Aristokrat otomobili kabuk değiştirdi

Lüks sınıfın hakimi olan Alman otomobillerinden sıkılanların tercih edebileceği yeni Lancia Thema, Cenevre Fuarı'nda görücüye çıkıyor. Chrysler 300 modeli temel alınarak geliştirilen karizmatik araç, tüketici talebine göre Türkiye'ye gelecek

Aristokrat otomobili kabuk değiştirdi

HAKAN ÇELİK

Amerikan Chrysler, otomobilde farklı tercih kullanmak isteyen Türk tüketicilerinin seçtiği bir marka olmuştu. Nitekim Chrysler’in 300 modeli Türkiye pazarında tasarım ve motor özellikleriyle önemli satış adetlerine ulaştı. Şimdi bu markayla ilgili önemli gelişmeler yaşanıyor.

İtalyan Fiat’ın, Amerikan Chrysler hisselerinin önemli bir bölümüne sahip olmasının ardından ortaya çıkan evlilik, meyvelerini vermeye başladı.

Talep olursa Türkiye’ye gelecek

Bu işbirliğinin sonucu olarak Ekim ayından itibaren Avrupa pazarlarında ilk müşterileriyle buluşacak olan Lancia Thema tüketicilerden gelecek talep doğrultusunda büyük ihtimalle Türkiye’ye de ithal edilecek.

Chrysler’in 300 modeli temel alınarak geliştirilen arkadan itişli Lancia Thema, boyutlar, konfor ve etkileyici görsellik gibi tipik Amerikan öğelerini, şık İtalyan tasarım detayları ve lüks unsurlarla süslenmiş donanım özellikleriyle kombine etmiş olmasıyla ön plana çıkacak.

Konforun İtalyan yorumu

Lancia Thema 5 ileri vitesli otomatik şanzımanla kombine edilmiş olarak 190 beygir ve 224 beygir iki ayrı dizel motorun yanı sıra 8 ileri vitesli otomatik şanzımanla donatılan 292 beygir 3.6 litrelik V6 benzinli motor ile satışa sunulacak. 5 metreyi aşan uzunluğa, 1.5 metreyi aşan yüksekliğe ve 1.9 metreye varan genişliğe sahip yeni Lancia sedan, 3 metreyi geçen aks mesafesiyle de lüks sedan sınıfının boyutlar anlamında en başarılı örneklerinden biri olarak kendini belli ediyor.

İngilizler için Jaguar neyse, İtalyanlar için de Lancia Thema aynı değeri taşıyor. İtalyan şirketi Amerikan Chrysler çatısı altında yapacağı üretimle bu otomobili özellikle Avrupa aristokratları arasında sağlam bir konuma oturtmayı hedefliyor. Lancia markası tıpkı Fiat gibi Türkiye’de Koç Holding’e bağlı Tofaş tarafından temsil ediliyor.

Ford Focus yeniden doğdu

Ford’un kompakt sınıftaki lider modeli Focus baştan sona yenilenmiş haliyle piyasaya çıkıyor. Yeni Focus, 1.6 litre hacmindeki benzinli ve dizel iki motoru, dinamik tasarımı ve mükemmel seviyedeki yol tutuş özellikleriyle sınıfının en iyi otomobillerinden biri olmaya aday.

Şık ve sportif tasarımıyla ayırt edilen yeni Focus bu sınıfta şu ana kadar sunulandan çok daha fazla uygun fiyatlı teknoloji ve özelliğe sahip.

Dünya çapında 120’den fazla ülkede yüzde 80 ortak parçayla satılacak şekilde Avrupa’da geliştirilen yeni nesil Focus, Ford Motor Company’nin yeni global C segmenti platformundan üretilen ilk model. 1.484 mm yüksekliğinde, 4.358 mm uzunluğunda ve 1.823 mm genişliğinde olan yeni 5 kapılı model, mevcut Focus’tan 16 mm daha alçak, 21 mm daha uzun ve 15 mm daha dar. Dingil mesafesi ise 8 mm daha uzun: 2.648 mm.

Bütünüyle yeni Focus’taki temel yenilikler arasında bir Ford’da ilk kez sunulan Düşük Hız Güvenlik Sistemi, Otomatik Park Sistemi, Şerit Takip ve Uyarı Sistemi, Trafik İşareti Tanıma, Otomatik Uzun Far ve Sürücü Uyarı Sistemi yer alıyor.

Citroen, iddialı modeli C4’ü yeniledi

Türkiye’de Bayraktar güvencesiyle satışa sunulan Fransız otomobil markası Citroen, C4 modelini yeniledi. Marka 2011 yılında özellikle binek pazarında büyümeyi hedefliyor. Bu hedefi için en önemli kozu olan Citroen C4, yeni kasa lansmanının yapıldığı 2005 yılından günümüze kadar 21 binden fazla satıldı.

C4’ün Dalyan’da gerçekleştirilen Türkiye lansmanında konuşan Citroen Genel Müdürü Bahattin Tatoğlu, Türkiye’de Citroen denildiğinde ilk akla gelen modelin C4 olduğunu belirterek; “C4’ün sadece kasasındaki yeniliklerden dolayı değil, sahip olduğu ileri teknolojisi, segmentindeki rakiplerinde olmayan özellikleriyle de pazara iddialı bir giriş yapacağına inanıyoruz. 2011 yılı içinde 5500-6000 adet C4 satmayı ve segmentinde yüzde 7.5 pazar payı almasını hedefliyoruz” diye konuştu.

Yeni C4, yokuşta kalkış desteği, elektronik park freni, kör nokta uyarı sistemi, virajda aydınlatma sistemi, programlanabilir hız sabitleyici, hız sınırlayıcı ve 230 volt priz gibi teknolojileri kullanıcıları ile buluşturuyor.

Yeni Citroen C4, e-HDi motor, 100 km’de şehir dışı kullanımda 3.8 litre, şehiriçi 4.7 litre, ortalamada ise 4.2 lt yakıt tüketimi ile segmentindeki en iyi yakıt tüketim değerlerinden birisine sahip. C4, Euro NCAP güvenlik testlerinde tüm kategorilerde alınabilecek en yüksek not olan 5 yıldız aldı. C4’ün benzinli modelleri 33 bin 900, dizel modelleri ise 38 bin 400 liradan itibaren satışa sunuluyor.

Volkswagen Facebook’ta rekor kırıyor

Ekim 2010 itibarıyla devreye alınan Volkswagen Türkiye Facebook sayfası, kısa sürede 100 bin üyeye ulaştı. Otomobil tutkunlarının tüm Volkswagen binek araç modellerin fotoğraf ve videolarını takip edebildikleri sayfada ayrıca markayla ilgili son haberlere de ulaşılabiliyor.

Dijital platforma çok önem veren Volkswagen, Avrupa’da iPad’i ilk kullanan otomotiv şirketi oldu. Şirket ABD’de bazı modellerini sadece dijital platformda tanıtıyor. Volkswagen Türkiye, geçen yıl gerçekleştirilen İstanbul Autoshow Fuarı’nda da dijital platformlar üzerinden canlı yayın gerçekleştirmişti.

Mazda MX-5 buz üzerinde

Mazda, 2011 motor sporu sezonunu İskandinav coğrafyasında buzlar üzerinde açtı. Geçen yıl düzenlenen, başarılı ‘MX- 5 Open Race’ organizasyonundan sonra, Mazda’nın 24 Şubat’a kadar devam edecek olan ‘MX-5 Ice Race’ organizasyonu İsveç’te yapılıyor.

Buz üzerinde sürüş için ayarlanmış ve çivili lastik takılmış toplam 20 modifiye MX-5, yaklaşık 5 kilometrelik zorlu bir parkur üzerinde 4 saatlik bir yarışa katılacak. Spor otomobiller arasında bir efsane olan MX-5 Türkiye’de yaklaşık 75 bin TL’den başlayan fiyatlarla satılıyor.

4