Avea: En "geveze" ülke değiliz ama sağlam konuşuyoruz

Avea: En

Avea Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Hakan Kaplan, 4G çalışmalarının sürdüğünü belirterek, "4G’ye hızlı bir şekilde geçebilme imkanına sahibiz, altyapımız 4G’ye geçiş için gelişkin bir altyapı" dedi.

Operatörün yeni mobil eğitim servisi düzenlenen basın toplantısında tanıtılırken, Türkiye GSM sektörü verileri, Avea’nın 2010 yılı sonuçları, KOBİ yatırımları ve 2011 hedefleri paylaşıldı.

Hakan Kaplan, toplantıda yaptığı sunumda, mobil öğrenim servisinin, bireysel ve kurumsal müşterilere sunduğu uzaktan eğitim teknolojilerine tamamlayıcı bir mobil eğitim yöntemi, ölçme ve değerlendirme servisi olduğunu belirterek, "Bu servisimiz ile kurumlar çalışanlarına eğitim, anket, sınav, ses, video, word ve power point gibi içerikleri gönderebiliyor ve ölçümleyebiliyor" dedi.

Kaplan, servisin bir uygulama yüklemeden internete bağlanabilen tüm mobil cihazlarda çalışabildiğini, kullanıcıların ayrıca tablet PC ve TV ortamları gibi interaktif cihazlarda da eğitim içeriklerine erişebildiğini, MEB’in "Fatih Projesi" kapsamında grup şirketlerinden CEBIT’in ilköğretim ve lise eğitimlerini içeren "Vitamin" ürünü için de bir mobil altyapı oluşturduğunu anlattı. Kaplan, mobil öğrenim ile kurumsal müşterilere teknolojik yenilikleri kullanarak eğitim bütçelerinde tasarruf sağlama, çalışanların şirket memnuniyetini arttırma gibi faydalar sağlayacaklarını dile getirdi.

-AVEA, 2011’DE İZMİR’DE DAHA DA BÜYÜYECEK-

Toplantıda şirkete ilişkin verileri de paylaşan Kaplan, 2010 üçüncü çeyreği itibarıyla 11,4 milyon aboneye sahip olduklarını, 199 ülkede toplam 626 operatörle serbest dolaşım anlaşmasıyla yurt dışında da yaygın kapsama sağladıklarını bildirdi.

"Türkiye’nin en genç ve dinamik operatörüyüz" diyen Kaplan, Avea kullanıcılarının yüzde 46’sının 15-24 yaş grubundan oluştuğunu, müşterilerinin yüzde 76’sının 34 yaş altında bulunduğunu ve gençlerin yüzde 58’inin Avea’yı "gençlere hitap eden bir marka" olarak tanımladığını ifade etti.

Kaplan, "Şebekemize yaptığımız yatırımlarla, gelişmiş teknolojiye sahip ağımızla Türkiye nüfusunun yüzde 96’sına ulaşıyoruz ve 3G kapsama alanımızı hızla genişletiyoruz" şeklinde konuştu.

5 yılda toplam 65 milyon liralık Ar-Ge yatırımı yaptıklarını anlatan Kaplan, Türkiye’de GSM sektöründe Ar-Ge sertifikasına sahip ilk ve tek operatör olduklarını söyledi.

Kaplan, İzmir’de 2011 sonuna kadar 12 yeni Avea İletişim Merkezi açmayı, 168 adet olan Avea Satış Noktası’nı 295’e çıkarmayı planladıklarını bildirdi.

Gazetecilerin 3G ve 4G’ye ilişkin sorusu üzerine Kaplan, "3G operatörler tarafından daha iyi yönetilebilirdi. Sadece görüntülü konuşma olarak algılandı. Oysa veriyi hızlı indirebilme büyük bir devrimdi. 4G çalışmalarımız sürüyor. Avea olarak 4G’ye hızlı bir şekilde geçebilme imkanına sahibiz, altyapımız 4G’ye geçiş için gelişkin bir altyapı" yanıtını verdi.

Kaplan, İzmir’de belediye otobüslerinde cep telefonuyla konuşmanın araçların teknik donanımını bozacağı gerekçesiyle yasak olduğunun hatırlatılması üzerine, "İletişim vazgeçilmez bir ihtiyaç. 24 saat insanların hizmetinde olması, her zaman, her yerden iletişimin sağlanması lazım" dedi.

-TÜRKİYE GSM SEKTÖRÜ VERİLERİ-

Sektöre ilişkin bilgiler de veren Hakan Kaplan, Türkiye’de 61,9 milyon GSM abonesinin bulunduğunu, AB ortalaması yüzde 126 olan GSM penetrasyonunun Türkiye’de yüzde 85 olduğunu kaydetti.

Taşınan toplam numara sayısının 26 milyonu geçtiğini, abonelerin yaklaşık yüzde 70’inin faturasız abonelerden oluştuğunu dile getiren Kaplan, giderek faturalı hatların daha popüler hale gelmeye başladığını, faturasızdan faturalı hatlara geçme trendi bulunduğunu, AB ortalamasında ise abonelerin yüzde 51’inin faturasızlardan oluştuğunu bildirdi.

Kaplan, Türk halkının yılda 132 milyar dakika konuştuğunu, bu trafiğin yüzde 82’sinin mobil trafik olduğunu belirterek, "Avrupa’nın en ’geveze’ ülkesi değiliz ama sağlam konuşuyoruz. Aylık 239 dakika ortalama mobil kullanım süresiyle Fransa ve İrlanda’dan sonra Avrupa’da 3. sıradayız" diye konuştu.

GSM operatörlerinin gelirlerinin yüzde 83’ünü konuşma gelirleri, yüzde 8’ini SMS, yüzde 3’ünü ise data gelirlerinin oluşturduğunu kaydeden Kaplan, şöyle devam etti:

"Türkiye’de 2010’da toplam 11 milyon cihaz satıldı. Bunların yüzde 36’sı 3G özelliklidir. Cihaz satışları geçen seneye göre adet bazında yüzde 11, ciro bazında ise yüzde 56 arttı. Akıllı telefonlar (smartphone) yüzde 18’lik satış payı ile cironun yüzde 37’sini oluşturdu. En fazla 100-200 avro aralığındaki cihazlar tercih ediliyor ve ortalama fiyat da 175 avro. 2010 yılı başından son çeyreğe kadar hem mobil internet kullanıcısı, hem de 3G abone sayısı 2 kat arttı. Aynı dönemde mobil internet kullanım miktarı da yüzde 60 artış gösterdi. Avea olarak bu büyümeye katkımız büyük, şöyle ki, 3G abone sayımız önceki yıla göre 2 kat artarken, data gelirlerimiz de 2,5 kattan fazla arttı."

Avea Kurumsal İş Birimi Kıdemli Direktörü Tunç Taşman da, "TurkTicaret.Net" ile gerçekleştirdikleri işbirliğiyle KOBİ’lere yeni Türk Ticaret Kanunu’yla zorunlu kılınan web sitesi hizmetinde yardımcı olduklarını söyledi.

"Futbolun Delisiyiz Avea KOBİ Turnuvası"nda 19 Şubattan itibaren eleme maçlarının başlayacağını duyuran Taşman, eleme maçlarının 20 Marta kadar süreceğini, İzmirli KOBİ’leri de bu turnuvaya davet ettiklerini sözlerine ekledi.