25 adımda optimum sağlık

ABD'li Dr. Duke Johnson'a göre Türk mutfağı hastalıklardan koruyor. Johnson'ın optimum sağlık için ise 25 önerisi var

25 adımda optimum sağlık

Kronik hastalıklar konusunda tıp otoritesi olan ABD’li Dr. Duke Johnson, geleneksel Türk mutfağının hem şişmanlatmadığını hem de hastalıklardan koruduğunu söyledi. Star gazetesinde yer alan habere göre ABD’nin California eyaletindeki Besin Sağlık Enstitüsü’nün direktörü Dr. Duke Johnson, bir vitamin ve destek ürünleri markasının davetlisi olarak geldiği Türkiye’de optimum sağlığa kavuşmak için atılması gereken 25 adımı anlattı.

Tüm dünyayı etkisi altına alan obezitenin son yıllarda Türkiye’de de yaygın olarak görüldüğünün bilgisini veren Dr. Johnson, “Türkiye’de insanların yüzde 41’i kalp hastalıkları, yüzde 13’ü ise kanser nedeniyle hayatını kaybediyor” dedi.

NÜFUSUN YÜZDE 30'U OBEZ

Türkiye’de nüfusun yüzde 30’u obezite sorunuyla mücadele ettiğini söyleyen Johnson, “Türk mutfağı meyve ve sebze zengini olmasına rağmen, insanlar sokaklarda ki fast food’u tercih edince de bu hastalıklara yakalanma oranı artıyor” dedi. Kronik hastalıklar konusundaki araştırmalarıyla tıp otoriteleri arasında yer alan Dr. Johnson, “Hastalıkların kurbanı olmak zorunda değiliz. Doğru beslenir, düzenli egzersiz yapar, gerekli önlemleri alırsak kronik hastalıkları engelleyebiliriz” diye konuştu.

OPTİMUM SAĞLIK İÇİN 25 ADIM

1. Daha fazla meyve ve sebze yiyin.
2. Sigarayı bırakın ya da azaltın.
3. Daha fazla miktarda tam tahıl yiyin.
4. Depresyon ve stres konusunda yardım alın.
5. Bel kalça oranınızı ve vücut yağ oranınızı hesaplayın.
6. Ne kadar kaloriye ihtiyacınız olduğunu hesaplayın. Aşırı kilolu veya obezseniz kalori alımınızı 300 ile 500 kalori altına indirmelisiniz.
7. Kalori alımınızı hesaplayın
8. Güneş kremi kullanın.
9 Yediğinizi karbonhidratların düşük glisemik indeksli olmasına dikkat edin.
10. Temel besin takviyeleri alın.
11. Son moda alışkanlıklardan kurtulun. Yağ, protein ve karbonhidratların gram ve oran saplantısından vazgeçin.
12. İnancınızı yaşayın.
13. Yüksek fruktozlu mısır şurubundan kaçının. Tatlandırılmış meşrubatlar yerine yeşil çay, su, kahve, az yağlı organik süt için.
14. Yeterli düzeyde dinlenin.
15. Sadece kanola ve sızma zeytin yağı kullanın. Bütün diğer yağlardan ve özellikle kısmen hidrojenize yağlardan vazgeçin.
16. Organik gıda yiyin.
17. Alkol tüketiminizi sıfıra indirin.
18. Besin takviyeleri yoluyla ( doktorunuza danıştıktan sonra) beslenme rejiminize daha çok omega-3 katın.
19. Bulaşıcı hastalıklardan, hepatit B, hepatit C, HIV gibi cinsel yolla bulaşan hastalıklardan uzak durun.
20. Kolestrol, tansiyon, tiroit, kan şekeri gibi ölçümlerinizi yaptırın.
21. Fast food ve abur cubur dahil olmak üzere işlenmiş gıdaları azaltın.
22. Daha fazla hareket edin.
23. Kimyasal maddelere maruz kalmayın.
24. Koyu renkli etlerden, özellikle dana ve işlenmiş etlerden kaçının.
25. Genetik testlerinizi yaptırın. Genetik testler ticari olarak yaygın hale gelince kronik hastalıklarla ilgili kalıtımsal risklerinizi tespit etmek için doktorunuza danışın.

(Hürriyet)