bilim Koleji TEOG sınavının ikinci gününü değerlendirdi

2016-2017 eğitim-öğretim yılı 2. Dönem TEOG (Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş) sınavı bugün ikinci oturumuyla sona erdi. Çapa Bilim Koleji Kurucusu Maksut Konyar, TEOG sınavıyla ilgili değerlendirmede bulundu

Çapa Bilim Koleji Kurucusu Maksut Konyar "Bugün TEOG sınavının ikinci oturumu gerçekleştirildi. Sene başından beri büyük bir özveriyle çalışan öğrencilerimizi ve onlara destek olan öğretmenlerimizi tebrik ediyorum.


'DAHA ÖZENLİ HAZIRLANMIŞ BİR SINAV'


Öğretmenlerimizle yaptığımız değerlendirmede ikinci gün sınavlarının MEB kazanımlarına uygun olarak hazırlandığını, tartışmaya mahal verecek, öğrencileri ikilemde bırakacak herhangi bir soruyla karşılaşılmadığını gördük. Bu bağlamda bu yılki sınavın, geçtiğimiz yıllara göre daha özenli hazırlandığını söyleyebiliriz.


'FEN BİLİMLERİ SORULARI AÇIK VE NET'


Ders bazında değerlendirmeye geçecek olursak Fen Bilimleri sorularının açık, net ve anlaşılır olduğunu söyleyebiliriz. 1. ve 2. ünite dışında tüm ünitelerden soru sorulmuş. Sorular Maddenin Yapısı, Işık/Ses, Canlılar ve Enerji, Elektrik ve Fiziksel Olaylar konularına orantılı olarak dağıtılmış ve kazanımlara uygun olarak seçilmiştir. Öğrencileri ikilemde bırakacak, anlaşılması zor herhangi bir soruyla karşılaşılmamıştır.


'İNKILAP TARİHİNDE ÇELDİRİCİ BİR SORU YOK'


T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürk dersi sorularının da kazanımlara uygun olarak hazırlandığını görüyoruz. Tahmin ettiğimiz üzere 14 soru Çağdaş Türkiye Yolunda Adımlar ve Atatürk İlkeleri’nden seçilmiş. 6 soru da ilk dönem konusu olan Ya İstiklal Ya Ölüm ünitesinden sorulmuş. Sorular genel olarak öğrencilerin, kavrama, analiz ve sentez becerilerini ölçmeye yönelik seçilmiş olup, bilgi seviyesinde az soru sorulmuştur. Ayrıca özellikle milli egemenlik, bağımsızlık, eşit yurttaşlık ve çağdaşlaşma kavramları üzerinde durulmuştur. Çeldirici ve öğrencilerin anlamakta güçlük çekebileceği herhangi bir soru sorulmamıştır.


'İNGİLİZCE SORULARI ÖĞRENCİ SEVİYESİNE UYGUN'


İngilizce dersinde de sorular, net, anlaşılır, öğrenci seviyesine uygun ve kazanımlarla örtüşür düzeyde hazırlanmıştır. Genel olarak ikinci dönem konularından sorular seçilmişse de, ilk dönem konularına da az da olsa yer verilmiştir. Sorularda görsellere oldukça fazla yer verilmesi öğrenciler açısından bir kolaylık sağlamıştır. Sorular genellikle okuduğunu anlama, kelime-kavram bilgisi ve okuduğu metinden sonuçlara ulaşma gibi temel İngilizce bilgisi seviyesinde sorulmuştur” diyerek görüşlerini ifade etti.


Haberin Devamı