Bahar depresyonundan kurtulmanın yolları!

Bahar mevsimini karşıladığımız bu aylarda kimi insanlar depresif etkiler altına girerek çeşitli psikolojik sorunlar yaşayabilirler

Bahar depresyonundan kurtulmanın yolları!

Bahar depresyonu özellikle baharın ilk günlerinde başlayan enerji azlığı, yorgunluk, konsantrasyon bozukluğu, mutsuzluk, sıkıntı, uyku bozuklukları ve iştah değişiklikleri gibi belirtilerle seyreder.

İLKBAHAR, DEPRESYON NEDENİ Mİ?

İnsan biyolojisinin geçirdiği bu değişimleri kolaylıkla atlatabilmenin farklı yolları vardır. Mevsimsel depresyonun en önemli nedeni biyolojik faktörlerdir. Ayrıca genetik unsurlar da büyük önem taşır.

Mevsim dönümlerinde insan vücudunun farklılaşan biyolojik ve psikolojik ritimlerine alışması sırasında beyin kimyası kimi zaman olumsuz etkilenebilir. Her insanın  biyolojik saati farklıdır. Yaşanan değişimler biyolojik dengeyi sarsabilir. Baharın gelmesi ile birlikte mutluluk hormonu olarak adlandırdığımız serotonin ve melatonin hormonundaki dalgalanmalar depresyona yol açabilmektedir.

Yoga Eğitmeni ve Uzmanı Zuhal Bozkurt mevsim geçişlerinin insan üzerindeki etkilerini şöyle açıklıyor: “Bahar aylarıyla gelen dinamizim, hayattan beklentilerin artması, hedeflerin çoğalması, yeni kararların alınması ve uygulanması konusunda yaşanan stres ile sıkıntılar kişiyi bunalım ya da kaygıya sürükleyebilir. Değişen vücut kimyanız ise bu duruma ayak uydurmaya çalışırken zorlanıp, sizi depresyona itebilir”.

BAHAR DEPRESYONUNDAN NASIL KORUNURSUNUZ?

Bahar döneminde düzenli yapılan yoga sayesinde bahar depresyonunu aşabilir, bahar aylarını sağlıklı ve huzurlu geçirebilir, çeşitli kaygı ve sıkıntılardan kurtulabilirsiniz.

Zuhal Bozkurt, bahar aylarında mutlaka yoga yapılmasını öneriyor. Bozkurt, bahar mevsiminde insan vücudunun değişiklik gösteren biyolojik dengesinin yoga sayesinde değişimlere kolayca adapte olarak kendi iç dengesini kurabildiğini söylüyor ve hormonların işleyişine olumlu katkı yapan Yoga egzersizleri ile psikolojinizi etkileyen kaygı, sıkıntı, bunaltı ve stres gibi etkenlerden uzaklaşıldığını belirtiyor.

Düzenli olarak yapılan yoga egzersizleri beyine mutluluk hormonu salgılatır, enerji verir, kas iskelet ve sinir sistemini güçlendirir. Bedenimizin tüm bölümlerini esnetip çalıştırır. Vücudun esnekliğini sağlar. Zihni ve ruhu dinlendirir ve tüm bedenin huzura kavuşmasına yardımcı olur.

Zihnin durulmasını sağlar ve olumlu düşüncelerin üretilmesini sağlar. Bütün bedeni güçlendirip dinçleştirir, vücudu güzelleştirir, rahatlık verir, sakinleştirir ve sabırlı olmayı öğretir; insanı öz benliğine kavuşturur.

2